Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 5, 135-145

Open Access Article

Напрямки взаємодії соціальних підприємств та бізнес-організацій

Свинчук Анастасія
аспірантка кафедри менеджменту, ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім.В. Гетьмана», e-mail:nsvynchuk@gmail.com

Цитувати статтю:

Свинчук Анастасія. Напрямки взаємодії соціальних підприємств та бізнес-організацій. / А. Свинчук // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 5(225). – С. 135-145.

Анотація

Соціальні підприємства, хоча вони й бізнес-організації та повинні бути самоокупними, потребують підтримки і як з боку держави та суспільства, так і з боку бізнесу, особливо на етапі свого створення та становлення. Саме тому важливим є питанням розробки механізмів взаємодії бізнес-організацій та соціальних підприємств з метою активізації діяльності останніх як дієвого інструмента подолання соціальних проблем. Виходячи з вище зазначеного, у статті була запропонована модель взаємодії бізнес-організацій та соціальних підприємств, яка включає в себе ступінь (високий, середній, низький) та напрямки (реалізація КСВ, підтримка соціальних підприємств, створення соціальних підприємств) взаємодії таких організацій, а також розглянуті переваги та недоліки такої співпраці.

Ключові слова

соціальне підприємство, бізнес-організація, корпорація, співпраця, корпоративна соціальна відповідальність, взаємодія.

JEL classification: L26

УДК: 364 -3:061.1 +658.114/.115

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Henry C. Doing Well by Doing Good? Opportunity recognition and the social enterprise partnership [Електронний ресурс]/ Journal of Social Entrepreneurship – 2015 - Режим доступу: http://www.isbe.org.uk/content/assets/1.ColetteHenryBP.pdf
  2. Match Winners. A guide to commercial collaborations between social enterprise and private sector business [Електронний ресурс] / Community Action Network - Режим доступу: http://www.uk.coop/sites/storage/public/downloads/matchwinners05.pdf
  3. Live discussion: How can big businesses collaborate with social enterprises? [Електронний ресурс] / Guardian Professional - Режим доступу: http://www.theguardian.com/sustainable-business/live-dicussion-social-enterprise-collaboration-big-business
  4. Humphris R. Partnering with social enterprises [Електронний ресурс]// CorpComms Magazine. -2012 - Режим доступу: http://www.corpcommsmagazine.co.uk/features/2346-partnering-with-social-enterprises
  5. Henry C. Redefining social enterprise: The benefit of collaboration [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.isbe.org.uk/Redefining-social-enterprise-The-benefit-of-collaboration#sthash.p7fyIo4A.dpuf
  6. Di Domenico Maria Laura. The Dialectic of Social Exchange: Theorizing Corporate–Social Enterprise Collaboration [Електронний ресурс]/ Di Domenico Maria Laura, Tracey P., Haugh H. //Organization Studies. – 2009. - vol. 30. - no. 8 p. 887-907 - Режим доступу: http://www.researchgate.net/profile/Paul_Tracey/publication/47654389_The_dialectic_of_social_exchange_theorizing_corporate-social_enterprise_collaboration/links/02e7e51fb811e8e1e8000000.pdf
  7. Allinson G. Business support for social enterprises: findings from a longitudinal study [Електронний ресурс]/ Allinson Gordon, Braidford Paul, Houston Maxine, Robinson Fred, Stone Ian – 2011. - Режим доступу: https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/32229/12-566-business-support-for-social-enterprises-longitudinal.pdf
  8. Sakaryaa Sema. Social alliances: Business and social enterprise collaboration for social transformation [Електронний ресурс] / Sakaryaa Sema, Bodurb Muzaffer, Yildirim-Öktema Özlem, Selekler-Göksena Nisan// Journal of Business Research – 2012 - Volume 65 (Issue 12) - рages 1710–1720. - Режим доступу: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296312000446
  9. Austin J. The Collaboration Challenge: Making the Most of Strategic Alliances between Nonprofits and Corporations [Електронний ресурс]// Harvard Business School. Social Enterprise Series. -1999. - No. 6 - Режим доступу: http://www.hbs.edu/socialenterprise/pdf/SE6CollaborationChallenge.pdf
  10. James E. Value Creation in Business –Nonprofit Collaborations [Електронний ресурс]/ James E., Austin M., May Seitanidi// Harvard Business School. Social Enterprise Series – no. 32 – 2011 - Режим доступу: http://networkingaction.net/wp-content/uploads/Austin-Value-Creation.pdf
  11. Huybrechts B. The Role of Legitimacy in Social Enterprise-Corporate Collaboration [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://orbi.ulg.ac.be/bitstream/2268/70140/1/Huybrechts%20Nicholls%20The%20Role%20of%20Legitimacy%20in%20Social%20Enterprise-Corporate%20Collaboration.docx
  12. Kim Y. W. “Corporate engagement in social enterprises in Korea: The effect of partnerships on performance” [Електронний ресурс]/ Kim Y. W., Chung S., Lee J.M., Choi Y. K - Режим доступу: http://www.google.com.hk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&ved=0CF4QFjAI&url=http%3A%2F%2Filera-europe2013.eu%2Fuploads%2Fpaper%2Fattachment%2F209%2FLee_Corportate_engaement_in_social_enterprises_in_Korea.docx&ei=mYw-U6T7LcLolAXd5IHQCw&usg=AFQjCNG6StwbUEPnZx0SDZuX1dnIy8K5Lw&bvm=bv.64125504,d.dGI
  13. Anzivino A. Innovation in the Partnership between Businesses and NGOs or Social Enterprises [Електронний ресурс]/ Anzivino A., Bandini F., Baldassarre G. – 2012 - Режим доступу: http://ssrn.com/abstract=2013088

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->