Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 5-6 (294-295), 88-96

Open Access Article

Механізм забезпечення конкурентної стратегії підприємства

Чатченко Тетяна Вікторівна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економічної теорії та економічних методів управління, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна, e-mail: chatchenkotv@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-2069-0670

Мангушев Дмитро Валерійович
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна, e-mail: d.v.mangushev@karazin.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-8795-164X

Герасічкін Віктор
студент кафедри економічної теорії та економічних методів управління, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна, e-mail: gerasickinviktor3@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-0156-7995

Цитувати статтю:

Чатченко Т. В., Мангушев Д. В., Герасічкін В. Механізм забезпечення конкурентної стратегії підприємства. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 5-6 (294-295). С. 88-96.

Анотація

Мета узагальнити розробки конкурентної стратегії із зазначенням показників ефективності. Методика. У дослідженні було використані як загальнонаукові методи дослідження, такі як аналіз та синтез для аналізу досліджень науковців та бізнес-літератури, узагальнення – для узагальнення алгоритму розробки стратегій та підходів до формування конкурентних статей, спеціальні методи, серед яких фінансового аналізу для формування необхідних показників ефективності діяльності підприємства, матричні методи – для аналізу конкурентів, та інших. Результати. В результаті проведеного дослідження нами було узагальнено алгоритм розробки конкурентної стратегії підприємства в контексті стратегічного профілю підприємства, запропоновано узагальнену групи показників, які можуть бути використані як при постановці цілей та при аналізі ефективності реалізації даної стратегії. Особливий акцент зроблено на аналізу зовнішнього середовища підприємства та його непрямих конкурентів та підприємств-лідерів інших видів діяльності для можливого використання кращого досвіду та практик у своїй діяльності. Практичне значимість. Практична значимість полягає у можливості застосуванні узагальненого алгоритму розробки стратегії та комплексу показників оцінювання конкурентного становища підприємства, які можуть бути використані як при цілепокладанні так і при оцінці рівня досягнення цілей стратегії. Також велике значення є у бенчаркінгу підприємств-лідерів інших видів діяльності, досвід яких може бути використаний у діяльності фірми.

Ключові слова

конкурентна стратегія, бенчаркинг, зовнішнє среедовище, показники ефективності.

JEL classification: L100; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-5-6-294-295-88-96

УДК: 658:005.332.4

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Булах І. В. Вибір конкурентної стратегії підприємства: методичний підхід. Економіка і організація управління. 2010. Вип.2 (8). С. 25-32.
  2. Грицишин Н. Оцінка конкурентоспроможності підприємства. Вісник Львівського університету імені Івана Франка. Серія економічна. 2004. Вип. 33. С.431-436.
  3. Довбенко В. І. Чинники підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств за умов глобалізації. Зовнішня торгівля: право та економіка. 2007. Вип. 6 (35). С. 29-35.
  4. Кириченко, О. А. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності. 2008. 2-е вид., перероб. і. доп. 518 с.
  5. Максимова, Т. Особливості формування маркетингової стратегії та маркетингової політики на українських промислових підприємствах в умовах кризи. Маркетинг в Україні. 2009. № 6. С. 22-26.
  6. Наукова бібліотека Київського національного університету ім. Т. Г. Шевченка. URL: http://www.univ.kiev.ua/eng/search/missing.phtml (дата звернення 20.05.2022)
  7. Нефедова О. Г. Механізм вибору конкурентної стратегії підприємства. Вісник економічної науки України. 2008. Вип. 2. С. 117-120.
  8. Савельєв Є. В. Міжнародна економіка. К. : Знання. 2008. 3-тє вид., перероб. і доп. 622 с.
  9. Черномаз, П.А. Международный маркетинг. Х.: ХНУ имени В.Н, Каразина. 2008. 232 с.
  10. Яців І.Б. Конкурентоспроможність сільськогосподарських підприємств. Український бестселер. Львів. 2013. 427 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->