Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 8, 84-97

Open Access Article

Обґрунтування диверсифікації діяльності підприємтсва роздрібної торгівлі

Лисюк Аліса
магістрант, Одеський національний економічний університет, e-mail:alisalisyuk@gmail.com

Маркітан Олександр
кандидат економічних наук, доцент, Одеський національний економічний університет, e-mail:markitanas@ukr.net

Цитувати статтю:

Лисюк Аліса, Маркітан Олександр. Обґрунтування диверсифікації діяльності підприємтсва роздрібної торгівлі. / І. Кузнецова, О. Балабаш // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 8(260). – С. 84-97.

Анотація

У статті розглянуто та проаналізовано визначення поняття «диверсифікація» як напрямок стратегічного розвитку підприємства. Проведено класифікацію напрямів диверсифікації діяльності торгових підприємств. Розглянуто погляди вчених економістів на визначення стратегії діяльності підприємств. Надано власне бачення визначення стратегії диверсифікації у роздрібної торгівлі. Визначено можливі напрямки диверсифікації у роздрібної торгівлі. Досліджено основні тенденції, які визначають стратегію розвитку торговельного підприємства у сучасних умовах. Визначені проблеми та основні шляхи ефективного управління процесами диверсифікації на підприємстві в умовах жорсткої конкуренції на прикладі існуючого бізнесу. Проаналізовано можливість максимізації прибутку при використанні стратегії диверсифікації на підприємстві. Обґрунтовується напрямок диверсифікації сфер діяльності на прикладі роздрібної мережі «Алло». Перераховано можливі напрямки диверсифікації підприємства, яке займається торгівлею гаджетами. Визначено, що найбільш доцільним напрямком диверсифікації могло би буту участь у проектах «розумний дім». Наведені докази про комерційну доцільність такого напрямку диверсифікації. Оскільки ринок телефонії, побутової техніки та портативної техніки вже досить насичений, компанія має можливість оволодіти новим сегментам ринку, який вже знайшов своє місце у розвинених країнах та пропонує великий спектр товарів та послуг. На прикладі підприємства роздрібної торгівлі ТОВ «Алло» було розроблено низку заходів для підвищення ефективності роботи із споживачами, розширення асортименту та закріплення ведучих конкурентних позицій на ринку з урахування проведення диверсифікації сфер діяльності.

Ключові слова

стратегія, диверсифікація, стратегія зростання, торгове підприємство, розширення, ризики диверсифікації, ефективне управління.

JEL classification: D410

УДК: 658.138:3

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Виханский О. С. Менеджмент: учебник / О. С. Виханский, А. И. Наумов. – [3-е изд.]. – М. : Гардарика, 2002 . – 528 с.
  2. Стефаненко М. Метолодогічні засади розвитку торгівельних підприємств / М. Стефаненко // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. – 2011. – Вип. 2. – С. 348-355.
  3. Должанський І. З., Лозюк В. М. Диверсифікація товарної пропозиції торгового підприємства // Механізм регулювання економіки. – 2009. – Т. 2, № 4. – С. 70 – 78.
  4. Скоробогатов М. М., Куцерубов О. І. Диверсифікація як один із шляхів підвищення ефективності діяльності підприємств у сучасних умовах / М. М. Скоробогатов, О.І. Куцерубов // Економічний вісник Донбасу. – 2011. – 3 (25). – С. 18 – 21.
  5. Кавун О. О. Диверсифікація діяльності підприємницьких мереж у торгівлі: сутність, форми, мотиви та ризики здійснення / О. О. Кавун // Проблеми економіки. – 2014. – № 2. – С. 243-248.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->