Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2016, 6, 44-56

Open Access Article

Конкурентні переваги в стратегії конкурентної боротьби

Бровкова Олена
Одеський національний політехнічний університет, e-mail:beobachter@i.ua

Панкратова Анна
Одеський національний політехнічний університет, e-mail:Lady.pankatowa@gmail.com

Цитувати статтю:

Бровкова О., Панкратова А. Конкурентні переваги в стратегії конкурентної боротьби / О. Бровкова, А. Панкратова // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2016. – № 6(238). – С. 44-56.

Анотація

У статті розглянуто вплив конкурентних переваг на вибір стратегії в процесі конкурентної боротьби. Проаналізовано сутність поняття конкурентоспроможність та його складові. Визначено поняття конкурентоспроможність і конкурентні переваги. Обґрунтовано значущість визначення конкурентних переваг при формуванні стратегії конкурентної боротьби. Встановлені та проаналізовані методи визначення конкурентних переваг. Виявлено вплив конкурентних переваг на вибір стратегії підприємства для успішного функціонування. Запропоновано основні типи конкурентних стратегій для українських підприємств. Крім того, на підставі проведеного дослідження, вище керівництво зможе вибирати оптимальну стратегію поведінки у конкурентному середовищі. Дані пропозиції стануть корисними для топ-менеджерів й дирекції фірм. Аналіз показав, що підприємства не приділяють достатньої уваги оцінці своїх конкурентних переваг. В ринкових умовах можуть рости лише конкурентоспроможні підприємства.

Ключові слова

стратегія, конкурентна боротьба, конкурентні переваги, конкурентоспроможність, підприємство, ефективне функціонування.

JEL classification: R400

УДК: 65.012.009.12

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Николюк О.М. Етимологія та сутність поняття конкурентоспроможність підприємства / О.М. Николюк // Вісник Житомирського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. – 2011. – № 1 (55). – С. 246-249.
  2. Грицишин Н.О. Конкурентоспроможність виробничого підприємства / Н.О. Грицишин // Галицький економічний вісник. – 2005. – №1. – С. 29-34.
  3. Азоев Г.Л. Конкурентные преимущества фирмы / Г.Л. Азоев, А.П. Челенков. – М.: ОАО “Типография “НОВОСТИ”, 2000. – 256 с.
  4. Виханский О.С. Стратегическое управление: учебник О.С. Виханский. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Гардарика, 1998. – 296 с.
  5. Оснач О.Ф. Промышленный маркетинг / О.Ф. Оснач // Электронная библиотека учебников. – 2011. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://uchebnikionline.com/marketing/promisloviy_marketing_-_osnach_of/promisloviy_marketing_-_osnach_of.htm.
  6. Скибицкий О.М. Организация бизнеса / О.М. Скибицкий // Электронная библиотека учебников. – 2010. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://uchebnikionline.com/menedgment/organizatsiya_biznesu_-_skibitskiy_om/organizatsiya_biznesu_-_skibitskiy_om.htm.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->