Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2021, 3-4 (280-281), 100-107

Open Access Article

Використання елементів бренду в просуванні міста Одеси як туристичної дестинації

Нєчева Наталія Валеріївна
кандидат економічних наук, старший викладач кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: Nata_1989-08@mail.ru, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-6869-3219

Шикіна Ольга Володимирівна
кандидат економічних наук, доцент кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: katzchen.gusyeva@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-5294-3367

Ярьоменко Сергій Григорович
кандидат географічних наук, доцент кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: syaromenko@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-3750-825X

Цитувати статтю:

Нєчева Н. В., Шикіна О. В., Ярьоменко С. Г. Використання елементів бренду в просуванні міста Одеси як туристичної дестинації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет.2021.№ 3-4(280-281).С.100-107.

Анотація

Метою статті є аналіз сучасного використання елементів брендингу в просуванні м. Одеса як туристичної дестинації. Виклики останніх років, такі як фінансова криза, нестабільна політична ситуація, пандемія Covid-19 роблять значимість туристичного бренду міста Одеси вельми актуальною. Крім вищенаведеного Одеський регіон стикається з великою конкуренцією на ринку внутрішнього туризму; наявністю великої альтернативної пропозиції відпочинку у інших регіонах країни; більш лояльним підходом до цінової політики; потребою виявлення інноваційних складових туристичного продукту для підвищення туристичної привабливості. Досліджено, що цінність туристичного бренду для Одеси полягає у: реалізації споживчих емоційних та функціональних очікувань від споживання туристичних продуктів; забезпеченні диференціації мультикорисностей туристичних ресурсів та споживчих характеристик туристичних продуктів; виконанні функції так званої бізнес-карти щодо підвищення туристичної привабливості міста і т.д. В рамках маркетингової стратегії було запропоновано позиціонувати Одесу як місце, в якому особа (турист) може комфортно генерувати ідеї, думати, творити, знаходити нестандартні рішення. Це знайшло вираження в бренд-концепціях.

Ключові слова

бренд, брендинг, імідж, туристична дестинація, бренд туристичної дестинації, імідж території, бренд Одеси.

JEL classification: L830; M310; DOI: 10.32680/2409-9260-2021-3-4-280-281-100-107

УДК: 338.48

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Schmidt, K., Ludlow, Ch. Inclusive Branding: TheWhyandHowof a HolisticapproachtoBrands / K. Schmidt, Ch. Ludlow. – Basingstoke: PalgraveMacmillan, 1999. s. 209.
  2. Чорна Н. М., Мартинова Л. Б. Брендинг як інструмент підвищення туристичної привабливості території (на матеріалах м. Вінниці). Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 40. С. 115-120.
  3. Аніпко Н. П., Смик О. С., Капу Х. І. Територіальний брендинг як дієвий інструмент підвищення туристичної привабливості території (на прикладі Тернопільської області). Науковий вісник Чернівецького університету. Географія. 2019. Вип. 808. С. 123
  4. Музиченко-Козловська О. В. Використання туристичних артефактів у процесі формування та просування бренду міста Одеси. Причорноморські економічні студії. 2019. Вип. 45. С. 87-94.
  5. Стратегія розвитку туризму та курортів на період до 2026 року: схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 р. № 168-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/168-2017-р. (дата звернення: 26.04.2021).
  6. Туристичний сайт м. Одеси. URL: http://www.odessatourism.org/. (дата звернення: 26.04.2021).
  7. Сайт студії Артемія Леледєва. URL: https://www.artlebedev.ru/odessa/identity/. (дата звернення: 26.04.2021).
  8. Шикіна О. В., Нездоймінов С. Г. Моніторинг туристичного потоку в контексті стратегії регіонального розвитку. Dezvoltarea sistemelor sociale și economice întrun mediu competitiv lanivel global, conferinta internationala știintifico-practica (29 februar. 2016, Chisinau). Chisinau, 2016. Р. 167–171.
  9. Бренд-платформа Одеси. URL: http://www.ivanvoin.com/demos/odessa/obs/booklets/platform.html. (дата звернення: 26.04.2021).
  10. Niecheva, N. (2014). Scientific aspects of human resources management of the enterprises of sanatorium resort complex taking into account anti-crisis measures. Socio-economic Research Bulletin, 4(55), 90-96
  11. Holt, D.B. HowBrandsBecomeIcons: ThePrinciplesof CulturalBranding. N.-Y.: Harvard UniversityPress, Harvard MA, 2004. – 123 p.
  12. Shang, W., Yuan, Q., Chen, N. (2020) Examining structural relationships among brand experience, existential authenticity, and place attachment in slow tourism destinations. Sustainability (Switzerland), 12 (7), art. no. 2784, pp. 1-23.
  13. Ooi, C.-S., Pedersen, J.S. (2010) City branding and film festivals: Re-evaluating stakeholder’s relations. Place Branding and Public Diplomacy, 6 (4), pp. 316-332.
  14. Шульга К. Р. Брендинг міст України: проблеми та перспективи розвитку. Матеріали Х Всеукраїнської студентської науково-технічної конференції «Сталий розвиток міст». Харків, 2017. С. 201-202.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->