Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 3, 178-201

Open Access Article

Моніторинг структури готельних брендів Європи

Шикіна Ольга
кандидат економічних наук, доцент, Одеський національний економічний університет, e-mail:katzchen.gusyeva@gmail.com

Цитувати статтю:

Шикіна О. Моніторинг структури готельних брендів Європи. / О. Шикіна // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2019. – № 3(266). – С. 178-201.

Анотація

У статті проведено моніторинг міжнародної готельної індустрії Європи, визначено основних лідерів готельних мереж цього регіону, надано їм стислу характеристику. Так, лідером за кількістю номерного фонду є готельна мережа Accor, якій більше ніж 40 років та за цей час було відкрито 4283 готелів у 95 країнах світу. Приділено увагу окремим брендам, що входять у структуру готельних мереж, розглянуто їх позиції у загальному рейтингу Європи. На першому місці знов знаходиться мережа AccorHotels з готельним брендом Ibis, що відноситься до економічного класу. Цей бренд є широко розповсюдженим на європейському ринку – 58% від загальної кількості у світі. А якщо об’єднати у мега бренд Ibis готельні бренди – Ibis, Ibis Styles та Ibis Budget, то у 2018 році вони займали перше місце навіть за кількістю мережевих готелів у Європі. Проведено аналіз динаміки лідируючих готельних брендів Європи у 2017-2018 рр. Розглянуто сегмент готельних брендів Європи, що не вийшли за межи даного регіону, тобто не представлені у інших країнах. Проаналізовано готельні бренди Європи за країнами походження у 2017 р., виявлено загальні тенденції та імовірні шляхи розвитку. У переліку було досліджено 20 країн, абсолютним лідером з яких за кількістю брендів є США з 34 брендами та 7 готельними компаніями, що склало більше 30 % номерного фонду проаналізованих готелів. Розглянуто ситуацію кількісного співвідношення мережевих готелів до незалежних по окремим країнам Європи у 2017 р. Виявлено країни лідери за кількістю міжнародних брендів у порівнянні з місцевими готельними брендами. Наведено ранжування готельних брендів Європи за класифікацією STR (Smith Travel Research). Розглянуто більш детально сегмент готельних брендів високого класу. Запропоновано імовірні шляхи розвитку міжнародної готельної індустрії Європи.

Ключові слова

структура готельного ринку, міжнародна готельна індустрія, готельні мережі, рейтинги готельних мереж, готельні бренди, готельний ринок Європи.

JEL classification: L830; DOI: 10.32680/2409-9260-2019-3-266-178-201

УДК: 339.13.01:338.48

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Безуглий І.В. Методичні основи розробки типології готельних мереж / І. В. Безуглий, К.Ю. Сіренко // Приазовський економічний вісник. – Запоріжжя. - 2018. – Вип. №3 (08). – С. 14-20.
  2. Буряк Т.В. Готельні мережі: еволюція та становлення. // Бізнес Інформ. - 2014. - № 8. - С. 179–183.
  3. Горіна Г. О. Сутність та специфіка мережевої організації міжнародного готельного бізнесу / Г. О. Горіна // Економіка та держава : зб. наук. пр. – К.: КНЕУ. - 2011. – № 3. – С. 107 – 109.
  4. Державне регулювання сфери туризму України в контексті процесів євроінтеграції: монографія / ред. В. Г. Герасименко, О. Л. Михайлюк. – Київ: ФОП Гуляєва В.М., 2019. – 332 с.
  5. Кудлай Т.В. Контрактне управління готельними мережами: дис. канд. екон. наук : 08.00.04 / Тетяна Вікторівна Кудлай; Київ. нац. торг. економ. унт. - Київ, 2015. – 223 с.
  6. Мельниченко С.В. Міжнародні готельні мережі на національному ринку / С.В. Мельниченко, Т.В. Кудлай // Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. - 2016. - № 2. – С. 42-53.
  7. Мельниченко С.В. Національні готельні мережі на міжнародному ринку / С.В. Мельниченко, Т.В. Кудлай // Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. - 2017. - № 2. – С. 19-30.
  8. Шикіна О. В. Динаміка показників міжнародного туризму / О. В. Шикіна, Я. Є. Гончаренко, Р. С. Козловський // Інфраструктура ринку. – Одеса: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. – 2019. – Вип. 27. – С. 24-28.
  9. Шикіна О.В. Динаміка розвитку міжнародної готельної індустрії на прикладі готельних мереж / О. В. Шикіна // Актуальні проблеми економіки. – 2018. – №12 (210). – С. 82-91.
  10. Шикіна О.В. Моніторинг туристичного потоку в контексті стратегії регіонального розвитку / О. В. Шикіна, С. Г. Нездоймінов // «Dezvoltarea sistemelor sociale și economice într-un mediu competitiv la nivel global», conferinta internationala știintifico-practica (2016 ; Chisinau). Conferinta internationala știintifico-practica «Dezvoltarea sistemelor sociale și economice întrun mediu competitiv la nivel global», 29 februar. 2016, Chisinau. – Chisinau, 2016. – 167-171 p.
  11. Шикіна О.В. Світовий досвід створення готельних мереж / О.В. Шикіна // Туристичний та готельно-ресторанний бізнес: світовий досвід та перспективи розвитку для України: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та вчених; Одеський національний еконмічний університет. – Одеса, 2019. – 881 с. – C. 144-149.
  12. Statista. Статистичний портал [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.statista.com/
  13. The hotel brands report 2018 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.hotelanalyst.co.uk
  14. 325 hotels [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.marketingandtechnology.com/repository/webFeatures/HOTELS/H1807_SpecialReport_Intro.pdf

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->