Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 7-8, 162-174

Open Access Article

Сучасні підходи до організації обліку витрат на збут та маркетинг торговельного підприємства

Шерер Ігор
Кандидат економічних наук, доцент кафедри бухгалтерського обліку та аудиту, Одеський національний економічний університет E-mail: tutor121960@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-6345-2977

Бєлінська Ольга
Кандидат економічних наук, доцент кафедри бухгалтерського обліку та аудиту, Одеський національний економічний університет E-mail: skalli@te.net.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4043-0630

Цитувати статтю:

Шерер І., Бєлінська О. Сучасні підходи до організації обліку витрат на збут та маркетинг торговельного підприємства / І. Шерер, О.Бєлінська // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: Д.В. Завадська (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2019. – № 7-8(270-271). – С. 162-174.

Анотація

У статті розглянуто передумови появи маркетингу як певної системи господарювання, метода вирішення виробничо-ринкових проблем. Досліджено існуючі в економічній літературі визначення маркетингу як процесу планування та управління торговельною діяльністю, спрямованого на задоволення потреб та бажань індивідів. Доведено, що ключовим питанням організації обліку витрат є поділ під-розділів управління продажем товарів за функціональним призначенням на збутові та маркетингові. Діяльність перших заснована на концепції інтенсифікації комерційних зусиль, інших, – на філософії маркетингу. Досліджено сутність концепцій збуту та маркетингу як окремих складових просування товарів у торгівельних мережах. Виділено ключові показники розподілу торговельної діяльності на збутову та маркетингову. Показано кардинальні відмінності понять маркетингу та збуту, що слід враховувати при організації інформаційного забезпечення управління торговельною діяльністю. Визначено місце бухгалтерського обліку в системі інформаційного забезпечення управління збутовою та маркетинговою діяльністю торгівельного підприємства. Показано існуючі проблеми організації обліку витрат на збут та маркетинг в системі управління торговельною діяльністю. Узагальнено результати наукових досліджень щодо визначеної проблеми. Проаналізовано можливі підходи щодо організації обліку збутових та маркетингових витрат. Обґрунтовано необхідність організації відокремленого обліку витрат на збут та маркетинг. Запропоновано підхід до удосконалення організації бухгалтерського обліку витрат на збут та маркетинг в національній системі обліку. Запропоновано перелік статей витрат на збут та маркетинг, та відповідні бухгалтерські рахунки.

Ключові слова

торговельна діяльність,реалізація товарів, споживачі, бухгалтерський облік, витрати, збут, маркетинг, управління.

JEL classification: M410; DOI: 10.32680/2409-9260-2019-7-8-270-271-162-174

УДК: 657:334

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Никифоренко В. Г. Прогнозування людського потенціалу як складова стратегії регіонального розвитку. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2011. № 4 (49). 2011. С. 108.
  2. Огієнко М. М. Розвиток людського потенціалу в умовах трансформації регіональних соціально-економічних систем. URL: https://www.onaft.edu.ua/download/dissertation/thesis/disser_Ohiyenko-3.pdf (дата звернення: 22.07.2019).
  3. Формування і розвиток людського потенціалу регіону : сутність, сучасні тенденції та методи оцінювання : монографія / За ред. В. Г. Никифоренка. Одеса : ВОІ СОІУ «Атлант», 2018. 103 с.
  4. Юрченко И. В., Донцова М. В., Юрченко Н. Н. Факторы интеграции и конфликта в развитии человеческого потенциала Юга России : методология исследования. Историческая и социально-образовательная мысль. 2017. T. 9. № 5/2. URL: http://www.hist-edu.ru/hist/article/view/2874/2747 (дата звернення: 23.07.2019).
  5. Економічна енциклопедія : у 3 т. / Гол. ред. Б. Д. Гаврилишин; відп. ред. С. В. Мочерний. Київ : Академія, 2002. Т. 3. 951 с.
  6. Макарова О. В., Позняк О. В. Методика вартісної оцінки демоекономічного потенціалу. Зайнятість та ринок праці : міжвід. наук. зб. Київ : РВПС України НАН України. 1998. Вип. 6. 160–167 с.
  7. Статистичний щорічник Одеської області у 2017 році / Державна служба статистики України. Головне управління статистики в Одеській області. Одеса, 2018. 352 c.
  8. Головне управління статистики в Одеській області. URL: http://www.od.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 20.07.2019).
  9. Статистичний збірник «Таблиці народжуваності, смертності та середньої очікуваної тривалості життя за 2018 рік» / Відп. за вип. М. Б. Тімоніна. Київ : Державна служба статистики України, 2019. 56 с.
  10. Державна служба статистики України : сайт. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 22.07.2019).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->