Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 1, 36-48

Open Access Article

Цільові орієнтири підприємств готельно-ресторанного бізнесу в контексті управління вартістю

Дрожжин Олексій
магістрант, Одеський національний економічний університет, e-mail:Adrozhzhin03@gmail.com

Сментина Наталія
доктор економічних наук, доцент, Одеський національний економічний університет, e-mail:smentn@ukr.net

Цитувати статтю:

Дрожжин Олексій, Сментина Наталія. Цільові орієнтири підприємств готельно-ресторанного бізнесу в контексті управління вартістю. / О. Дрожжин, Н. Сментина. // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2019. – № 1(264). – С. 36-48.

Анотація

У статті розглянуто особливості управління підприємством на базі вартості. Зосереджена увага на вартісному мисленні менеджера та орієнтації управління не на максимізації поточних і чітко прорахованих на найближчий період прибутків, а на формуванні передумов для значно більших прибутків у більш віддаленому майбутньому, а також на необхідності прийняття управлінських рішень, які сприяють не тільки посиленню поточної бізнес-моделі підприємства, а спрямовані на його сталий розвиток. Зазначено, як визначається ринкова вартість підприємства у теорії управління вартістю. Визначено, що управління вартістю – це інтегруючий процес, спрямований на якісне поліпшення стратегічних і оперативних рішень на всіх рівнях управління за рахунок концентрації загальних зусиль на ключових факторах вартості, головне завдання якого полягає в тому, щоб намітити цілі і шляхи зміни корпоративної культури. Визначені особливості готельного бізнесу, як одного із найперспективніших і успішно розвинутих напрямків бізнесу в Україні. Відмічена тенденція до зростання зацікавленості туристів до України. Зазначені ключові фактори вартості у готельно-ресторанному бізнесі та фактори, які впливають на репутацію бізнесу з позиції різних користувачів послугами. Визначені перспективи України на світовому ринку готельно-ресторанного бізнесу. Перераховані цілі готельно-ресторанного бізнесу на сучасному етапі розвитку ринкових відносин. У числі найпоширеніших напрямів, за якими визначаються цілі підприємства готельно-ресторанного бізнесу в контексті управління підприємством на базі вартості визначені такі: прибутковість, становище на ринку, продуктивність, фінансові ресурси, потужність підприємства, виробництво й реалізація послуг, оновлення технології, зміни в організації й управлінні, людські ресурси, якість послуг, сприяння розвитку соціальної сфери.

Ключові слова

вартість, управління вартістю, готельно-ресторанний бізнес, фактори вартості, напрями, цілі.

JEL classification: G 310; L 830; DOI: 10.32680/2409-9260-2019-1-264-36-48

УДК: 338.3(65)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Макарюк О. В. Управління вартістю бізнесу в контексті формування його безпеки і розвитку //Актуальні проблеми економіки. – 2011. – № 3. – С. 131-138
  2. Маренков В.Н., Демшин В.В. Концепция управления стоимостью [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http:// www.cfin.ru
  3. Мендрул О. Г. Управління вартістю підприємства: монографія. – К.: КНЕУ, 2002. – 272 с.
  4. Корольова І. Щодо управління вартістю підприємства на основі збалансованої системи показників // Економіст. – 2010. – №9. – С.49-51
  5. Stewart B. (1999). The Quest for Value: A Guide for Senior Managers. Harper Business: N.Y.
  6. Готельний бізнес як один з найперспективніших напрямків розвитку України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://tourlib.net/statti_ukr/davydova2.htm
  7. Кількість іноземних туристів Україну потроху зростає [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://portal.lviv.ua/news/2018/03/11/kilkist-inozemnih-turistiv-ukrayinu-potrohu-zrostaye-torik-krayinu-vidvidalo-14-6-mln-inozemtsiv
  8. Cучасний стан та перспективи розвитку готельного бізнесу в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://tourlib.net/statti_ukr/davydova3.htm

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->