Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2021, 11-12 (288-289), 154-159

Open Access Article

Непотрібне і безглузде запровадження в деяких випадках етичного кодексу корпоративних устремлінь

Ремігіуш Ризінський
доцент, кандидат філ. наук., відділ суспільних наук, коледж міжнародного бізнесу ISM Slovakia у Пряшові, Словаччина, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-3287-555X

Цитувати статтю:

Ризінський Р. Непотрібне і безглузде запровадження в деяких випадках етичного кодексу корпоративних устремлінь. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2021. № 11-12(288-289). С. 154-159.

Анотація

Написано багато статей та наукових досліджень щодо етичних кодексів, їх поділу та різноманітного використання. У нашому дослідженні ми також зосереджуємось на етичних кодексах, але нас не цікавить їх ефективне використання. Ми зосереджуємось на ситуаціях, коли етичні кодекси є непотрібними, безглуздими чи навіть шкідливими. На підібраних прикладах, які, безперечно, можна зіткнутися з тим, що вони знаходять свої паралелі в реальних ситуаціях, принаймні в основних ознаках, ми показуємо можливу непотрібність або шкідливість етичних кодексів у деяких версіях. У жодному разі ми не кажемо, що кодекси поведінки безглузді чи шкідливі взагалі. Ми лише стверджуємо, що є випадки, коли вся їх створення та впровадження є непотрібними. Є навіть випадки, коли було б краще, щоб принаймні деяких директив етичного кодексу взагалі не було. Ми вважаємо, що запровадження етичного кодексу є виправданим далеко не в усіх випадках, коли воно має місце.

Ключові слова

етичний кодекс, етичний кодекс, запровадження етичного кодексу.

JEL classification: H500; О380; DOI: 10.32680/2409-9260-2021-11-12-288-289-154-159

УДК: 331.446.4

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Adams, J. Tashchian, A. Shore, T. Codes of Ethics as Signals for Ethical Behavior, In: Journal of Business Ethics 29, 2001, pp. 199 – 211.
  2. Alizadeh, A. Dirani, K. Qiu, S. Ethics, code of conduct and ethical climate: implications for human resource development, In: European Journal of Training and Development 45 (8-9), 2021, pp. 674 – 690.
  3. Ambrozy, M. Regarding the intersection of metaethics and applied ethics, In: Xlinguae 13 (3), 2020, pp. 255 – 269.
  4. Budayová, Z. Bursová, J. Charitatívna sociálna práca. Warszawa: Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego, 2016. p. 202
  5. Flikingerová, L. Ethical aspects in the practice of adult education institutions, In: Edukácia 4 (1), 2021, pp. 40 – 47.
  6. Gaffová, Z. Šatanová, A. Human resource management and quality management in woodworking industry companies in Slovakia, In: 10th International scientific conference WoodEMA 2017 More wood, better management, increasing effectiveness: starting points and perspective, Prague, Czech Republic May 24th-26th, 2017, pp. 137 – 145
  7. Gaumnitz, B. Lere, J. A Classification Scheme for Codes of Business Ethics, In: Journal of Business Ethics 49 (4), 2004, pp. 329 – 325.
  8. Hvizdová, E. Polačko, J. New Trends and Challenges in Creative Economy. In: Hvizdová, E., Polačko, J. (Eds.): Contemporary economic discourse. Interdisciplinary dimensions and practices. Mainz: Logophon, 2020. s.32 – 37.
  9. Lampton, D. Ethical Operational Codes and Dealing with China, In: Asian Perspective 45 (1), 2021, pp. 241 – 245.
  10. Luknič, A. Štvrtý rozmer podnikania – etika, Bratislava: Slovak Academic Press, 1994, p. 342
  11. Mokrišová, V. Marketingový informačný systém. In: Hvizdová E. Základy marketingu. Prešov: VŠMP, 2020, p. 258.
  12. Polačko, J. Triple Bottom Line and Sustainable Life. In: Mazur, S. (Ed.) Current develompent of society: integration of analytic and synthetic approaches. Mainz: Logophon, 2020. pp.60 – 66.
  13. Remišová, A. Podnikateľské etické kódexy, In: Filozofia 55 (3), 2000, pp. 218 – 228.
  14. Remišová A. Etika a ekonomika, Bratislava: Kalligram, 2011, p. 496.
  15. Robin, D. et al. A different look at codex of ethics, In: Business Horizons 32 (1), 1989
  16. Šestáková, M. Etický kódex finančných inštitúcií, In: Manažment v 21. storočí: problémy a východiská, Bratislava: VŠM, 2013, pp. 66 – 72.
  17. Weller, S. The effectiveness of corporate codes of ethics, In: Journal of Business Ethics 7, 1988, pp. 389 – 395.
  18. Webley, S. Use of Codes of Ethics in Business, London: Institute of Business Ethics, 2007, p. 44
  19. Webley, S. Werner, A. Corporate codes of ethics: necessary but not sufficient, In: Business Ethics, the Enviroment & Responsibility 17 (4), pp. 405 – 415.
  20. Zecha, G. Critical Rationalism and Educational Discourse, Amsterdam: Rodopi, 1999, p. 263

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->