Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 8, 111-120

Open Access Article

Розвиток корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах харчової промисловості

Місько Ганна
кандидат економічних наук, старший викладач кафедри менеджменту організацій та зовнішньоекономічної діяльності Oдеського національного економічного університету, e-mail:annysa1@rambler.ru

Малюта Олексій
здобувач кафедри менеджменту організацій та зовнішньоекономічної діяльності Oдеського національного економічного університету, e-mail:oleksi.007@mail.ru

Цитувати статтю:

Місько Ганна, Малюта Олексій. Розвиток корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах харчової промисловості. / Г. Місько, О. Малюта // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 8(228). – С. 111-120.

Анотація

У статті розглянуто сутність корпоративної соціальної відповідальності. Для виявлення питань які охоплює соціальна відповідальність на основі міжнародного стандарту ISO 26000:2010 досліджено основні теми та надано їх характеристику, а саме: організаційне управління, права людини, трудові практики, добросовісні ділові практики, навколишнє середовище, захист прав споживачів, участь у житті громади та її розвиток. Виходячи з наведених характеристик корпоративної соціальної відповідальності запропоновано рекомендації щодо оцінки характеристик соціальної відповідальності підприємства за рівнями: високий, середній та низький. Проаналізовано офіційні сайти підприємств харчової промисловості, а саме: ТОВ «Сандора», СП «Вітмарк-Україна» ТОВ, ПРАТ «Ерлан», ПРАТ «Виробниче об’єднання «Одеський консервний завод» щодо реалізації програм та проектів з корпоративної соціальної відповідальності. Встановлено, згідно з інформацією представленою на сайтах підприємств, що основними напрямками реалізації корпоративної соціальної відповідальності є: захист прав споживачів та участь у житті громад і співпраця з ними. Відзначено, що розвиток корпоративної соціальної відповідальності підприємствами харчової промисловості стимулює підвищення конкурентоспроможності, через підвищення іміджу, росту обсягів реалізації продукції, виходу на міжнародні ринки, формування лояльності споживачів, впровадження новітніх технологій, зниження витрат, залучення інвестицій.

Ключові слова

корпоративна соціальна відповідальність, розвиток, підприємство, харчова промисловість.

JEL classification: J21

УДК: 334.012.42:658.1

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Бізнес словник. / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.businessdictionary.com/definition/corporat.
  2. Міжнародний стандарт ISO/FDIS 26000. / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ksovok.com/doc/iso_fdis_26000_rus.pdf.
  3. Місько Г. Корпоратина соціальна відповідальність як чинник конкурентоспроможності підприємства // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – Науки: економіка, політологія, історія. – 2014. - № 1 (220). – С. 104 – 105.
  4. Сайт ТОВ «Сандора». [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://sandora.ua
  5. Сайт СП «Вітмарк-Україна» ТОВ [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.vitmark.com
  6. Сайт ПРАТ «Ерлан» [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.biola.ua
  7. Сайт ПРАТ «Виробниче об’єднання «Одеський консервний завод» [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.gospodarochka.com

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->