Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2015, 2, 15-26

Open Access Article

New banking product: defenition and classification

Bohlya Olga
master`s student of financial-ekonomic faculty, Odessa National Economic University, E-mail:racord225@mail.ru

Cite this article:

Bohlya O. (2015), New banking product: defenition and classification. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 2(222), pp. 15-26.

Abstract

With the rapid development of the financial sector of the Ukrainian economy a leading role takes banking sector. The main task at this stage of banking institutions is to improve the quality of banking services and the development and introduction of new banking products. This will ensure the competitiveness of the bank's financial services market and help increase its customer base, maximize profits and expand into new markets selling banking products. In order to reduce the risks of failing to develop a new banking product, you must know its classification.

Keywords

banking innovation, banking services and products, new banking product.

JEL classification: R400

UD classification: 33.25

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. АБС NEXT: фабрика продуктів для сучасного банку // Банківські технології. - 2012. - № 12.
  2. Американська економіка: Людина, технічний прогрес і підприємництво / В.Б. Супян, А.Р. Данііелов, В.Б. Беневоленський та ін. - М .: Наука, 1993.
  3. Банки та банківська справа / під ред. Балабанова І.Т. – К.: 2013. - 304 с.
  4. Банківські операції. Частина 1 / під заг. ред. Лаврушина О.І. - М .: ИНФРА-М, 2010. - 96 с.
  5. Банківський менеджмент: Підручник / за ред. Е.Ф. Жукова, 3-е изд., Перераб. і доп. - М .: ЮНИТИ-ДАНА, 2009. - 303 с.
  6. Банківський менеджмент: Підручник / за ред. О.І. Лаврушина, 2-е вид., Перераб. і доп. - М .: КНОРУС, 2011. - 560 с.
  7. Банківська справа: стратегічне керівництво / під ред. В. Платонова, М. Хіггінса. 5-е вид. - М .: Консалбанкір, 2012. - 432 с.
  8. Бестужев-Лада І.В. Прогнозне обгрунтування соціальних нововведень. - М .: Наука, 2013.
  9. Бізнес: Оксфордський тлумачний словник: Англо-російський. - М .: Прогрес-Академія; РГТУ, 1995.
  10. Кресс В.М., Грачов В.А. Законодавче забезпечення науково-технічного прогресу на сучасному етапі // Економіка і управління. - 2012. - №1-2.
  11. Курс економіки / за ред. Б.А. Райзберга, 7-е вид., Доп. - М .: Инфра-М, 2014.
  12. Куршакова Н.Б. Банківський маркетинг. - СПб: Питер, 2003. - 192 с.
  13. Лавлок К., Гаммессон Е. Маркетинг послуг - що далі? У пошуках нової парадигми і свіжих віянь // Маркетинг і маркетингові дослідження. - 2014. - № 2, 3.
  14. Масленченков Ю.С. Технологія та організація роботи банку: Теорія і практика. - М .: ДеКА, 2009. - 432 с.
  15. Менеджмент організації: Навчальний посібник / З.П. Румянцева, Н.А. Саломатін, Р.З. Акбердін та ін. - М .: ИНФРА-М, 1995.
  16. Некрасов С.І., Некрасова Н.А. Філософія науки і техніки, 2014
  17. Ожегов С.І., Шведова Н.Ю. Тлумачний словник російської мови / РАН. Інститут російської мови, 4-е вид., Доп. - М .: Азбуковник, 1999.
  18. Сфера послуг: економіка / під ред. Т.Д. Бурменко. - М .: Кнорус, 2014.
  19. Уткін Е.А., Морозова Н.І., Морозова Г.І. Інноваційний менеджмент. - М .: Акаліс, 2011. - 208 с.
  20. Шумпетер Й. Теорії економічного розвитку. - М .: Прогрес, 1982.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->