Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2021, 9-10 (286-287), 147-154

Open Access Article

Інноваційна діяльність, як засіб підвищення конкурентоспроможності продукції суб'єктів підприємництва

Літвінов Олександр Сергійович
доктор економічних наук, доцент кафедри економіки підприємства та організації підприємницької діяльності, Одеський національний економічний університет, м.Одеса, Україна, e-mail:l litvinov_a213@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-2783-186X

Куманова Поліна Василівна
студентка 6-го курсу спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», Одеський національний економічний університет, м.Одеса, Україна, e-mail:kumanovapolina10@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-1424-6904

Цитувати статтю:

Літвінов О.C., Куманова П.В. Інноваційна діяльність, як засіб підвищення конкурентоспроможності продукції суб'єктів підприємництва. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2021. № 9-10 (286-287). С. 147-154.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню впливу інноваційної діяльності суб’єктів підприємництва на конкурентоспроможність продукції, що виготовляється ними. Предмет дослідження – сучасні теоретичні та методологічні проблеми запровадження ефективної інноваційної діяльності на підприємстві задля забезпечення зростання рівня показника конкурентоспроможності продукції. Метою статті є визначення впливу та значення інноваційної діяльності у підвищенні конкурентоспроможності продукції суб’єктів підприємництва. Методика. Основні методи, які були використані під час проведення дослідження: структурно-логічний (при побудові логіки та структури роботи); загально філософський (для логічного викладення власних поглядів та думок); порівняльний (у процесі розгляду різних поглядів вчених та науковців щодо сутності понять «конкурентоспроможність підприємства» та «інноваційна діяльність»); метод деталізації та синтезу (для вивчення предмету та взаємозв’язку його складових частин). Результати. Розкрито економічну сутність понять «конкурентоспроможність продукції» та «інноваційна діяльність»; визначені фактори, що здійснюють вплив на показник конкурентоспроможності продукції; проведено аналіз впливу та значення інноваційної діяльності у підвищенні конкурентоспроможності продукції суб’єктів підприємництва; обґрунтована необхідність зміни вектору діяльності вітчизняних підприємств до інноваційного шляху їх розвитку. Практична значимість. Наукові результати, отримані у результаті проведення дослідження, мають не тільки теоретико-методичне, а й прикладне значення для вирішення конкретних практичних проблем на промислових підприємствах для формування ефективної програми проведення інноваційної діяльності задля забезпечення підвищення рівня конкурентоспроможності продукції, яку вони виготовляють.

Ключові слова

конкурентоспроможність продукції, фактори конкурентоспроможності продукції, інноваційна діяльність, засіб підвищення.

