Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 11, 129-139

Open Access Article

Віртуалізація економіки як чинник розвитку електронної торгівлі

Маловичко Світлана
Кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та менеджменту, Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, e-mail:svetlana.malovichko@mail.ru

Цитувати статтю:

Маловичко Світлана. Віртуалізація економіки як чинник розвитку електронної торгівлі. / С. Маловичко // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 11(231). – С. 129-139.

Анотація

На підставі аналізу методологічних позицій в сьогочасній науковій думці відносно сутності та змісту економічних відносин виявити форми прояву нової економіки як основного фактору розвитку електронної торгівлі. У процесі дослідження використано: методи теоретичного узагальнення і порівняння, аналізу і синтезу (для уточнення змісту поняття «нової економіки»), методи графічної візуалізації (для представлення даних), групування. На підставі проведеного дослідження згруповано інваріанті форми прояву нової економіки. Визначено, що саме термін «інформаційна економіка» є найбільш універсальним поняттям, всеосяжним, різноманітним за конфігураціями прояву, полікультурним за суттю. Розглянуті існуючи підходи до вивчення інформаційної економіки. Визначені інваріанті форми прояву нової економіки. На основі аналізу існуючих підходів до вивчення інформаційної економіки запропоновано здійснювати дослідження електронної торгівлі, спираючись на діалектичний взаємозв`язок технократичного та гуманітарного підходів. Особливості трансформації споживання («ендемічні», «темпоральні») доповнені «рушійними». Отримані результати спрямовані на оптимізацію управління електронною торгівлею підприємств.

Ключові слова

віртуалізація економіки, інформаційна економіка, інформаційне суспільство, інформаційно-комунікаційні технології, електронна торгівля, електронна комерція.

JEL classification: F19

УДК: 339.372

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Чернега О.Б. Глобальні проблеми сучасності та їх вплив на розвиток світового господарства /Чернега О.Б., Опалько В.В./ Вісник Східноєвропейського університету економіки і менеджменту. Серия Економіка і менеджмент. – Черкаси, 2010. - №2(8) - С. 31-46.
  2. Висоцька В.А Особливості проектування та впровадження систем електронної комерції / А.Ю. Висоцька // Вісник національного університету «Львівська Політехніка». Комп`ютерні науки та інформаційні технології, 2008. - №629. – С.34-45.
  3. Гальчинський А.С. Політична нооекономіка: начала оновленої парадигми економічних знань / А. С. Гальчинський. – К. : Либідь, 2013. – 472 с.
  4. Дятлов С.А. Информационно-сетевая экономика: структура, динамика, регулирование: монографія / С.А. Дятлов, В.П. Марьяненко, Т.А. Селищева. – М.:ИНФРА-М, 2015. – 414 с.
  5. Крымский И.А. Павлов К.В. Проблемы и перспективы развития электронной экономики в России / И.А. Крымский, К.В. Павлов . – Мурманск: Изд-во Кольского НЦ РАН, 2007 . – 200 с.
  6. Манахова І.В. Трансформация потребления в информационной экономике: автореф. дис. на соискание степени док. экон. наук : спец. 08.00.01 «Экономическая теория» / І.В. Манахова. - Москва. – 2014. – 39 с.
  7. Матвеев И.А. Электронная экономика: сущность и этапы развития [Електронний ресурс] / И.А. Матвеев// УЭкС. – 2012. – №6 (42). - Режим доступу: http: http://uecs.ru/makroekonomika/item/1427-2012-06-29-06-02-49
  8. Соколова И. В. Социальная информатика и социология: проблемы и перспективы взаимосвязи : монография. М. : Изд-во МГУ, 1999. 184 с.
  9. Сысоева С.В. Сущность категории «Информатизация» в постиндустриальной экономике [Электронный ресурс]/ С.В. Сысоева // Вестн. ом. ун-та, 2011. -№3. – С.330-335. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/suschnost-kategorii-informatizatsiya-v-postindustrialnoy-ekonomike
  10. Фридкин Л.Б. Налогообложение и Интернет /Л. Б. Фридкин// Электронная торговля в СНГ и восточноевропейских странах: Материалы VII междунар.науч.конф., 9 ноября 2005 г., Минск / Отв.ред. Б.Н. Паньшин. – Мн.: БГУ, 2001. – с. 38-48.
  11. Чекіна К.В. Інтернет та сучасні способи ведення електронного бізнесу [Текст] / Чекіна К.В., О. В. Орлик // Інформатика та інформаційні технології : студ. наук. конф., 20 квітня 2015 р.: матер. конф. —Одеса, ОНЕУ. —С. 36-39.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->