Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 7, 93-111

Open Access Article

Роль брендигу в управлінні конкурентоспроможністю підприємств олійно-жирової галузі

Нянько Віталій
Магістрант, Одеський національний економічний університет, e-mail:oneu.oda@ukr.netoneu.oda@ukr.net

Цитувати статтю:

Нянько Віталій. Роль брендигу в управлінні конкурентоспроможністю підприємств олійно-жирової галузі. / В. Нянько // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 7(227). – С. 93-111.

Анотація

У статті комплексно розглянуто роль брендингу в управлінні конкурентоспроможністю підприємств олійно-жирової галузі в сучасних умовах господарювання. Визначено сутність і складові конкурентоспроможності та брендингу. Встановлено, що під управлінням конкурентоспроможністю на засадах маркетингу слід розуміти ефективну структурно-динамічну організаційно-функціональну систему управління діяльністю підприємства з дискретним станом, яка складається з дослідницької, виробничої, комунікаційно-збутової і контролінгової підсистем, спрямовану на вивчення ринку, конкурентного середовища, потреб споживачів і орієнтацію на них товарів, що виробляються. Досліджено, що у сучасних умовах конкурентної боротьби використовуються різні інструменти для завойовування прихильності споживачів, а головні стосуються основного елемента комплексу маркетингу – товару, який має бути наділений такими властивостями та характеристиками, завдяки яким він буде перевершувати товари конкурентів. Доведено, що довгострокова конкурентна перевага стосується не просто товарів, а саме брендів. Зазначено найуспішніші бренди галузі. Проаналізовано динаміку виробництва олійно-жирової продукції в Україні. Запропоновано організаційні напрями щодо підвищення ефективності функціонування вітчизняних підприємств олійно-жирової галузі та забезпечення їх конкурентоспроможності. Обґрунтовано роль брендингу в управлінні конкурентоспроможністю підприємств олійно-жирової галузі.

Ключові слова

конкурентоспроможність, бренд, брендинг, управління, нематеріальний актив, олійно-жирова галузь.

JEL classification: D41 M11

УДК: 658.8:330.34

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – К. : Ірпінь: ВТФ «Перун», 2003. – 1440 с.
  2. Борисенко З. М. Основи конкурентної політики: Підручник / З. М. Борисенко. – К. : Таксон, 2004. – 704 с.
  3. Криворотов В. В. Конкурентоспособность предприятия: источники формирования и оценка / В. В. Криворотов. – Екатеринбург : Редакционно-издательский отдел УГТУ-УПИ, 2004. – 201 с.
  4. Управління конкурентоспроможністю підприємства : навч. посіб./С.М. Клименко, Т.В. Омельяненко, Д.О. Барабась, О.С. Дуброва, А. В. Вакуленко. – К. : КНЕУ, 2008. – 520 с.
  5. Мескон М. Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента / М. Х. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури: Пер. с англ. – М. : Дело, 1998. – 704 с.
  6. Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» : прийнятий 15.12.1993 року №3689-XII / Відомості Верховної Ради України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3689-12
  7. Цивільний кодекс України : прийнятий 16.01.2003 року №435-IV / Відомості Верховної Ради України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/435-15
  8. Український юридичний портал «Радник» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://radnuk.info/komentar/chky/chky-knuga4/138-kn4-glava44/2206--492--.html
  9. Marketing-helping.com [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://marketing-helping.com/konspekti-lekcz/21-konspekt-lekczj-qosnovi-marketinguq/417-nos-frmovogo-stilyu.html
  10. Cайт асоціації «Укроліяпром» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukroilprom.org.ua/?q=node/24
  11. Забарна Е. М. Проблеми позиціонування бренду як чинника інновативності торгівельної марки [Електронний ресурс] / Е.М. Забарна, М.О. Танасенко. – Режим доступу : http://www.confcontact.com/2007nov/zabarna.php.
  12. Top national brands [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrbrand.com.ua/
  13. Левківський О. М. Аналіз виробництва соняшникової олії в Україні [Електронний ресурс] / О. М. Левківський. – Режим доступу : http://www.confcontact.com/2009ip/levkivs.php.
  14. Дахновська О.В. «Шляхи використання соняшникового лушпиння» [Електронний ресурс] / О. В. Дахновська. – Режим доступу : http://socrates.vsau.org/repository/getfile.php/6506.pdf
  15. Татаренко Г. М. Давление в отсеках [Електронний ресурс] / Г. М. Татаренко, В. М. Денисенков. – Режим доступу : http://www.business.ua/articles/companies/Davlenie__v_otsekah-85255/

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->