Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 7 (296), 62-72

Open Access Article

Євромаркетинг: особливості застосування та завдання українських підприємств

Решетнікова Ірина Леонідівна
доктор економічних наук, професор хабілітований, професор кафедри маркетингу, Краківський економічний університет, м. Краків (Польща), e-mail: reshet2002@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-1445-4233

Цитувати статтю:

Решетнікова І. Л. Євромаркетинг: особливості застосування та завдання українських підприємств. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 7 (296). С. 62-72.

Анотація

Метою статті є узагальнення існуючих наукових поглядів щодо сутності «євромаркетингу» і засад його функціонування, а також формулювання завдань українських підприємств в площині розробки і реалізацій їх маркетингових стратегій на єдиному європейському ринку. В статті досліджується генезис категорії «євромаркетингу» на тлі євроінтеграційних процесів і формування внутрішнього ринку європейського союзу, розглянуто погляди європейських вчених. Євромаркетинг тлумачиться як маркетингова діяльність підприємств, які функціонують в умовах єдиного внутрішнього ринку. Визначено виклики українських підприємств у умовах євромаркетингу та можливі шляхи їх подолання. Дослідження має як теоретичне так і практичне значення. Теоретичне полягає в узагальненні наукових підходів що до виникнення і змісту євромаркетингу, а практичне – в складанні переліку завдань в сфері маркетингу, вирішення яких дозволять спростити перехід до євромаркетингу.

Ключові слова

європейська інтеграція, внутрішній європейський ринок, євромаркетинг, принципи функціонування, європейський споживач, стратегії маркетингу на євроринку.

JEL classification: F150; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-7-296-62-72

УДК: 339.138:339.922(477:061.1ЄС)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Seebauer R. Іntegratіon іn Euro Marketіng, "Absatzwіrtschaft — Sonderausgabe", 1977. № 10. P. 24-36
  2. Tіetz B. Euro Marketіng. Unter nemehnsstrategіen fur Bіnnenmarkt, Verlag Moderne Іndustrіe, Landsberg/ Lech, 1990. 276 p.
  3. Meіssner H. G., Sіmmet H. Euro Dіmensіonen des Marketіng, Fachverlag Arnold, Dortmung, 1992. 248 p.
  4. Wiktor J.W., Rynek Unii Europejskiej. Koncepcja i zasady funkcjonowania, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2005. 235 p.
  5. Euromarketіng. Koncepcje, strategіe, metody, red. J.W Wіktor, AE, Krakow, 1999. 285 p.
  6. Euromarketіng. Przedsіebіorstwo і konsument w perspektywіe europejskіej, red. J. W. Wіktor, AE, Krakow, 2003. 429 p.
  7. Віктор Я. Євромаркетинг, як навчальний предмет на факультеті менеджменту і маркетингу в Польщі. Маркетинг в Україні. 2007. №5. С64-68.
  8. Sznajder A. Euromarketіng. Uwarunkowanіa na rynku Unіі Europejskіej, PWN, Warszawa, 1999. 186 p.
  9. Komor M. Euromarketіng. Strategіe marketіngowe przedsіebіorstw na euro rynku, PWN, Warszawa, 2000. 202 p.
  10. Kölliker А. Flexibility and European Unification: The Logic of Differentiated Integration .Lanham : Rowman & Littlefield Publishers, 2006. Xxii. 323 p.
  11. Andersen, S. Differentiated integration: what is it, and how much can the EU accommodate?. Journal of European Integration. 2006. Vol. 28. № 4. Р. 313–330.
  12. Dyson, K., Marcussen М. Transverse Integration in European Economic Governance: Between Unitary and Differentiated Integration. Journal of European Integration. 2010. Vol. 32. № 1. Р. 17–39.
  13. D. Scigala. Pozycja gospodarki polskiej w ramach globalnych lancuchow wartosci. Polska w Unii Europejskiej i globalnej gospodarce. Monografija.PTE.Warszawa. 2014. P.68-85
  14. Jan W.Wiktor, Michael E. Porter’s concept of competition in the context of the EU internal market protection system. Przegląd Organizacji. 2019. Vol 6 (953). Р. 9-16.
  15. Jaśniak М., Komor М. Problemy komunikowania w euromarketingu. International Journal of Management and Economics. 2008. № 23. Р. 148-172
  16. Deszczynski В. Globalne strategie zarzadzania relacjami z klientami. Polska w Unii Europejskiej i globalnej gospodarce.Monografija. PTE.Warszawa. 2014. P.536-557.
  17. Липов В. Гнучка інтеграція: історичний досвід Європи та значення для України// Україна – Європейський Союз: від партнерства до асоціації: Український Щорічник з Європейських Інтеграційних Студій. Луцьк, Терен, 2019. Вип. ІІ. С. 214-223
  18. Головаха Є. Українське суспільство: шляхи трансформації. Український соціологічний журнал. 2016. № 1-2. С. 26-30.
  19. Матвієнків С. Трансформація українського суспільства на шляху євроінтеграційного транзиту. Україна – Європейський Союз: від партнерства до асоціації: Український Щорічник з Європейських Інтеграційних Студій. Луцьк, Терен, 2019. Вип. ІІ. С. 248-255.
  20. Які держави мають членство в Євросоюзі.URL: https://europortal.biz.ua/dovidkova/ vyyizd-za-kordon/krajiny-ec.html (дата звернення 10.08.2022)
  21. Вступ України до ЄС : переваги для громадян та бізнесу. URL: https://jurliga.ligazakon. net/analitycs/211004_vstup-ukrani-do-s-perevagi-dlya-gromadyan-ta-bznesu . (дата звернення 11.08.2022)
  22. Офіційний сайт Європейського союзу. URL: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/ detail (дата звернення 10.08.2022)
  23. Прогрес в антикорупції та енергетиці, але треба більше: у ЄС підготували звіт про виконання Україною Угоди про Асоціацію. URL:https://babel.ua/news/82043-progres-vantikorupciji- ta-energetici-ale-treba-bilshe-u-yes-pidgotuvali-zvit-pro-vikonannya-ukrajinoyu-ugodi-pro-asociaciyu. (дата звернення 10.08.2022)
  24. Кандидатські "бонуси": що дає Україні наближення до членства у ЄС. URL: https:// www.eurointegration.com.ua/experts/2022/07/7/7142723/ (дата звернення 11.08.2022)
  25. Україна виконала угоду про асоціацію з ЄС на 63%. URL: https://focus.ua/uk/politics/522372-vypolnili-na-63-shmigal-rasskazal-o-soglashenie-obassociacii- s-es (дата звернення 10.08.2022)
  26. Рада планує до кінця року ухвалити майже 30 євроінтеграційних законопроєктів. Інформаційне агентство Інтерфакс-Україна. URL: https://interfax.com.ua/news/general/844417.html. (дата звернення 10.08.2022)
  27. Єврокомісія офіційно запросила Україну приєднатися до "митного безвізу". URL: https://finance.liga.net/ua/ekonomika/novosti/evrokomissiya-ofitsialno-priglasila-ukrainuprisoedinitsya- k-tamojennomu-bezvizu (дата звернення 11.08.2022)

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->