Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 9, 84-101
Open Access Article
Корольков Владислав
кандидат економічних наук, доцент, Запорізький національний технічний університет, e-mail:oferta@bigmir.net
Корогод Михайло
магістр, Запорізький національний технічний університет, e-mail:korogod1995@gmail.com
Корольков Владислав, Ткачук Олександр, Корогод Михайло. Удосконалення механізму стимулювання торговельно-оперативного персоналу мережі «Сільпо». / В. Корольков, О. Ткачук, М. Корогод // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 9(261). – С. 84-101.
Досліджуються різні теорії мотивації, які набули найбільшого розповсюдження. Визначаються їх характеристики та сутність. За результатами дослідження доведено, що кожна із визначених теорій має раціональну частину, але процес мотивації та застосування теорій ускладнюється тим, що навіть погляди на визначення самого поняття мотивації ще недостатньо сформовані. Досліджуються погляди різних авторів на формування концепції мотивації. За результатами дослідження, формуються найпоширеніші погляди на визначення поняття мотивації. Ці визначення дають підстави для розгляду мотивації персоналу як дуже різноманітного та складного явища, яке необхідно вивчити комплексно. Більш детальна інтерпретація поняття мотивації може бути сформульована з урахуванням того, що вирішальна роль у цьому процесі належить до цінностей, інтересів та потреб людини, а також до подразників, тобто зовнішніх чинників. Таким чином ефективність інструментів мотивації може змінюватися з часом. В нових умовах виникають нові потреби у співробітників. Це потребує застосування нових інструментів. З психологічної точки зору, мотивація - це процес, який керує діями конкретної людини. Поєднання всіх засобів впливу на поведінку працівника створює систему мотивації. Система мотивації - це сукупність потреб та стимулів, на яких впливає працівник. З врахуванням результатів дослідження проведено аналіз стану системи мотивації торговельного та операційного персоналу на прикладі роздрібної мережі магазинів "Сільпо". За результатами аналізу системи мотивації та її ефективності для досягнення мети стимулювання було створено таблицю співвідношення між завданнями мотивації та інструментами їх досягнення, які формують мотиваційну систему торгової мережі "Сільпо". Визначені характеристики та конкретні фактори, що визначають використання певних механізмів мотивації персоналу. Були розроблені рекомендації щодо подальшого розвитку методів мотивації в окремих структурних підрозділах мережі "Сільпо".
мотивація, теорія мотивації, система мотивації, механізми стимулювання, мережа магазинів «Сільпо».
JEL classification: R400
УДК: 331.101.38