Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 12, 148-160

Open Access Article

Формування системи маркетингового менеджменту підприємствами АПК в умовах розвитку міжнародного бізнесу

Пітель Ніна
кандидат економічних наук, доцент, Уманський національний університет садівництва, e-mail:nina-pitel@mail.ru

Вернюк Наталія
студентка, Уманський національний університет садівництва, e-mail:vernata77@mail.ru

Цитувати статтю:

Пітель Ніна, Вернюк Наталія. Формування системи маркетингового менеджменту підприємствами АПК в умовах розвитку міжнародного бізнесу. / Н. Пітель, Н. Вернюк // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 12(232). – С. 148-160.

Анотація

У статті проаналізовано сучасні тенденції зовнішньої торгівлі України товарами та, зокрема, продукцією АПК. Обґрунтовано, що застосування системи маркетингового менеджменту в зовнішньоекономічній діяльності підприємств є одним із інструментів підвищення їх міжнародної конкурентоспроможності. В умовах глобалізації маркетингове управління підприємствами АПК розвивається із врахуванням загальносвітових тенденцій, які передбачають стратегічне бачення, креативні підходи, інтерактивні засоби зв'язку та інтернет-технології, індивідуалізацію маркетингу, прямий зв'язок із споживачами, програми лояльності. З метою підвищення міжнародної конкурентоспроможності та більш повного використання експортного потенціалу маркетинговий менеджмент підприємств АПК - суб’єктів міжнародного бізнесу повинен формуватись на основі чотирьох взаємодоповнюючих підсистем: інформаційного забезпечення, агромаркетингових досліджень, інфраструктури маркетингового менеджменту, системи стратегічного й оперативного управління. Лише комплексне функціонування даних підсистем сприятиме підвищенню прибутковості і міжнародної конкурентоспроможності підприємств АПК в умовах розвитку міжнародних ділових операцій.

Ключові слова

менеджмент, маркетинг, маркетинговий менеджмент; управління; зовнішньоекономічна діяльність, міжнародний бізнес; підприємства АПК.

JEL classification: M11 Q12

УДК: 65.012.32:631.1.027

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Зовнішньоекономічна діяльність. Статистична інформація офіційного веб-сайту Державної служби статистики України. 08.05.2015 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/
  2. Варченко О.М. Формування системи управління маркетинговою діяльністю аграрних підприємств / О.М. Варченко // Сталий розвиток економіки. Всеукр. наук. - вир. журнал. – 2011. – № 2. – С. 224-227.
  3. Ларіна Я.С. Сучасні стратегії та маркетингові інструменти підприємств АПК в умовах глобалізації / Я.С.Ларіна // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. – 2011. – Вип. 168, ч. 1. – С. 229-234
  4. Друкер П. Практика менеджмента. / П. Друкер – M. : Вильяме, 2000. – 426 с.
  5. Присяжнюк М. Про необхідність і напрями поглиблення аграрної реформи / М. Присяжнюк, П. Саблук, М. Кропивко // Економіка України. – 2011. – № 4. – С.4-16.
  6. Бакай В.Й. Розвиток маркетингової діяльності у сфері агробізнесу. // Сталий розвиток економіки. Всеукраїнський науково-виробничий журнал. – 2011. – №2 (5). – С. 239-243.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->