Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2015, 2, 114-125

Open Access Article

Benchmarking as a method to increase a bank performance

Sivak Mariia
master`s student of financial-ekonomic faculty, Odessa National Economic University, E-mail:mariasivakk@gmail.com

Cite this article:

Sivak M., (2015) Benchmarking as a method to increase a bank performance. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 2(222), pp. 114-125.

Abstract

The article explains benchmarking as a tool to improve the bank performance. There are the analysis of benchmarking‘s history, consideration of its basic types and stages in the article. Listed some examples of the Western countries’ experience, where benchmarking is used to be implemented as a tool for continuous improvement of banking services quality. Proved the feasibility of using benchmarking in Ukraine for crisis management in banks under conditions of instability of the financial sector. In addition, based on the results of the investigation, the author shows the possible risks of benchmarking and reasons of failure in obtained results. The proposals could be useful for bank managers to improve the competitiveness of the financial institution. At the state level, the use of benchmarking leads to improvement of services throughout the whole banking sector.

Keywords

benchmarking, modern competition, crisis management in a bank, a comparative analysis of banks, technology competitive analysis, improvement of the bank.

JEL classification: Е59

UD classification: 334.28

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Аренков И.А. Бенчмаркинг и маркетинговые решения [Електронний ресурс] / И.А. Аренков, Е.Г. Багиев. – 2006. – Режим доступу: http://www.marketing.spb.ru/read/m12/ index.htm.
  2. Балабанова Л. Управление конкурентоспособностью предприятий на основе маркетинга : монографія / Л.Балабанова, А. Кривенко. – Донецк : ДонГУЭТ им. Туган-Барановского, 2004. – 147 с.
  3. Боган К. Бизнес-разведка. Внедрение передовых технологий : пер. с англ. / К. Боган, М. Инглиш ; под. ред. Б. Л. Резниченко. − М. : Вершина, 2006. − 368 с.
  4. Ватсон Грегори Х. Бенчмаркинг в примерах / Грегори Х. Ватсон // Деловое совершенство. − 2006. − № 8. − С. 28-32
  5. Дёриг Ханс Ульрих. Универсальный банк – банк будущего. Финансовая стратегия на рубеже века: Пер. с нем. – М.: Междунар. Отношения, 2001. – 384 с.
  6. Довгань Л. Конкурентоспроможність підприємств : монографія / Л. Довгань – К. : ІВЦ Видавництво «Політехніка», 2004.- 144с. бенчмаркинга на малых и средних предприятиях, журнал "Методы менеджмента качества" №8, 2004. – С. 28-32

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->