Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2017, 5, 96-106

Open Access Article

Сучасні концепції формування конкурентних стратегій підприємства

Кузнецова Інна
Доктор економічних наук, професор, Одеський національний економічний університет, e-mail:inna.stream@mail.ru

Кублікова Тетяна
кандидат економічних наук, професор, Одеський національний економічний університет, e-mail:inna.stream@mail.ru

Цитувати статтю:

Кузнецова Інна, Кублікова Тетяна. Сучасні концепції формування конкурентних стратегій підприємства. / І. Кузнецова, Т. Кублікова // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2017. – № 5(247). – С. 96-106.

Анотація

Доведено, що використання типових конкурентних стратегій загрожує підприємствам руйнуванням конкурентних відмінностей. На підставі критичного огляду наукових джерел виокремлено основні сучасні концепції формування конкурентних стратегій до яких віднесено: галузевого позиціонування, ключових компетенцій, забезпечення ринкового лідерства, підприємницької екосистеми, теорії ігор, конкурентної еволюції. Обґрунтовано доречність розгляду конкурентної переваги „домінуючої позиції“, яку можна отримати в системі накопичення цінності через правильно обрану позицію відносно підприємств, розташованих на інших рівнях системи. Розглянуто розвиток концепції галузевого позиціонування в напряму системи накопичення цінності. Визначено методологічні підходи щодо ідентифікації та підтримку домінуючого положення підприємства у системі накопичення цінності. Доведено важливість для зернових компаній побудови її унікального ланцюга цінності. Останній визначено як структурний чинник конкурентної переваги.

Ключові слова

конкурентні стратегії, конкурентна перевага, галузеве позиціонування, домінуюча позиція, система накопичення цінності.

JEL classification: L100

УДК: [005.52:330.133.1] :338.2

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Портер М.Е. Стратегія конкуренції / М. Портер // Пер. з англ. А.Олійник, Р.Скільський. – К.: Основи, 1998. – 390 с
  2. Магретта Дж. Ключевые идеи М.Портера. Руководство по разработке стратеги / Дж. Магретта: пер. с англ. А. Калинина. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2013 – 272 с.
  3. Катькало В.С. Эволюция теории стратегического управления: (Монография) / В.С. Катькало.  СПб: Издат. дом С.-Петерб. гос. ун-та, 2006. – 488 с.
  4. Коллис Д. Конкуренция на основе ресурсов / Д. Коллис, С.Монтгомери // Корпоративная стратегия (Серия «Классика Harvard Business Review»): Пер. с англ. А. Куницын – М.: Альпина Бизнес Букс, 2008. – С.41-71.
  5. Кузнецова І.О. Формування стійких конкурентних переваг: концептуальна модель. // Вісник соціально-економічних досліджень. Зб. наук. праць Одеського державного економічного університету. – Одеса, 2010.  № 38. – С.40-46.
  6. Hamel G., Prahalad C. K. Competing for the Future. - Boston: Harvard Business School Press, 1994 – 327 р.
  7. Прахалад К.К. Майбутнє конкуренції. Творення унікальної цінності спільно з клієнтами / К.К.Прахалад, Венкат Рамасвамі. Пер. з англ. М. Ставицького – К.: Видавництво Олексія Капусти, 2005. – 258 с.
  8. Porter M. E. Competitive advantage: Creating and Sustaining Superior Performance – New York: Free Press. – 1985. – 715 p.
  9. Кох Р. Стратегия. Как создавать и использовать эффективную стратегию / Р. Кох. Пер. с англ. под ред Ю.Н. Каптуревского. – СПб.: Питер, 2003. – 320 с.
  10. Кузнецова І.О. Сучасні підходи до формування конкурентноі стратегї організації / І.О. Кузнецова // Методологія та практика стратегічного управління розвитком сучасних організацій (Монографія) за ред. І.О. Кузнецової // Одеса: ОНЕУ, 2016. – 210 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->