Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2023, 1-2 (302-303), 30-36
Open Access Article
Марценюк Лариса Володимирівна
доктор економічних наук, професор, професор кафедри економіки та менеджменту, Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: rwinform1@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4121-8826
Бобиль Володимир Володимирович
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри фінанси, облік та психологія,Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: vladimirbobyl2@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-7306-3905
Міщенко Максин Іванович
доктор економічних наук, професор кафедри економіки та менеджменту, Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: mmi@ua.fm, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0372-1957
Пікуліна Олена Вікторівна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінанси, облік та психологія, Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: lena.chernovol1987@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4803-427X
Калініченко Людмила Леонідівна
доктор економічних наук, професор кафедри економіки та менеджменту, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Україна, e-mail: l.kalinichenko@karazin.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-9847-8448
Марценюк Л. В., Бобиль В. В., Міщенко М. І., Пікуліна О. В., Калініченко Л. Л. Прогнозування зносу інфраструктурних об’єктів задля покращення ефективності функціонування підприємств транспортного будівництва. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2023. № 1-2 (302-303). С. 30-36.
У статті досліджено інноваційні методи прогнозування економічного зносу інфраструктурних об’єктів залізничного транспорту, що є основою залізничного транспорту України, забезпечуючи переміщення рухомого складу без обмежень у заданих напрямках. Метою статті є розробка методів прогнозування для інфраструктурних об’єктів, що дозволить, в перспективі, покращити економічну ефективність функціонування підприємств транспортного будівництва, з іншого боку – покращить якість утримання та функціонування таких об’єктів з максимальною віддачою свого ресурсу. Методологія дослідження передбачає використання методів: теоретичного дослідження (сходження від абстрактного до конкретного), емпіричного дослідження (порівняння, спостереження), загальнонаукових методів (абстрагування й конкретизація, індукція та дедукція, аналогія), аналіз та синтез, та ін. Актуальність вирішення наукової проблеми, що визначена у статті, полягає в тому, що в сучасних умовах тотального раціонального заощадження інвестиційних ресурсів, капітальних вкладень, запропонований метод прогнозування дозволить більш раціонально використовувати потенційні можливості (технічні, технологічні, економічні) підприємств транспортного будівництва. Результати дослідження наступні: представлено методику прогнозування економічного зносу інфраструктурних об’єктів та їх елементів, що дозволить в кожний момент часу отримати необхідну інформацію о потребах ресурсів для роботі підприємств транспортного будівництва, з метою повного або часткового ліквідування економічного зносу Саме обґрунтований таким чином рівень економічного зношування інфраструктурного об’єкту і є точкою відліку необхідності залучення підприємств транспортного будівництва. Оригінальність і практична цінність дослідження полягає в тому, що у статті систематизовано наявні напрямки економічного обґрунтування з урахуванням специфічних особливостей функціонування об’єктів транспортного будівництва. Висновки дослідження наступні: запропонований метод прогнозування для інфраструктурних об’єктів дозволить покращити економічну ефективність функціонування підприємств транспортного будівництва, також покращить якість утримання та функціонування таких об’єктів. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для різних підприємств АТ «Укрзалізниця», в сферу компетенції яких входить транспортне будівництво, ремонт та обслуговування інфраструктурних об’єктів.
залізничний транспорт, транспортна інфраструктура, підприємство транспортного будівництва, розвиток, собівартість, конкурентоспроможність, економічна ефективність, організаційно-економічний механізм.
JEL classification: J230; DOI: 10.32680/2409-9260-2023-1-2-302-303-30-36
УДК: 338.47:656.2