JEL classification: О300; DOI: 10.32680/2409-9260-2021-9-10-286-287-147-154

УДК: 658.821:658.589

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Портер М. Е. Стратегія конкуренції: методика аналізу галузей і діяльності конкурентів [пер. з англ. А. Олійника, Р. Скальського]. Київ: Основи, 1998. 390 с.
  2. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент: уч. пособие. Москва: ИКЦ «Маркетинг», 2002. 886 с.
  3. Літвінова В.О. Методичні та методологічні особливості дослідження рівня конкурентоспроможності продукції. Теоретичні, методологічні та практичні аспекти конкурентоспроможності підприємств: монографія. Одеса: ПАЛЬМІРА, 2017. 277-284 с. URL: http://oneu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/01/monograf_ep_oneu_2017_11_12.pdf (дата звернення 15.08.2021 р.)
  4. Любченко А.Н. Конкурентоспособность продукции на региональном продовольственном рынке и направления её повышения (на примере Кировоградского региона): диссерт. канд.экном.наук : 08.10. Киев, 2012. 304 с.
  5. Светуньков С. Г. Основы теории многоуровневой конкуренции и её инструментальная база. Современная конкуренция (науч.-практ. журнал) : в 11 т. Москва: ИД Университет Синергия, 2017. Т. 11. №6(66). 5 - 27 с.
  6. Мицюк С.В. Конкурентоспроможність вітчизняної продукції: проблеми та перспективи: дисерт. канд.ек.наук : 08.00.01. Київ, 2007. 287 с.
  7. Зянько В.В. Інноваційна діяльність підприємств та її фінансове забезпечення в умовах трансформаційних змін економіки України: монографія. Вінниця: ВНТУ, 2015. 168 с. URL: http://fk.vntu.edu.ua/images/documents/zez_2015.pdf (дата звернення 16.08.2021 р.)
  8. Загородній А.Г., Вознюк Г.Л. Фінансово-економічний словник. Київ: Знання, 2015. 1027 с.
  9. Соловьев В.П. Инновационная деятельность как системный процесс в конкурентной экономике. Синергетические эффекты инноваций: монография. Киев: Феникс, 2006. 560 с. URL: http://naukainform.kpi.ua/SiteAssets/Nauka_Naukoznavstvo/6-346%20solovyev.pdf (дата звернення 18.08.2021 р.)
  10. Семенова В. Г. Економіка та організація інноваційно-інвестиційного розвитку підприємства: навчальний посібник. Обухів: Друкарня ФОП Гуляєва, 2013. 185 с. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1903 (дата звернення: 17.08.2021 р.)
  11. Літвінов О.С., Сукач О.О. Ефективність витрат на оплату праці як фактор конкурентоспроможності підприємства: Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення : [монографія / за заг. ред. О.Г. Янкового]. Одеса : Атлант, 2013. С. 459-470. URL: http://oneu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/01/monografiya_ep_2013. pdf (дата звернення: 18.08.2021 р.)
  12. Літвінов О.С. Управління закладами охорони здоров'я в умовах конкурентного середовища. Управління розвитком. 2015. №2 (185). С. 59-65. URL: http://dspace.oneu.edu. ua/jspui/handle/123456789/6036 (дата звернення: 18.08.2021 р.)
  13. Літвінов О. С. Визначення факторів конкурентоспроможності закладів охорони здоров’я в умовах інноваційного розвитку. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. Науки : економіка, політологія, історія. 2017. № 4 (246). С. 58-69. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6031 (дата звернення: 17.08.2021 р.)
  14. Літвінова В. А. Підвищення конкурентоспроможності продукції: проблеми класифікації факторів конкурентоспроможності продукції. Одеса: Бізнесінформ. №8. 2016. С. 252–265.
  15. Бжуска Я.О. Інноваційні моделі бізнесу: текст. Львів: Вісник НУ «Львівська політехніка». 2018. № 678. С. 29-35. 16. Про інноваційну діяльність: Закон України від 16.10.2012 р. № 5460-VI. ВВР, 2014, № 2-3, ст.41. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text (дата звернення: 25.08.2021 р.)
  16. Маркетинг. Менеджмент. Інновації: монографія / за ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. Суми: Папірус, 2010. 621 с. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstreamdownload/123456789/16194/3/marketing.pdf;jsessionid=CB32688F3F67F4B4D2DD83A4B0E CEBCD (дата звернення: 19.08.2021 р.)
  17. Akis, Elife (2015), “Innovation and Competitive Power”, World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 195. pp.1311-1320. URL: https://www.researchgate.net/publication/282556904_Innovation_and_ Competitive_Power (дата звернення: 25.08.2021 р.)
  18. Mai, M. (2014). Innovationspolitik - Politik für Innovationen. In M. Mai, Handbuch Innovationen: Interdisziplinäre Grundlagen und Anwendungsfelder. Heidelberg: Springer-Verlag. URL: https://refubium.fu-berlin.de/bitstream/handle/fub188/19612/KAx19xInnovationsfxrderun gxdurchxZuschxsse.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 25.08.2021 р.)
  19. Eickelpasch, A. (2013). Innovation Policy in Germany: Strategies and programmes at the federal and the regional level. irpet.it. Berlin: DIW Berlin, German Institute for Economic Research. URL: http://www.irpet.it/storage/pubblicazioneallegato/462_InnovationPolicy.pdf (дата звернення: 25.08.2021 р.)
  20. Øystein Moen, Tord Tvedten, Andreas Wold. Exploring the relationship between competition and innovation in Norwegian SMEs. Moen et al., Cogent Business & Management (2019), 5: 1564167 URL: https://doi.org/10.1080/23311975.2018.1564167 (дата звернення: 26.08.2021 р.)

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->