Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2023, 1-2 (302-303), 30-36

Open Access Article

Прогнозування зносу інфраструктурних об’єктів задля покращення ефективності функціонування підприємств транспортного будівництва

Марценюк Лариса Володимирівна
доктор економічних наук, професор, професор кафедри економіки та менеджменту, Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: rwinform1@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4121-8826

Бобиль Володимир Володимирович
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри фінанси, облік та психологія,Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: vladimirbobyl2@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-7306-3905

Міщенко Максин Іванович
доктор економічних наук, професор кафедри економіки та менеджменту, Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: mmi@ua.fm, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0372-1957

Пікуліна Олена Вікторівна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінанси, облік та психологія, Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: lena.chernovol1987@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4803-427X

Калініченко Людмила Леонідівна
доктор економічних наук, професор кафедри економіки та менеджменту, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Україна, e-mail: l.kalinichenko@karazin.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-9847-8448

Цитувати статтю:

Марценюк Л. В., Бобиль В. В., Міщенко М. І., Пікуліна О. В., Калініченко Л. Л. Прогнозування зносу інфраструктурних об’єктів задля покращення ефективності функціонування підприємств транспортного будівництва. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2023. № 1-2 (302-303). С. 30-36.

Анотація

У статті досліджено інноваційні методи прогнозування економічного зносу інфраструктурних об’єктів залізничного транспорту, що є основою залізничного транспорту України, забезпечуючи переміщення рухомого складу без обмежень у заданих напрямках. Метою статті є розробка методів прогнозування для інфраструктурних об’єктів, що дозволить, в перспективі, покращити економічну ефективність функціонування підприємств транспортного будівництва, з іншого боку – покращить якість утримання та функціонування таких об’єктів з максимальною віддачою свого ресурсу. Методологія дослідження передбачає використання методів: теоретичного дослідження (сходження від абстрактного до конкретного), емпіричного дослідження (порівняння, спостереження), загальнонаукових методів (абстрагування й конкретизація, індукція та дедукція, аналогія), аналіз та синтез, та ін. Актуальність вирішення наукової проблеми, що визначена у статті, полягає в тому, що в сучасних умовах тотального раціонального заощадження інвестиційних ресурсів, капітальних вкладень, запропонований метод прогнозування дозволить більш раціонально використовувати потенційні можливості (технічні, технологічні, економічні) підприємств транспортного будівництва. Результати дослідження наступні: представлено методику прогнозування економічного зносу інфраструктурних об’єктів та їх елементів, що дозволить в кожний момент часу отримати необхідну інформацію о потребах ресурсів для роботі підприємств транспортного будівництва, з метою повного або часткового ліквідування економічного зносу Саме обґрунтований таким чином рівень економічного зношування інфраструктурного об’єкту і є точкою відліку необхідності залучення підприємств транспортного будівництва. Оригінальність і практична цінність дослідження полягає в тому, що у статті систематизовано наявні напрямки економічного обґрунтування з урахуванням специфічних особливостей функціонування об’єктів транспортного будівництва. Висновки дослідження наступні: запропонований метод прогнозування для інфраструктурних об’єктів дозволить покращити економічну ефективність функціонування підприємств транспортного будівництва, також покращить якість утримання та функціонування таких об’єктів. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для різних підприємств АТ «Укрзалізниця», в сферу компетенції яких входить транспортне будівництво, ремонт та обслуговування інфраструктурних об’єктів.

Ключові слова

залізничний транспорт, транспортна інфраструктура, підприємство транспортного будівництва, розвиток, собівартість, конкурентоспроможність, економічна ефективність, організаційно-економічний механізм.

JEL classification: J230; DOI: 10.32680/2409-9260-2023-1-2-302-303-30-36

УДК: 338.47:656.2

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Безуглий А. О., Бельська О. Л., Бібик Ю. М., Ракович І. В. Нормативне забезпечення запровадження довгострокових контрактів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг для забезпечення їх експлуатаційного стану. Дороги і мости. 2020. Вип. 22. С. 8-19.
  2. Бибык Ю. Н. Особенности системы ценообразования в дорожном строительстве Украины. Новая экономика. 2019. №2. С. 105-107
  3. Бобиль В. В., Дехтяр С. С. Специфіка функціонування підприємств транспорту в умовах фінансової нестабільності. Ефективна економіка. 2022. № 5. URL: http://www.economy.nayka. com.ua/?op=1&z=10273 (дата звернення: 06.03.2023). DOI: 10.32702/2307-2105-2022.5.4
  4. Кузьменко А. В., Харченко В. В. Ціна як економічна категорія: порядок встановлення та методи ціноутворення в умовах сучасної ринкової економіки. Економіка і суспільство. 2017. Вип. 13. С. 547-552
  5. Лютий І. О., Ювженко Н. М. Аналіз системи фінансування дорожньої інфраструктури України. Наукові праці НДФІ. 2019. Вип. 3. С. 66-75.
  6. Марценюк Л. В., Міщенко М. І., Чернова Н. С. Визначення доцільності залучення інвестицій на концесійних засадах у залізничний транспорт України. Економіка і держава. 2020. № 9. С. 4–11. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.9.4
  7. Міщенко М. І., Марценюк Л. В., Чернова Н. С., Гріненко М. О. Теоретичні підходи до управління економічною безпекою транспортних підприємств у сучасних умовах. Економіка і держава. 2020. № 11. С. 35–40. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.11.35.
  8. Міщенко М. І., Марценюк Л. В., Миснік А. В. Європейський досвід тарифоутворення на вантажні перевезення як інструмент фінансової безпеки залізниць. Ефективна економіка. 2020. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8275. DOI: 10.32702/2307- 2105-2020.10.7
  9. Савченко О. В., Марцінко Д. В. Аналіз методів ціноутворення та перспектив їх застосування. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2018. № 4. С. 304-308.
  10. Хоменко І. О., Гурнак В. М., Волинець Л. М. Пріоритетні напрямки підвищення фінансової стійкості підприємств транспортної інфраструктури України. Фінансові дослідження. 2018. № 1 (4). URL: http://fr.stu.cn.ua/tmppdf/110.pdf

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->