Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2016, 8, 163-172

Open Access Article

Ideological base of the business activities in Ukraine

Rumyantseva Angelika
Candidate of Historical Sciences, Associate Professor, Odessa National Economic University, e-mail:Taya291098@gmail.com

Cite this article:

Rumyantseva, А. (2016) Ideological base of the business activities in Ukraine. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 8(240), pp. 163-172.

Abstract

In this article author takes up one of the most important problems in modern Ukraine as an essence and a basis of the political ideologies that are spreaded so much in a modern ukrainian society. As we know, the politics and the economy always come together, so now, when our society is going through the first main stages of its formation, the results of which will influence on a further development of our country in the future, author considers that it is expedient to look through those political ideologies, that could be met in our society more often, than the others and to reveal an area of their influence on its development. Also, in this article there is a monitoring of the process of a formation and a development of the business in the territory of Ukraine and factors, that influence on it so much at different time’s lapses.

Keywords

entrepreneurship, business, ideology, development.

JEL classification: R400

UD classification: 340.68(387)

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Радаев В. Экономическая социология. – М., 2005.
  2. Коржов Г. Социокультурная легитимность предпринимательства в украинском обществе первого десятилетия трансформаций // Социология: теория, методы, маркетинг. – 2005. – № 3. – С. 165-177.
  3. Вебер М. Протестантская этика и дух капитализма // Вебер М. Избранные произведения. – М., 1990. – С. 6-272.
  4. Максимович В. «Одухотвореність» як елемент української національної ідеї // Схід. – 1996. – № 5-6. – С. 19-22.
  5. Москалець В. Релігійність як риса українського національного характеру // Філософська і соціологічна думка. – 1993. – № 1. – С. 70-77.
  6. Пайпс Р. Собственность и свобода. – М., 2000.
  7. Коломенський Н. Л., Льовочкіна А. М. Етнопсихологія українців // Україна на зламі тисячоліть: Історичний екскурс, проблеми, тенденції та переспективи. – К., 2000. – С. 59-76.
  8. Кравченко Б. Соціальні зміни і національна свідомість в Україні XX ст. – К., 1997.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->