Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 9, 146-162

Open Access Article

Теоретичні аспекти стратегічного аналізу конкурентоспроможності підприємств

Поповський Юрій
аспірант, Одеський національний економічний університет, e-mail:yurapositiv@gmail.com

Керекеша Ольга
кандидат педагогічних наук, доцент, Одеський національний економічний університет, e-mail:yurapositiv@gmail.com

Цитувати статтю:

Поповський Юрій, Керекеша Ольга. Теоретичні аспекти стратегічного аналізу конкурентоспроможності підприємств. / Ю. Поповський, О. Керекеша // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 9(261). – С. 146-162.

Анотація

Теоретичні аспекти стратегічного аналізу конкуренто-спроможності підприємств є складовою єдиної органічної системи теоретико-методичних основ стратегічного аналізу, які відповідають сучасним науковим уявленням, реаліям ділового навколишнього середовища і практичних потреб функціонування підприємств. Стратегічний аналіз, знижуючи ступінь невизначеності і будучи основою прийняття всебічно обґрунтованих управлінських рішень, забезпечує вироблення рекомендацій для досягнення стратегічних цілей підприємства в конкретних умовах його функціонування, забезпечує ефективну реалізацію стратегії розвитку організації, а також підвищує ефективність та результативність бізнесу. Обґрунтована і грамотно реалізована стратегія підприємства дозволяє нейтралізувати або мінімізувати ризики, ефективно використовувати надані можливості, розвивати зростання потенціалу, знижувати негативний ефект загроз і трансформувати слабкі сторони в переваги, раціонально розпорядитися наявними ресурсами і на цій основі підвищити керованість, ефективність і реальну результативність бізнесу в довгостроковій перспективі. В умовах сучасних реалій українського бізнесу актуальність проблематики стратегічного аналізу як невід'ємного інструменту ефективного, зваженого та дійсно працюючого стратегічного управління підприємствами неухильно зростає. Передумови актуалізації стратегічного аналізу по відношенню до компаній мають різний характер і етимологію. Все більшу кількість найбільш сучасних прогресивно мислячих керівників підприємств усвідомлюють справді нагальну потребу в розробці стратегії, реалізації стратегічного менеджменту та активному застосуванні методики та інструментів стратегічного аналізу в процесі обґрунтування та оцінки стратегічних управлінських рішень. У зв'язку з цим побудова, впровадження і практична реалізація потенціалу ефективної моделі інформаційно-аналітичного забезпечення стратегічного управління виступають неодмінними умовами процвітання кожного підприємства в сучасних умовах.

Ключові слова

тенденції розвитку, стратегія, конкурентоспроможність, конкуренція, стратегічне управління, стратегічні цілі, управлінські рішення.

JEL classification: R400

УДК: 658.821:005.52

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Grant R. M. Modern strategic analysis. 5th ed., 2008. – 560 page.
  2. Ambler T. Practical marketing, 1999. – 400 p.
  3. Nuzhna O.A., Assessment of the level of competitiveness of agricultural enterprises // Economy of the Agricultural Complex, 2010 – № 4 – 111 р.
  4. Revutskaya N.V. Strategic resources of the company: modern aspects of identification and evaluation // Economics: problems of theory and practice: Collection of scientific works. - Issue 263: In 9 t. – T. V. – Dnipropetrovsk: DNU, 2010. – p. 1212-1216.
  5. Nemtsov V.D., Dovgan L.S. Methodology for assessing the level of competitiveness of an enterprise // Economy of the agroindustrial complex. – 2010. – №. 5. – p. 7-9.
  6. Parmenter D. Key Performance Indicators: Developing, Implementing, and Using Winning KPI's. – New Jersey, USA: John Wiley & Sons, Inc. – 2007.
  7. Thompson A.A., Strickland A.J. Strategic Management: Concepts and Situations for Analysis. – 12th ed. – 2005

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->