Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 5-6 (294-295), 88-96
Open Access Article
Чатченко Тетяна Вікторівна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економічної теорії та економічних методів управління, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна, e-mail: chatchenkotv@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-2069-0670
Мангушев Дмитро Валерійович
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна, e-mail: d.v.mangushev@karazin.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-8795-164X
Герасічкін Віктор
студент кафедри економічної теорії та економічних методів управління, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна, e-mail: gerasickinviktor3@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-0156-7995
Чатченко Т. В., Мангушев Д. В., Герасічкін В. Механізм забезпечення конкурентної стратегії підприємства. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 5-6 (294-295). С. 88-96.
Мета узагальнити розробки конкурентної стратегії із зазначенням показників ефективності. Методика. У дослідженні було використані як загальнонаукові методи дослідження, такі як аналіз та синтез для аналізу досліджень науковців та бізнес-літератури, узагальнення – для узагальнення алгоритму розробки стратегій та підходів до формування конкурентних статей, спеціальні методи, серед яких фінансового аналізу для формування необхідних показників ефективності діяльності підприємства, матричні методи – для аналізу конкурентів, та інших. Результати. В результаті проведеного дослідження нами було узагальнено алгоритм розробки конкурентної стратегії підприємства в контексті стратегічного профілю підприємства, запропоновано узагальнену групи показників, які можуть бути використані як при постановці цілей та при аналізі ефективності реалізації даної стратегії. Особливий акцент зроблено на аналізу зовнішнього середовища підприємства та його непрямих конкурентів та підприємств-лідерів інших видів діяльності для можливого використання кращого досвіду та практик у своїй діяльності. Практичне значимість. Практична значимість полягає у можливості застосуванні узагальненого алгоритму розробки стратегії та комплексу показників оцінювання конкурентного становища підприємства, які можуть бути використані як при цілепокладанні так і при оцінці рівня досягнення цілей стратегії. Також велике значення є у бенчаркінгу підприємств-лідерів інших видів діяльності, досвід яких може бути використаний у діяльності фірми.
конкурентна стратегія, бенчаркинг, зовнішнє среедовище, показники ефективності.
JEL classification: L100; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-5-6-294-295-88-96
УДК: 658:005.332.4