Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2016, 8, 92-106

Open Access Article

Туристичні кластери в оздоровчому туризмі Одеської області

Михайлюк Олена
кандидат економічних наук, доцент, Одеський національний економічний університет, e-mail:Elen.mih.555@gmail.com

Цитувати статтю:

Михайлюк О. Туристичні кластери в оздоровчому туризмі Одеської області / О. Михайлюк // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2016. – № 8(240). – С. 92-106.

Анотація

У статті висвітлюються питання розвитку оздоровчого туризму в Одеській області. Аналізуються види кластерів, які можуть утворюватися ситуаційно або в залежності від мети підприємницької діяльності. Наводяться позитивні приклади створення туристичної картки гостя області. Аналізуються варіанти привабливості такого маркетингового заходу як «Одеса за півціни», до якого фактично входять різні підприємницькі структури і таким чином створюють кластер. Підприємства туристичного бізнесу, об'єднавшись в туристичний кластер у межах регіону, отримують змогу ефективніше відстоювати свої інтереси на рівні місцевих органів влади, а також брати участь у великих інвестиційних програмах. Важливими аспектами є розроблення і вдосконалення законодавчої бази організації туристичних кластерів в Україні, становлення системи навчання і підготовки фахівців зі створення і запровадження кластерної моделі у сфері туризму з урахуванням потреб і перспектив розвитку регіонів.

Ключові слова

туризм, кластери, туристичні кластери, ситуаційні кластери, туристичний бізнес.

JEL classification: R400

УДК: 379.85(477.74)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Гоблик В.В. Формування кластерів у рекреаційно-туристичному комплексі. Автореф. дис. канд.. економ. наук. ДНВЗ «Ужгородський національний університет» - Ужгород, 2009. – 24 с.
  2. Горлачук В.В., Січко С.М. Кластерна модель розвитку туризму // Економіка і регіон. – 2009. – №2(21). – С. 28-31.
  3. Крайник О., Біль М. Туристичний кластер регіону як форма соціального діалогу: управлінський аспект // Науковий вісник "Демократичне самоврядування". – 2009. – Вип. 4. [Електронний ресурс] – Режим доступу: tourlib.net›statti_ukr/krajnyk.htm
  4. Портер М. Международная конкуренция / М. Портер. – М.: Междунар. отношения, 1993. – 896 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->