Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 5-6 (294-295), 80-87

Open Access Article

Цифровізація: маркетингові тренди та платформи реалізації

Руденко Микола Вікторович
доктор економічних наук, професор, професор кафедри управління, інформаційних технологій та права, Львівський національний університет ім. Івана Франка, Черкаське відділення, м. Черкаси, Україна, e-mail: mykola_rudenko@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-1966-7695

Кирилюк Євгеній Миколайович
доктор економічних наук, професор, директор ННІ економіки і права, Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького, м. Черкаси, Україна, e-mail: en_kirilyk@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-7097-444X

Хуторна Мирослава Емілівна
доктор економічних наук, доцент, професор кафедри фінансів та обліку, Львівський національний університет ім. Івана Франка, Черкаське відділення, м. Черкаси, Україна, e-mail: lmiroslava7@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0761-3021

Цитувати статтю:

Руденко М. В., Кирилюк Є. М., Хуторна М. Е. Цифровізація: маркетингові тренди та платформи реалізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 5-6 (294-295). С. 80-87.

Анотація

У статті досліджено сучасні маркетингові тренди та платформи їх реалізації з урахуванням факторів цифровізації економіки. Виділено ключові інструменти digital-маркетингу застосування яких сприятиме просуванню товарів вітчизняних компаній, а саме: підняття компанії у видачі пошукових систем, аналіз поведінки споживачів, голосовий пошук, чат-боти, покупки із застосуванням соціальних мереж, онлайн-заходи та багатоканальний маркетинг. В процесі дослідження доведено, що інструменти digital-маркетингу такі як гейміфікація, підвищена персоналізація, розробка сайтів, орієнтованих на мобільні пристрої, пошук із нульовим кліком, контент користувача, залучення некомерційних організацій організацій залишаються дієвими лише для крупних потужних транснаціональних компаній через складність застосування та відносну вартість реалізації. Проаналізовано тенденції використання маркетологами соціальних мереж та платформ, так Facebook особливу цінність для компаній привносять в аспекті зростання продажів за рахунок збільшення трафіку, LinkedIn – найкраща платформа для генерації потенційних клієнтів, Instagram використовується для створення лояльних компанії користувачів, з метою ознайомлення з продукцією здебільшого використовувалися YouTube і Twitter.

Ключові слова

цифровізація, digital-маркетинг, цифрові платформи, соціальні мережі, тренди, ефективність.

JEL classification: D120; M310; M370; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-5-6-294-295-80-87

УДК: 338.28:339.138

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Руденко М.В. Цифровізація: категоріальні особливості та специфіка трактування. Економічний форум. 2021. № 4. С. 3–13.
  2. Пантєлєєва Н.М., Колодій С.Ю., Ребрик М.А. Цифрова економіка як ключовий тренд розвитку постіндустріального суспільства: монографія. Київ: ДВНЗ «Університет банківської справи», 2019. 299 с.
  3. Белова Т.Г., Войтович Н.Ю. Сучасні тренди у маркетинговому середовищі підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2019. Вип. 23. С. 16–19.
  4. Blazheska D., Ristovska N., Gramatnikovski S. The impact of digital trends on marketing. Journal of economics. 2020. №11(1). P. 48–58.
  5. Кирилюк Є.М. Стратегічні пріоритети розвитку сільськогосподарських маркетингових кооперативів в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2015. № 16. С. 12–17.
  6. Хамініч С.Ю., Сокол П.М., Бабіч А.Д. Digital-маркетинг як сучасний засіб просування товарів та послуг. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2019. № 6. С. 45–50.
  7. Васильців Н.М., Рожко Н.Я. Сучасні тренди digital-маркетингу. Економіка та суспільство. 2018. Вип. 15. С. 232–236.
  8. Турчин Л., Островерхов В. Сучасні тренди Інтернет-маркетингу. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2019. Вип. 24. С. 75-85.
  9. Хуторна М.Е., Ткаченко Ю.П. Цифрова трансформація грошового ринку: перспективи чи загрози фінансовій стабільності. Фінансовий простір. 2020. № 4(40). С. 269–277.
  10. Ілляшенко С.М. Сучасні тенденції застосування Інтернет-технологій у маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 4. С. 64–74.
  11. James A., Panagopoulos N., Rapp A. A review of social media and implications for the sales process. Journal of personal selling and sales management. 2012. № 32(3). P. 305–316.
  12. Спенсер C., Єнж Е., Фікшин Р., Стрикчіола Д. SEO – мистецтво розкрутки сайтів: монографія. Санкт-Петербург: БХВ, 2016. 239 с.
  13. Інтелектуальне залучення клієнтів. URL: https://blueshift.com/library/activatingcustomer- data-for-ai-powered-marketing-report/ (дата звернення 7.06.2022).
  14. Голосовий пошук – статистика. URL: https://www.thinkwithgoogle.com/marketingstrategies/ app-and-mobile/voice-search-statistics/ (дата звернення 7.06.2022).
  15. Стан розмовного маркетингу. URL: https://www.drift.com/blog/state-of-conversationalmarketing/? utm_source salesforce&utm_medium=blog (дата звернення 7.06.2022).
  16. Блоги маркетингових досліджень. URL: https://www.gminsights.com/blogs (дата звернення 7.06.2022).
  17. Стратегія цифрового маркетингу. URL: https://www.smartinsights.com/blog (дата звернення 7.06.2022).
  18. Яцюк Д.В. Цифровий маркетинг: майбутнє маркетингових комунікацій в брендингу. Інвестиції: практика та досвід. 2017. № 7. С. 70-75.
  19. Маркетинг у соціальних мережах. URL: https://www.marketingcharts.com/digital/socialmedia- 225913 (дата звернення 7.06.2022).
  20. Звіт про маркетинг у соціальних мережах за 2022 рік. URL: https://www. socialmediaexaminer.com/social-media-marketing-industry-report-2022/ (дата звернення 7.06.2022).
  21. Андрушкевич З.М. Інтернет-маркетинг у соціальних мережах. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні науки. 2014. № 2. С. 163–166.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->