Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 1, 100-114

Open Access Article

Перспективи створення стартап-компаній та проблеми розвитку в Україні

Мяснікова Ганна
магістрант, Одеський національний економічний університет, e-mail:anya_myasnikova@ukr.net

Ковальов Анатолій
доктор економічних наук, професор, Одеський національний економічний університет, e-mail:
kovalev@oneu.edu.ua

Цитувати статтю:

Мяснікова Ганна, Ковалев Анатолій. Перспективи створення стартап-компаній та проблеми розвитку в Україні. / Г. Мяснікова, А. Ковальов // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2019. – № 1(264). – С. 100-114.

Анотація

У статті досліджено особливості становлення і розвитку стартап-компаній в Україні в контексті їх мультиплікативного впливу на конкурентоспроможний розвиток вітчизняного ринку високих технологій та економіку країни в цілому. На засадах інституційного підходу вивчено український ринок інформаційно-технологічних стартапів (як найпоширенішу форму стартапів). На підставі сформованих характеристик розвитку вітчизняних стартапів та вивчення проблем, що виникають при здійсненні ними трансферу технологій, запропоновано шляхи та інструменти стимулювання їх розвитку. У дослідженні проаналізовано науково-прикладні аспекти управління стартапами в Україні: уточнено визначення стартапу та його ознаки; систематизація кола проблем теорії та практики управління стартапами; окреслено перспективи розвитку стартапів в Україні та актуальність професіоналізації управління ними. В результаті означено, що Україна має значний інноваційний потенціал стартапів, зокрема висококваліфіковані інженерні ресурси, створюється відповідна інфраструктура та екосистема навколо стартапів. Як результат, зростає кількість стартапів, які отримують визнання на міжнародній арені і здобувають фінансування від іноземних інвесторів. Важливими шляхами підвищення ефективності вітчизняних стартапів на міжнародному ринку є: обов’язкове оцінювання інноваційного потенціалу стартапу та потенційної ємності ринку; вихід на міжнародний ринок з якісним інноваційним продуктом, який має потенційно великий ринок; формування згуртованої команди людей, які дійсно сильно переймаються справою; концентрація зусиль на одній найголовнішій меті; ретельний моніторинг за змінами попиту споживачів та гнучке і вчасне реагування на нього. Зазначено, що вітчизняним стартапам варто приділяти більше уваги новизні та оригінальності своїх проектів, щоб зайняти провідні позиції на міжнародному ринку та стати прибутковими.

Ключові слова

стартап, проект, трансфер технологій, інноваційна діяльність, інвестиційна діяльність, конкурентоспроможність.

JEL classification: O 220; DOI: 10.32680/2409-9260-2019-1-264-100-114

УДК: 658.114:658.589(477)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Зянько В. В. Інноваційне підприємництво: сутність, меанізми і форми розвитку. Монографія. – Вінниця: УНІВЕРСУМ – Вінниця, 2008. – 397 с. http://fk.vntu.edu.ua/images/documents/mon_08.pdf
  2. Ткачук О. М. Сучасний стан розвитку інноваційного підприємництва // Системи обробки інформації. - випуск 2(118), том 2. - 2014- С. 111-116.
  3. Корнух О.В., Маханько Л.В. Стартап як прогресивна форма інноваційного підприємництва // Інвестиції: практика та досвід. - № 23. - 2014. - С. 26 – 30
  4. Павленко І.А., . Петренко І.А. Інноваційне підприємництво як наукова категорія // Інвестиції: практика та досвід. - № 16. - 2014. - С. 12 – 15
  5. Кулинич О. О. Проблеми визначення доцільності інвестування стартапів для розвитку ІТ-сектору України // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць; за ред.:М. І. Звєрякова. – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – Вип. 3. – № 58. – С. 285–291
  6. What Is A Startup? – Forbes: http://www.forbes.com/sites/natalierobehmed/2013/12/16/what-is-a-startup/#4ec20cf74c63
  7. Investopedia: http://www.investopedia.com/terms/s/startup.asp#ixzz4WlwRN66r
  8. Rasmussen E., Tanev S. The Emergence of the Lean Global Startup as a New Type of Firm. Technology Innovation Management Review. November, 2015 (Volume 5, Issue 11). Accessed March 1, 2017: https://timreview.ca/article/941
  9. Blank S. 2013. Why the Lean Start-Up Changes Everything. Harvard Business Review, 2013. - 91(5). – Р. 63–72
  10. Blank, S. Born Global or Die Local – Building a Regional Startup Playbook. SteveBlank.com, October 31, 2014. Accessed March 10, 2017: http://steveblank.com/2014/10/31/born-global-or-die-localbuilding-a-regional-startup-playbook/
  11. Офіційний сайт Державної служби статистики України - http://www.ukrstat.gov.ua
  12. Продати лице. Українські IT-стартапи ставлять рекорди за сумами, за які їх купують західні інвестори - http://nv.ua/ukr/publications/prodati-osoba-ukrajinski-it-startapi-stavljat-rekordi-za-sumami-za-jaki-jih-kupujut-zahidni-investori-72880.html
  13. Топ-5 українських стартапів, які відомі на весь світ - http://espreso.tv/article/2016/06/30/top_5_ukrayinskykh_startapiv_vidomi_na_ves_svit
  14. Офіційний сайт Української асоціації інвестиційного бізнесу (УАІБ) - www.uaib.com.ua
  15. Офіційний сайт Української асоціації венчурного та приватного капіталу (UVCA) - http://uvca.eu/ua
  16. National Venture Capital Association (NVCA) Офіційний сайт http://nvca.org

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->