Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 10, 188-197

Open Access Article

Концептуальні положення щодо вибору маркетингової товарної стратегії підприємства

Фролова Лариса
доктор економічних наук, професор кафедри економіки підприємства, Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, м. Кривий Ріг, e-mail:larisa.frolova@mail.ru

Наторіна Альона
старший викладач кафедри маркетингу та менеджменту, Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, м. Кривий Ріг, e-mail:alyonanatorina@rambler.ru

Цитувати статтю:

Фролова Лариса, Наторіна Альона. Концептуальні положення щодо вибору маркетингової товарної стратегії підприємства. / Л. Фролова, А. Наторіна // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 10(230). – С. 188-197.

Анотація

У статті обґрунтовано концептуальну модель прийняття рішення щодо вибору маркетингової товарної стратегії підприємства, що складається з трьох структурних елементів – теоретичне, інформаційно-аналітичне та організаційне забезпечення, практична реалізація. В основу концептуальної моделі покладено систему принципів, що складають її базис, де ключову роль відіграють принципи орієнтація на споживача та інтероперабельність. Запропоновано розглядати прийняття рішення щодо вибору маркетингової товарної стратегії як корпоративний актив відповідного до чого наведено перелік його характеристик. Розроблено механізм прийняття рішення щодо вибору маркетингової товарної стратегії підприємства, який передбачає процес здійснення декомпозиції та враховує чинники маркетингового макро- та мікросередовищ, споживчі переваги на ринку, ефективність підсистем підприємства та сприяє підвищенню ефективності діяльності підприємства.

Ключові слова

стратегічне управління, маркетингова товарна стратегія підприємства, бізнес-стратегія, стратегічний напрямок діяльності.

JEL classification: М31

УДК: 33.01:[658-048.58: 005.21: (339.138:658.62)]

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Балабанова Л.В. Стратегічне маркетингове управління комерційною діяльністю підприємств: монографія / Л.В. Балабанова, А.С. Панчук; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. – Донецьк: [ДонНУЕТ], 2011. – 181 с.
  2. Дудевич Г.А. Методические основы формирования товарной стратегии фирмы в каналах маркетинга: (на прим. предприятий пищевой и легкой пром-сти России): автореф. дис. на соиск. учен. степ. к.э.н.: спец. 08.00.05 / Дудевич Г.А. – СПб.: 2004. – 35 c.
  3. Логвіна Ю.М. Стратегічне управління маркетинговою діяльністю підприємств: дис. ... канд. екон. наук: 08.00.04 / Логвіна Ю.М. – Донецьк, 2011. – 306 арк.
  4. Окландер Т.О. Модернізація маркетингової діяльності промислових підприємств: монографія / Т.О. Окландер. – Донецьк: Ноулідж, Донец. вид-ня, 2013. – 291 с.
  5. Райко Д.В. Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація: монографія / Д.В. Райко. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2008. – 632 с.
  6. Kramer, M.R and Porter, M.E. Strategy & Society: The link between Competitive Advantages and Corporate Social Responsibility, Harvard Business Review, 84(12) [in English].
  7. Rendon R.G. Commodity Sourcing Strategies: Processes, Best Practices, and Defense Initiatives [Electronic resource] / R.G. Rendon // Journal of Contract Management. – 2005. – Available at: https://www.ncmahq.org/files/Articles/JCM05 _pp7-20.pdf. – рp. 7-20 [in English].
  8. Ross, R.G. Principles of the business rule approach / R.G. Ross. – Boston: Addison Wesley, 2003. – 352 p. [in English].
  9. Semenytschev V.K. Systematic approach towards forming the commodity strategy of the enterprise [Electronic resource] / V.K. Semenytschev // Economic sciences. – 2013. – Available at: http://economic-sciences.net/articles/view/113.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->