Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 8, 111-120
Open Access Article
Місько Ганна
кандидат економічних наук, старший викладач кафедри менеджменту організацій та зовнішньоекономічної діяльності Oдеського національного економічного університету, e-mail:annysa1@rambler.ru
Малюта Олексій
здобувач кафедри менеджменту організацій та зовнішньоекономічної діяльності Oдеського національного економічного університету, e-mail:oleksi.007@mail.ru
Місько Ганна, Малюта Олексій. Розвиток корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах харчової промисловості. / Г. Місько, О. Малюта // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 8(228). – С. 111-120.
У статті розглянуто сутність корпоративної соціальної відповідальності. Для виявлення питань які охоплює соціальна відповідальність на основі міжнародного стандарту ISO 26000:2010 досліджено основні теми та надано їх характеристику, а саме: організаційне управління, права людини, трудові практики, добросовісні ділові практики, навколишнє середовище, захист прав споживачів, участь у житті громади та її розвиток. Виходячи з наведених характеристик корпоративної соціальної відповідальності запропоновано рекомендації щодо оцінки характеристик соціальної відповідальності підприємства за рівнями: високий, середній та низький. Проаналізовано офіційні сайти підприємств харчової промисловості, а саме: ТОВ «Сандора», СП «Вітмарк-Україна» ТОВ, ПРАТ «Ерлан», ПРАТ «Виробниче об’єднання «Одеський консервний завод» щодо реалізації програм та проектів з корпоративної соціальної відповідальності. Встановлено, згідно з інформацією представленою на сайтах підприємств, що основними напрямками реалізації корпоративної соціальної відповідальності є: захист прав споживачів та участь у житті громад і співпраця з ними. Відзначено, що розвиток корпоративної соціальної відповідальності підприємствами харчової промисловості стимулює підвищення конкурентоспроможності, через підвищення іміджу, росту обсягів реалізації продукції, виходу на міжнародні ринки, формування лояльності споживачів, впровадження новітніх технологій, зниження витрат, залучення інвестицій.
корпоративна соціальна відповідальність, розвиток, підприємство, харчова промисловість.
JEL classification: J21
УДК: 334.012.42:658.1