Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2015, 1, 116-122

Open Access Article

Distinctions of structure expenses on advertising in the Internet

Piddubna Victoriia
master`s student, Odessa National Economic University, E-mail:

Cite this article:

Piddubna, V., (2015) Distinctions of structure expenses on advertising in the Internet. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 1(221), pp. 116-122.

Abstract

The transformations of economy in Ukrain that is happening due to globalization, allows society to form new branches in traditionally conservative spheres of activity. Gradually, in separate under branch, the internet advertisement allocated in new branch and its volume grows constantly. In turn, the internet – advertising are changing, transformed and (respectively the costs are growing), as a result there is need for system researches of costs accounting in separate advertising types for the internet. Teamwise with staff of Odessa advertising company “Inspire metamarketing”, the author studied how distinguish in practice the structure of publicity expenses, depending on the life period of an advertising product.

Keywords

expenses, marketing communications, Internet, advertiser, producer of advertising, distributor of advertising, contextual advertising, banners, video advertising, brand.

JEL classification: М37

UD classification: 659.1.657 (477)

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Адаменко, Т.М. Затраты и расходы предприятия как объект управления. Т.М. Адаменко - [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Emp/2009_21/63Adam.htm
  2. Гринченко, А.В. Разграничение понятий расходы, затраты, расходы и потери.А.В. Гринченко .Экономический форум. 2012 № 3 [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/ekfor/2012.3/1.pdf
  3. Дерий В. Термин "расходы" и его трактовка для нужд учета и контроля В. Дерий Галицкий экономический вестник. – 2010. – № 1(26). – С. 154-160.
  4. Ильченко, Л.Б. Учет и анализ затрат на производство (на материалах предприятий пищевой промышленности Украины): автореф. дис. канд. эконом. наук: спец. 08.06.04 "Учет и аудит" /Л.Б. Ильченко. – К., 2006. – 19 с.
  5. Скрыпник М.И. Определение сущности понятий «расходы» и «затраты». / М.И.Скрипник // Международный сборник научных трудов. – 2003. – Выпуск 2 (17). – С. 308 - 312.
  6. Бочуля Т. Учетно-информационный аспект товародвижения в системе электронной торговли. Бухгалтерский учет и аудит. / Т. Бочуля. – 2013. – № 4. – 57 с.
  7. Гура Н.А. Учет видов экономической деятельности / Н.А. Гура. – К.: «Центр учебной деятельности» - 2010. – 390 с.
  8. Demetris Vrontis. Strategic assessment: the Importance of Branding in the European Beer market.British Food Journal, 1998. – № 100(2). – С.76-80.
  9. Urde M. Core Value-based Corporate Brand Building. European Journal of Marketing. - 2003. – №7. – С. 37.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->