Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 11-12 (300-301), 57-63

Open Access Article

Роль бізнес-комунікації в процесі управління людськими ресурсами компанії

Рекун Ганна Петрівна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри та адміністрування, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна; доцент кафедри менеджменту Університету Менделя в Брно, м. Брно, Чеська Республіка, e-mail: rekun@karazin.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-1734-7364

Прус Юлія Ігорівна
доктор філософії, доцент кафедри та адміністрування, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна; доцент кафедри менеджменту Університету Менделя в Брно, м. Брно, Чеська Республіка, e-mail: yuliaprus@karazin.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0320-0131

Цитувати статтю:

Рекун Г. П., Прус Ю. І. Роль бізнес-комунікації в процесі управління людськими ресурсами компанії. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 11-12 (300-301). С. 57-63.

Анотація

Метою статті є обґрунтування доцільності розгляду бізнес-комунікації як інтегруючої складової системи управління персоналом сучасної компанії, визначення ролі та місця бізнес-комунікації у системі управління персоналом, її оптимальних засобів, форм та каналів реалізації з метою підвищення ефективності використання кадрового потенціалу. У статті розглянуто сутність та важливість бізнес-комунікацій як однієї зі складових процесу управлінської діяльності, основні проблеми комунікації у сучасних компаніях при реалізації процесу управління персоналом. Проведено аналіз впливу внутрішньо корпоративних комунікацій на систему управління персоналом. Встановлено, що внутрішньо корпоративні комунікації – один з багатьох чинників, які напряму впливають на продуктивність та мотивацію працівників у компанії. Сформовано системне уявлення про організаційні комунікації. Запропоновано механізм управління комунікаціями в організації, який складається з декількох етапів: оцінка організаційних комунікацій, розробка комунікаційної стратегії, реалізація комунікаційної стратегії, оцінка ефективності комунікаційних заходів. Доведено, що задля досягнення високих результатів комерційної діяльності практично будь-якого виду необхідно володіти певним набором уявлень, знань, відомостей щодо принципів ділового спілкування. Встановлено взаємозалежність напрямів діяльності у сфері управління персоналом та цільових орієнтирів застосування комунікаційної взаємодії. Розкрито сутність комунікаційної взаємодії у зовнішньому та внутрішньому середовищі у процесі управління персоналом компанії. Формування та вдосконалення внутрішньо корпоративних комунікацій, ефективне використання інструментів внутрішніх комунікацій в управлінні персоналом сприяє побудові міцного HR-бренду, який забезпечує компанії стабільність та успіх.

Ключові слова

бізнес-комунікація, комунікаційна взаємодія, комунікаційний менеджмент, комунікаційна стратегія, управління людськими ресурсами.

JEL classification: M120; M540; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-11-12-300-301-57-63

УДК: 338.2

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Botan, C. (2021). The Handbook of Strategic Communication. Wiley-Blackwell, 400 p.
  2. Edelman (2021). The future of corporate communications. 76 p.
  3. Garner, J. T. (2017). Perspectives of a Dissenter, Supervisors, and Coworkers. Communication Reports, 30(1), 26–38. Retrieved from: https://doi.org/10.1080/08934215.2015.1 128454 (accessed 24.12.22).
  4. Hall, A.D. and Fagen, R.E. (1956) Definition of System. General Systems, the Yearbook of the Society for Advancement of General Systems Theory. Vol. 1, The Society, Ann Arbor, 18–28.
  5. Kalogiannidis, S. (2020). Impact of Effective Business Communication on Employee Performance. European Journal of Business and Management Research, 5(6). Retrieved from: https://doi.org/10.24018/ejbmr.2020.5.6.631 (accessed 22.12.22).
  6. Knebel, S., & Seele, P. (2019). Conceptualizing the “corporate nervous net”: Decentralized strategic communication based on a digital reporting indicator framework. International Journal of Strategic Communication, 13(5), 418–432. Retrieved from: https://doi.org/10.1080/155311 8X.2019.1637878 (accessed 23.12.22).
  7. Lyzanets A., Feyer O., Bondareva M. (2022). Internal Communications In The Organization Personnel Management System. Economic Bulletin of NTUU “Kyiv Polytechnic Institute”, No23, 127–132. Retrieved from: 10.20535/2307-5651.23.2022.264649 (accessed 23.12.22).
  8. Masyhuri, M. (2019). Managing Communication Process in the Organizational Changes: The Case of PT XYZ. Journal Communication Spectrum, 9(1), 42–56. Retrieved from: http:// dx.doi.org/10.36782/jcs.v9i1.116 (accessed 23.12.22).
  9. Normore A., Javidi M., & Long L. (2019). Handbook of research on strategic communication, leadership, and conflict management in modern organizations. IGI Global, Business Science Reference, Hershey, PA, 428 p.
  10. Panchenko V. A. (2016) Komunikacijni procesy v efektyvnomu upravlinni personalom [Communication processes in effective personnel management]. Naukovi praci Kirovoghradsjkogho NTU. Ekonomichni nauky, Vol. 30, 147–154.
  11. Pekkala, K. (2020). Managing the communicative organization : A qualitative analysis of knowledge-intensive companies. Corporate Communications : An International Journal, 25(3), 551–571. Retrieved from: https://doi.org/10.1108/CCIJ-02- 2020-0040 (accessed 23.12.22).
  12. Shannon, C.E. and Weaver, W. (1963) The Mathematical Theory of Communication. University of Illinois Press, Chicago.
  13. Verhoeven J., & Madsen V. (2022). Active Employee Communication Roles in Organizations: A Framework for Understanding and Discussing Communication Role Expectations. International Journal of Strategic Communication, Vol. 16, No 1, 91–110. Retrieved from: https://doi.org/10.10 80/1553118X.2021.2014503 (accessed 22.12.22).
  14. Workplace communication statistics (2022). Retrieved from: https://pumble.com/learn/ communication/communication-statistics/ (accessed 23.12.22).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->