Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2015, 10, 212-222

Open Access Article

Theoretical-methodological principles of research of communication strategies in politics

Shymanova Olha
Candidate of political Sciences, Assistant Professor of Department of humanities sciences, Lviv state university of physical culture. E-mail:olga_shimanova@mail.ru

Cite this article:

Shymanova O., (2015) Theoretical-methodological principles of research of communication strategies in politics. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 10(230), pp. 212-222.

Abstract

In this article it’s analysed the main theoretical-methodological approaches to researching of communication strategies in politics. Communication strategy in politics is a realization of long-term goals of political the entity which are oriented on change of political orientations, paradigms and values of targeted audience which involves using different communication channels, particularly mass-media, and manipulatively technologies. Working out and implementation of communication strategies is carried our on the basis of principles of pluralism, positioning, planning, flexibility, demonstrativeness, differentiation and consists of the following stages: definition of goals and tasks; direct choice of the strategy; definition of structure of communication complex; development of the budget; analysis of the results.

Keywords

communication strategy, strategic company, strategic principles, political communication, models of electoral competitions.

JEL classification:

UD classification: 316.77

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики: підручник / Ф. Бацевич. – К. : Видавничий центр «Академія», 2009. – 376 с.
  2. Зернецька О. Політичний дискурс: комунікативні стратегії інформаційної доби / О. Зернецька, П. Зернецький // Вісник Львівського університету. Серія Журналістика. – Львів : Львів. нац. ун-т ім. І. Франка, 2004. – Вип. 25. – С. 90-96.
  3. Пастернак Т. А. Комунікативні стратегії і тактики дискурсу «співбесіда при прийомі на роботу» / Т. А. Пастернак // Studia Linguistika : Зб. наук. пр. – К. : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2011. – Вип. 5. – Ч. 2. – С. 363-367.
  4. Филаткина Г. С. Коммуникативные стратегии в политическом и медиадискурсе президентов Венесуэлы, Эквадора, Бразилии (1999–2014 гг) : дис. … канд. филолог. наук : 10.01.10 / Филаткина Гелия Сергеевна. – М., 2015. – 265 с.
  5. Шепель В. М. Имиджелогия. Как нравиться людям / В. М. Шепель. – М. : Народное образование, 2002. – 576 с.
  6. Юшковець І. А. Комунікативні стратегії і тактики в політичному дискурсі канцлерів ФРН (на матеріалі урядових заяв і політичних виступів) : дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / Юшковець Інна Анатоліївна. – Донецьк, 2008. – 215 с.
  7. Kaczmarek B. Organizacje. Polityka – władza – struktury / Bohdan Kaczmarek. – Warszawa : Międzynarodowa Szkoła Menedżerow, 2001 – 457 s.
  8. Kolczyński M. Strategie komunikowania politycznego / Mariusz Kolczyński. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2008. – 414 s.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->