Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 3-4 (292-293), 61-67
Трансформація маркетингової стратегії банку в умовах цифровізації
Черкасова Марія Василівна
аспірант кафедри банківської справи, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: makedonskaya.m97@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5478-650X
Цитувати статтю:
Черкасова М. В. Трансформація маркетингової стратегії банку в умовах цифровізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 3-4 (292-293). С. 61-67.
Анотація
Метою статті є визначення сутності цифрового маркетингу, як пріоритетної складової стратегічного
менеджменту, а також дослідження основних інструментів сучасної стратегії цифрового маркетингу банку. У статті
досліджено сутність процесу цифрової трансформації економіки та її вплив на розвиток банківських установ. Розкрито
зміст поняття «цифровізація» з різних поглядів науковців. Встановлено, що цифрова трансформація є новим викликом
для банківських установ. Визначено роль сучасних інструментів стратегічного управління у забезпеченні ефективності
діяльності банківської системи в умовах посилення конкуренції. Проаналізовано теоретичні підходи до визначення
поняття «цифровий маркетинг». Узагальнено поняття цифрового маркетингу та визначено його роль у забезпеченні
ефективного розвитку банківських установ. Визначено основні інструменти цифрового маркетингу. Аргументовано
відмінності понять «Інтернет-маркетинг» та «цифровий маркетинг». Розглянуто складові елементи системи стратегії
цифрового маркетингу банку та визначено особливості сучасного стратегічного маркетингу банківських установ.
Обґрунтовано, що активне впровадження цифрових технологій у діяльність банківських установ є важливим напрямком
стратегічного розвитку банку в умовах трансформації ринкової економіки. Запропоновано впровадження сучасних
інструментів цифрового маркетингу, які направлені на підвищення рівня взаємодії з аудиторією з метою підвищення їх
ефективності у процесі цифровізації банківської системи.
Ключові слова
цифровізація, трансформація, цифрова економіка, цифровий маркетинг, стратегія, стратегічне
управління, цифровий банкінг.
JEL classification: G210; L100; M310; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-3-4-292-293-61-67
УДК: 336.71:658.8
Література
- Цифрова адженда України – 2020 («Цифровий порядок денний» – 2020).
Концептуальні засади (версія 1.0). Першочергові сфери, ініціативи, проекти «цифровізації»
України до 2020 року. HITECH office. Грудень, 2016. 90 с. URL: https://ucci.org.ua/uploads/
files/58e78ee3c3922.pdf (дата звернення: 25.04.2022).
- Український інститут майбутнього.URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-zrozvinutoyu-
cifrovoyu-ekonomikoyu.html (дата звернення 24.04.2022).
- Струтинська І.В. Дефініції поняття "цифрова трансформація". Причорноморські
економічні студії. 2019. Вип. 482. С. 91-96. DOI: https://doi.org/10.32843/bses.48-47
- Digital transformation. URL:https://searchcio.techtarget.com/definition/
digitaltransformation (дата звернення 23.04.2022).
- World Talent Ranking. IMD. 2021. URL: https://www.imd.org/7YWQEii1/rEcRp9yn/
SFRWenBH/ (дата звернення 23.04.2022).
- Коваленко В. В., Радова Н. В. Цифровізація економіки та її вплив на фінансову
стабільність банків. Східна Європа: Економіка, бізнес та управління. 2021. № 1 (28). С. 61-
67. DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.28-11
- Skinne С. ValueWeb: how FinTech firms are using mobile and blockchain technologies to
create the Internet of Value. Singapore: Marshall Cavendish Business, 2016. 424 P.
- King B. Bank 3.0: Why Banking Is No Longer Somewhere You Go, But Something
You Do. Marshall Cavendish International, 2012. 399 p.
- Васильєва, Т.А., Кривич Я.М., Леміш І.О. Фактори впливу на стратегічне управління
банківським ритейлом. Механізм регулювання економіки. 2018. № 3. С. 54-65. doi.
org/10.21272/mer.2018.80.04.
- Матвіїв М. Формування цифрового маркетингу підприємств. Ефективність
державного управління. 2014. Вип. 41. С. 252–261
- Окландер М. А., Романенко O.O. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від
Інтернет-маркетингу. Економічний вісник Національного технічного університету України
«Київський політехнічний інститут». 2015. № 12. С. 362–371.
- Каліна І.І. Інноваційні інструменти маркетингу в епоху цифровізації. Бізнес-
навігатор. 2019. Вип. 6.1 –1 (56). С. 188 –194.
- Skinner Ch. Digital Bank: Strategies to Launch or Become a Digital Bank. Marshall
Cavendish International, 2014. 300 p
- Визначення цифрового маркетингу. АМА (2007). URL: https://www.ama.org/topics/
digital-marketing/ (дата звернення: 25.04.2022).
- Карпіщенко О.О., Логінова Ю.Е. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент
комунікаційю. Сумського державного університету. URL: http://essuir.sumdu.edu.ua (дата звернення: 25.04.2022).
- Рубан В.В. Цифровий маркетинг: роль та особливості використання. Економічний
вісник Запорізької державної інженерної академії. 2017. Вип. 2-2 (08). С. 20–25.
- Нянько В.М., Нездоровін О.В. Маркетингове забезпечення діяльності підприємств
як складова їх успішного розвитку. Інноваційна економіка. 2017. №11-12 (72). С. 90-94.
- Machado Carolina, Davim J. Paulo (Editors). MBA. Theory And Application Of Business
And Management Principles. Springer, 2016. 194 р. (Management and Industrial Engineering).