Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 4, 77-91

Open Access Article

Корпоративна соціальна відповідальність у контексті сталого розвитку та управління якістю

Горлова Олена
старший викладач кафедри економіки підприємства та організації підприємницької діяльності, Одеський національний економічний університет, e-mail:egorlowa@gmail.com

Головченко Ольга
студент, Одеський національний економічний університет, e-mail:olechkagolovchenko777@urk.net

Цитувати статтю:

Горлова О., Головченко О. Корпоративна соціальна відповідальність у контексті сталого розвитку та управління якістю / О. Горлова, О. Головченко // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 4(256). – С. 77-91.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню теоретичних засад інтеграції корпоративної соціальної відповідальності у систему управління якістю та можливостей отримання синергії від їх сумісного функціонування. Проведено критичний аналіз сутності корпоративної соціальної відповідальності в контексті управління якістю. Проведено порівняльний аналіз корпоративної соціальної відповідальності та управління якістю як елементів системи управління підприємством за формою, основними структурними елементами, за тенденціями у реакціях на зовнішні та внутрішні виклики, адресовані системі управління, а також за результатами такої реакції. Доведено можливість та необхідність інтеграції корпоративної соціальної відповідальності й управління якістю в рамках системи управління підприємством, що як наслідок спрямує діяльність менеджменту на сталий розвиток як бізнесу, так і суспільства.

Ключові слова

корпоративна соціальна відповідальність, сталий розвиток, управління якістю, підприємство, бізнес.

JEL classification: М 114

УДК: 005.6:005.35

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Frolova I., Lapina I. Corporate social responsibility in the framework of quality management // Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2014. Vol. 156. P. 178-182.
  2. Frederick W.C. From CSR-1 to CSR-2: the maturing of business-and-society thought // Business and Society. 1978. Vol. 33(2). Р. 150–164.
  3. Колот А. М. Корпоративна соціальна відповідальність: еволюція та розвиток теоретичних поглядів / А. М. Колот // Економічна теорія. - 2013. - № 4. - С. 5-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecte_2013_4_2.
  4. Asatryan R. and Březinová O. Corporate Social Responsibility and financial performance in the airline industry in Central and Eastern Europe. Magazine Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendeleianae Brunensis. 2014. Vol. 62. No. 4. pp. 633-639.
  5. White A. L. Business brief: Intangibles and CSR // Business for Social Responsibility. 2006. - Mode of access: https://www.bsr.org/reports/BSR_AW_Intangibles-CSR.pdf
  6. Wartick S.L., Cochran P.L. The evolution of the corporate social performance model // Academy of Management Review. 1995. Vol. 10 (4). Р.758-769.
  7. Wood D.J. (1991). Corporate social performance revisited // Academy of Management Review. 1991. Vol. 16 (4). P. 691-718.
  8. Chih H.-L., Chih H.-H., Chen T.-Y. On the Determinants of Corporate Social Responsibility: International Evidence on the Financial Industry // Journal of Business Ethics. 2010. Vol. 93. No. 1. P. 115-135.
  9. Lee S. K., Park S. Y. Do socially responsible activities help hotels and casinos achieve their financial goals? // International Journal of Hospitality Management. 2009. Vol. 28. No. 1. P. 105-112.
  10. Prado-Lorenzo J.-M., Gallego-Alvarez I., Garcia-Sanchez I.-M., Rodriguez-Dominguez L. Social responsibility in Spain. Practices and motivations in films // Management Decision. 2008. Vol. 46. № 8. Р. 1247 –1271.
  11. Swanson D. L. Addressing a theoretical problem by reorienting the corporate social performance model. // Academy of Management Review. 1995. Vol. 20 (1). P. 43 –64.
  12. Lin C. H., Yang H. L., & Liou D. Y. The Impact of Corporate Social Responsibility on Financial Performance: Evidence from Business in Taiwan // Technology in Society. 2009. Vol. 31 № 1. P. 56-63.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->