Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 3-4 (292-293), 61-67

Open Access Article

Трансформація маркетингової стратегії банку в умовах цифровізації

Черкасова Марія Василівна
аспірант кафедри банківської справи, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: makedonskaya.m97@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5478-650X

Цитувати статтю:

Черкасова М. В. Трансформація маркетингової стратегії банку в умовах цифровізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 3-4 (292-293). С. 61-67.

Анотація

Метою статті є визначення сутності цифрового маркетингу, як пріоритетної складової стратегічного менеджменту, а також дослідження основних інструментів сучасної стратегії цифрового маркетингу банку. У статті досліджено сутність процесу цифрової трансформації економіки та її вплив на розвиток банківських установ. Розкрито зміст поняття «цифровізація» з різних поглядів науковців. Встановлено, що цифрова трансформація є новим викликом для банківських установ. Визначено роль сучасних інструментів стратегічного управління у забезпеченні ефективності діяльності банківської системи в умовах посилення конкуренції. Проаналізовано теоретичні підходи до визначення поняття «цифровий маркетинг». Узагальнено поняття цифрового маркетингу та визначено його роль у забезпеченні ефективного розвитку банківських установ. Визначено основні інструменти цифрового маркетингу. Аргументовано відмінності понять «Інтернет-маркетинг» та «цифровий маркетинг». Розглянуто складові елементи системи стратегії цифрового маркетингу банку та визначено особливості сучасного стратегічного маркетингу банківських установ. Обґрунтовано, що активне впровадження цифрових технологій у діяльність банківських установ є важливим напрямком стратегічного розвитку банку в умовах трансформації ринкової економіки. Запропоновано впровадження сучасних інструментів цифрового маркетингу, які направлені на підвищення рівня взаємодії з аудиторією з метою підвищення їх ефективності у процесі цифровізації банківської системи.

Ключові слова

цифровізація, трансформація, цифрова економіка, цифровий маркетинг, стратегія, стратегічне управління, цифровий банкінг.

JEL classification: G210; L100; M310; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-3-4-292-293-61-67

УДК: 336.71:658.8

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Цифрова адженда України – 2020 («Цифровий порядок денний» – 2020). Концептуальні засади (версія 1.0). Першочергові сфери, ініціативи, проекти «цифровізації» України до 2020 року. HITECH office. Грудень, 2016. 90 с. URL: https://ucci.org.ua/uploads/ files/58e78ee3c3922.pdf (дата звернення: 25.04.2022).
  2. Український інститут майбутнього.URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-zrozvinutoyu- cifrovoyu-ekonomikoyu.html (дата звернення 24.04.2022).
  3. Струтинська І.В. Дефініції поняття "цифрова трансформація". Причорноморські економічні студії. 2019. Вип. 482. С. 91-96. DOI: https://doi.org/10.32843/bses.48-47
  4. Digital transformation. URL:https://searchcio.techtarget.com/definition/ digitaltransformation (дата звернення 23.04.2022).
  5. World Talent Ranking. IMD. 2021. URL: https://www.imd.org/7YWQEii1/rEcRp9yn/ SFRWenBH/ (дата звернення 23.04.2022).
  6. Коваленко В. В., Радова Н. В. Цифровізація економіки та її вплив на фінансову стабільність банків. Східна Європа: Економіка, бізнес та управління. 2021. № 1 (28). С. 61- 67. DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.28-11
  7. Skinne С. ValueWeb: how FinTech firms are using mobile and blockchain technologies to create the Internet of Value. Singapore: Marshall Cavendish Business, 2016. 424 P.
  8. King B. Bank 3.0: Why Banking Is No Longer Somewhere You Go, But Something You Do. Marshall Cavendish International, 2012. 399 p.
  9. Васильєва, Т.А., Кривич Я.М., Леміш І.О. Фактори впливу на стратегічне управління банківським ритейлом. Механізм регулювання економіки. 2018. № 3. С. 54-65. doi. org/10.21272/mer.2018.80.04.
  10. Матвіїв М. Формування цифрового маркетингу підприємств. Ефективність державного управління. 2014. Вип. 41. С. 252–261
  11. Окландер М. А., Романенко O.O. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від Інтернет-маркетингу. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2015. № 12. С. 362–371.
  12. Каліна І.І. Інноваційні інструменти маркетингу в епоху цифровізації. Бізнес- навігатор. 2019. Вип. 6.1 –1 (56). С. 188 –194.
  13. Skinner Ch. Digital Bank: Strategies to Launch or Become a Digital Bank. Marshall Cavendish International, 2014. 300 p
  14. Визначення цифрового маркетингу. АМА (2007). URL: https://www.ama.org/topics/ digital-marketing/ (дата звернення: 25.04.2022).
  15. Карпіщенко О.О., Логінова Ю.Е. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент комунікаційю. Сумського державного університету. URL: http://essuir.sumdu.edu.ua (дата звернення: 25.04.2022).
  16. Рубан В.В. Цифровий маркетинг: роль та особливості використання. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2017. Вип. 2-2 (08). С. 20–25.
  17. Нянько В.М., Нездоровін О.В. Маркетингове забезпечення діяльності підприємств як складова їх успішного розвитку. Інноваційна економіка. 2017. №11-12 (72). С. 90-94.
  18. Machado Carolina, Davim J. Paulo (Editors). MBA. Theory And Application Of Business And Management Principles. Springer, 2016. 194 р. (Management and Industrial Engineering).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->