Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 3, 203-214

Open Access Article

Управлінська компетентність керівника ВНЗ: актуальні аспекти

Яковенко Олена
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри управління підприємницькою і туристичною діяльністю, Ізмаїльський державний гуманітарний університет, e-mail:lena.jakovenko2012@gmail.com

Цитувати статтю:

Яковенко О. Управлінська компетентність керівника ВНЗ: актуальні аспекти / О. Яковенко // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 3(255). – С. 203-214.

Анотація

Дана стаття присвячена визначенню вимог до сучасних керівників навчальних закладів, зокрема через визначення системи їх управлінської компетентності. Наголошено, що керівник освітнього закладу повинен володіти навичками нового мислення, пов’язаного з проникненням менеджменту в управлінську діяльність керівників закладів освіти. Акцентовано увагу на тому, що першочергове значення має формування корпоративної культури навчального закладу: бачення місії свого навчального закладу, усвідомлення цілей, створення системи цінностей, що має соціальне значення, забезпечення високої вмотивованості управлінських дій тощо. Автором визначені проблеми сучасного стану професійної компетентності керівників ВНЗ, проведений аналіз наукових досліджень щодо управлінських якостей сучасного керівника навчального закладу, визначені шляхи їх вдосконалення через систему післядипломної підготовки та самоосвіти.

Ключові слова

керівник ВНЗ, управлінська діяльність, управління ВНЗ, професійна компетентність, якості керівника ВНЗ.

JEL classification: M 120

УДК: 331.446

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Баран М. П. Рівні діяльності керівника-менеджера ВНЗ третього тисячоліття / М. П. Баран // Вища освіта України. - 2008.- № 4 (Додаток 1).- С. 45 - 47.
  2. Буган Ю. В. На допомогу менеджеру освіти. Частина VIII. Сучасний керівник навчального закладу – менеджер освіти / Ю. В. Буган, А. Й. Романюк, О. В. Козловська. – Тернопіль: Астон, 2003. – 344 с.
  3. Єльникова Г. В. Компетентнісний підхід до мо-делювання професійної діяльності керівника ВНЗ / Г. В. Єльникова // Теорія і методика управління освтою. – 2010. – № 4. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/e-journals/ttmuo/2010_4/10elneel.pdf
  4. Зінчук. Н. Організаційно-педагогічні засади формування аналітичної компетентності майбутніх менеджерів у ВНЗ / Н. Зінчук // Імідж сучасного педагога. – 2010. – № 2 (101). – С. 42–46.
  5. Кричевский Р. Л. Если вы – руководитель… Элементы психологии менеджмента в повседневной работе / Р.Л. Кричевский. – М. : Дело, 1993. – 352 с.
  6. Мармаза О.І. Інноваційні підходи до управління навчальним закладом / О.І. Мармаза. – Х. :Основа, 2004. – 240 с.
  7. Сорочан T.M. Підготовка керівників шкіл до управлінської діяльності: теорія та практика: монографія / Т.М. Сорочан. - Луганськ : Знання, 2005. - 384 с.
  8. Ходаківський Є. І. Психологія управління : навчальний посібник / Є.І. Ходаківський, Ю.В. Богоявленська, Т.П. Грабар. – К. : Центр навчальної літератури, 2008. – 608 с.
  9. Хуторский А. В. Компетенции в образовании: опыт проектирования: сб. научных тр. / Под ред. А.В. Хуторского. – М. : Научно-внедренческое предприятие «ИНЭК», 2007. – 327 с
  10. Чміль А. І. Підготовка керівника навчального закладу до управлінської діяльності в ринкових умовах: навч. посіб. / А. І. Чміль, В. І. Маслов, Г. А. Дмитренко, Г. В. Єльникова, Г. В Федоров. – К.: Логос, 2006. – 128 с.
  11. Шепель В. М. Человековедческая компетентность менеджера. Управленческая антропология / В. М. Шепель. - Для менеджеров. - М.: Народное образование, 1999.- 432 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->