Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 1, 80-89
Open Access Article
Майорова Таміла
старший викладач, кафедра економічних теорій, Одеський інститут фінансів УДУМФТ e-mail:
Маркитан Олександр
, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки та управління національним господарством, Одеський національний економічний університет, e-mail:
Стукало Олексій
, комерційний директор ТОВ «СТАД», e-mail:
Майорова Таміла Перспективи розвитку вендінгу в Україні. / Т. Майорова, О. Маркитан, О. Стукало // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 1(221). – С. 80-89
У статті розглянуто сучасні тенденції розвитку торгівлі за допомогою автоматів, як форми впровадження інновацій в сфері роздрібної торгівлі. Визначено переваги та недоліки торгівлі за допомогою автоматів. Сформульовано правові та технологічні аспекти вендінгової торгівлі. Проведено оцінку ринкових вимог до автоматів, серед яких - автономність, ціна, бренд, зовнішній вигляд та інші. Проаналізовано основні кон’юнктурні тенденції ринку вендінгу в Україні. Визначено основні класифікаційні ознаки, що дозволяють провести оцінку структури ринку. Насамперед, це стосується товарів, що реалізуються за допомогою автоматів, територіального розташування, споживачів. Охарактеризовано основні проблеми, якими стикаються підприємці у сфері вендінгу, від логістики та кадрової політики до оптимізація мережі. Визначено чинники що забезпечуватимуть подальший розвиток ринку в майбутньому та сприятимуть побудові великих вендінгових мереж.
роздрібна торгівля, вендінг, кон’юнктура ринку, маркетинг, торгівельний центр.
JEL classification: F19
УДК: 338.12