Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 10, 212-222

Open Access Article

Теоретико-методологічні засади дослідження комунікативних стратегій в політиці

Шиманова Ольга
кандидат політичних наук, доцент кафедри гуманітарних дисциплін, Львівський державний університет фізичної культури, e-mail: olga_shimanova@mail.ru

Цитувати статтю:

Шиманова Ольга. Теоретико-методологічні засади дослідження комунікативних стратегій в політиці. / О. Шиманова // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 10(230). – С. 212-222.

Анотація

В даній статті проаналізовано основні теоретико-методологічні підходи до дослідження комунікативних стратегій в політиці. Комунікативна стратегія в політиці – це реалізація довгострокових цілей політичних суб’єктів, спрямованих на зміну політичних орієнтацій, установок і цінностей цільової аудиторії, що передбачає використання різноманітних комунікативних каналів, зокрема засобів масової інформації, та маніпуляційних технологій. Розробка та реалізація комунікативних стратегій здійснюється на основі принципів плюралізму, позиціонування, планування, гнучкості, відкритості, диференціації, і складається з наступних етапів: визначення цілей та завдань; безпосередній вибір стратегії; визначення структури комплексу комунікацій; розробка бюджету; аналіз результатів.

Ключові слова

комунікативна стратегія, стратегічна кампанія, стратегічна принципи, політична комунікація, моделі виборчої боротьби.

JEL classification:

УДК: 316.77

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики: підручник / Ф. Бацевич. – К. : Видавничий центр «Академія», 2009. – 376 с.
  2. Зернецька О. Політичний дискурс: комунікативні стратегії інформаційної доби / О. Зернецька, П. Зернецький // Вісник Львівського університету. Серія Журналістика. – Львів : Львів. нац. ун-т ім. І. Франка, 2004. – Вип. 25. – С. 90-96.
  3. Пастернак Т. А. Комунікативні стратегії і тактики дискурсу «співбесіда при прийомі на роботу» / Т. А. Пастернак // Studia Linguistika : Зб. наук. пр. – К. : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2011. – Вип. 5. – Ч. 2. – С. 363-367.
  4. Филаткина Г. С. Коммуникативные стратегии в политическом и медиадискурсе президентов Венесуэлы, Эквадора, Бразилии (1999–2014 гг) : дис. … канд. филолог. наук : 10.01.10 / Филаткина Гелия Сергеевна. – М., 2015. – 265 с.
  5. Шепель В. М. Имиджелогия. Как нравиться людям / В. М. Шепель. – М. : Народное образование, 2002. – 576 с.
  6. Юшковець І. А. Комунікативні стратегії і тактики в політичному дискурсі канцлерів ФРН (на матеріалі урядових заяв і політичних виступів) : дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / Юшковець Інна Анатоліївна. – Донецьк, 2008. – 215 с.
  7. Kaczmarek B. Organizacje. Polityka – władza – struktury / Bohdan Kaczmarek. – Warszawa : Międzynarodowa Szkoła Menedżerow, 2001 – 457 s.
  8. Kolczyński M. Strategie komunikowania politycznego / Mariusz Kolczyński. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2008. – 414 s.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->