Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2015, 1, 80-89

Open Access Article

The prospects of development vending in Ukraine

Mayorova Tamila
senior lecture rin Department of economic theories Odessa institute of finances of the Ukrainian state university of finances and international trade, E-mail:

Markitan Oleksandr
Candidate of Еconomic Sciences, PhD, Assistant Professor of Department of economic and management of national economic, e-mail: p>Stukalo Oleksiy
business manager «STAD. Ltd», e-mail:

Cite this article:

Mayorova, T., Markitan, O., Stukalo, O. (2015) The prospects of development vending in Ukraine. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 1(221), pp. 80-89.

Abstract

The article examines recent trends in using machines, as a form of innovation in the retail trade. Advantages and disadvantages of trade through machines. Formulated legal and technological aspects of vending trade. The estimation of market requirements for machines including - autonomy, price, brand, appearance, and others. The basic tactical Vending market trends in Ukraine. The basic classification features that allow evaluation of market structure. This primarily refers to goods sold via vending machines, spatial location and customers. The characteristic of the main problems faced by entrepreneurs in Vending, from logistics and personnel policies to optimize the network. Factors that will provide market development in the future and contribute to building a large vending networks.

Keywords

retail, vending, market conditions, marketing, shopping mall

JEL classification: F19

UD classification: 338.12

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Андрєєва О.Д. Технологія бізнесу: Маркетинг: Навчальна допомога.- М.: Справа, 2005. – 211с.
  2. Азарян О.М. Внутрішня торгівля: регіональні аспекти розвитку: моногр. / О.М. Азарян, Я.М. Антонюк, В.В. Апопій, О.О. Бакунов, Я.А. Гончарук; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського, Укоопспілка, Львів. комерц. акад. — Донецьк; Л., 2007. — 404 c.
  3. Горбаченко С.А. Аналіз підприємницьких проектів: навчальний посібник / Горбаченко С.А., Карпов В.А.- О: ОНЕУ ротапринт, 2013.- 241с.
  4. Грабар І.Г. Система технологій і основи бізнес-планування: Навч. посіб. для студ. вищ. техн. навч. закл. / І.Г. Грабар, В.Є. Титаренко; Житомир. інж.-технол. ін-т. — Житомир, 2002. — 128 с.
  5. Офіційний сайт Асоціації вендінгового бізнесу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vending-ukraine.com.ua/.
  6. Скибінський С. В. Сегментування ринку в інвестициійних проектах / Скибінський С.В., Скибінський О.С. — Львів: Вид-во Львів. комерц. акад., 2007. — 135 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->