Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2016, 4, 72-89

Open Access Article

Методично-інстументальне забезпечення стратегій розвитку вищих навчальних закладів

Живець Алла
кандидат економічних наук, старший викладач, кафедра природничо-наукової підготовки, Одеський національний політехнічний університет, e-mail:allarybina09@mail.ru

Цитувати статтю:

Живець А. Методично-інстументальне забезпечення стратегій розвитку вищих навчальних закладів / А. Живець // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2016. – № 4(236). – С. 72-89.

Анотація

У XXI столітті прискорилися терміни і посилилися вимоги до якості адаптаційної трансформації вітчизняних ВНЗ. Економіка знань потребує якісно нових ВНЗ. Головною невирішеною проблемою у розвитку ВНЗ України є невизначеність у їх спеціалізації щодо розвитку напрямків НТП країни та створенні авангардних мега- та метатехнологій для «проривних» секторів економіки. Така ситуація вимагає виділення ключових напрямків розвитку ВНЗ України у контексті глобального розвитку економіки знань, а також висвітлення передового досвіду у методах та технологіях стратегічного управління навчальних закладів. У даній статті приведено результати досліджень теоретичних та практичних надбань економічної науки у сфері розвитку прикладних інструментів стратегічного управління. Наші дослідження показали, що колективи розробників вузівських стратегій з найбільшою ефективністю вирішують цю проблему за допомогою наступних «інструментів» менеджменту: система управління за цілями, система ключових показників діяльності (KPI), система збалансованих показників (BSC). У статті переважно висвітлюється передовий досвід застосування системи BSC у стратегічному управлінні провідними ВЗН.

Ключові слова

вища освіта, стратегічне управління, система ключових показників діяльності, збалансована система показників.

JEL classification: R400

УДК: 338.5:657

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти [нова редакція від 14-05-15]. – [Електронний ресурс]: – Режим доступу: http://www.enqa.eu/indirme/esg/ESG%20in%20Ukrainian_by%20the%20British%20Council.pdf (дата звернення 05.12. 2015). – Назва з екрана.
  2. Програма ЄС «Еразмус+». – [Електронний ресурс]: – Режим доступу: http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/index_en.htm. (дата звернення 05.12. 2015). – Назва з екрана.
  3. Разработка стратегии образовательного учреждения: методические рекомендации/ О.Б. Веретенникова, Н.В. Дрантусова, А.К. Клюев, Е.А. Князев, С.В. Кортов, В.И. Майданик, Л.А. Малышева, Л.Н. Попова [Текст] / Под ред. Е.А. Князева, А.К. Клюева. – Екатеринбург, 2007. – 408 с.
  4. Голубецкая Н. П. Проблемы инновационного менеджмента на рынке образовательных услуг в условиях модернизации экономики [Текст] / Н.П. Голубецкая // Экономика и управление. – 2010. – № 12. – С. 45–50.
  5. Мальцева Г.И. Применение системы сбалансированных показателей в процессе стратегического планирования вуза (на примере Владивостокского государственного университета экономики и сервиса [Текст] / Г.И. Мальцева Р.А. Луговой, Ю.А. Солдатова // Университетское управление: практика и анализ. – 2004. – № 5-6(33). – С. 96-103.
  6. Захаров П.Н. Особенности формирования сбалансированной системы показателей реализации стратегии вуза [Текст] / Н.П. Захаров // Экономика региона. – 2007. – № 18. – С. 23-34.
  7. Коновалова Л.В. Применение сбалансированной системы показателей в стратегическом управлении вузом [Текст] / Л.В. Коновалова // Креативная экономика. – 2010. – № 2 (38). – С.102-120.
  8. Зенкина И.В. Анализ стратегических разрывов как инструмент стратегического анализа и потенциала его применения в стратегическом управлении организацией [Текст] / И. В. Зенкина // Аудит и финансовый анализ. – 2012. – № 3. – С. 314-319.
  9. Оболяева Н.М. Система сбалансированных показателей как элемент конкурентной стратегии ВУЗа [Текст] / Н.М. Оболяева // Труды Международного симпозиума «Надежность и качество». – Выпуск том 1 / 2011. – [Електронний ресурс]: – Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/sistema-sbalansirovannyh-pokazateley-kakelement-konkurentnoy-strategii-vuza (дата звернення 05.12.2015) ). – Назва з екрана.
  10. Балтийский федеральный университет им. И. Канта (БФУ им. И. Канта) [Електронний ресурс]. [Веб-сайт]. – Електронні дані. – Режим доступу: https://www.kantiana.ru/ (дата звернення 05.12. 2015). – Назва з екрана.
  11. Салми Д. Как государства добиваются международной конкурентоспособности университетов: уроки для России [Текст] / Д. Салми // Вопросы образования. – 2013. – № 1. – С. 25-68.
  12. Нижегородский государственный университет им. Н.И Лобачевского (ННГУ им. Н.И. Лобачевского) [Електронний ресурс]. [Веб-сайт]. – Електронні дані. – Режим доступу: http://www.unn.ru/ (дата звернення 05.12. 2015). – Назва з екрана.
  13. Панов М.М. Оценка деятельности и система управления компанией на основе KPI / М.М. Панов. – М.: Инфра-М, 2013. – 255 c.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->