Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2015, 2, 91-98

Open Access Article

Ways to improve a process of formation of the profit in the interprise

Petrova Svitlana
Assistant Professor of Department of finance and credit, Pereyaslav-Khmtlnitsk state pedagogical university named Hryhoriy Skovoroda, E-mail:svetp93@mail.ru

Cite this article:

Petrova S.(2015) Ways to improve a process of formation of the profit in the interprise. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 2(222), pp. 91-98.

Abstract

In the condition of the rapid development of market economy, the role and place of profit in the economic process is continuously growing. Profit is not only economic activity incentive of enterprises, but also the main source of their activities. The main task of the current stage of economic development is mastering businessman’s and managers effective methods of business management, particularly in the profit of business. To improve the performance of the company and its strategic development perspective is needed in the development of company management strategy aimed at improving the mechanism of formation of profit. To improve the performance of the company and its strategic development perspective is needed in the development of company management strategy aimed at improving the mechanism of formation of profit, which determines the relevance of this work.

Keywords

profit, profit management, profit enterprise, strategy formation of profit, ways to improve profits.

JEL classification: D29

UD classification: 338.24

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Зінченко Т. Управління прибутком і рентабельністю підприємства в умовах ринкової економіки [Текст]/ Т. Зінченко // Вісті ДВ. – 2005. – 1 липня
  2. Економічна енциклопедія: У трьох томах, т.2 / За ред. С.В. Мочерний та ін. – К.: Вид.центр «Академія», 2002. – с. 952.
  3. Кривицька О.Р. Планування прибутку підприємства [Текст]/ О.Р. Кривицька // Фінанси України. – 2005. – № 6. – c. 12–16.
  4. Олексюк О. I., Дзюбенко Л. М. Прибутковість в управлінні. Електронний ресурс – Режим доступу: http://www.grandars.ru/college/ekonomika-firmy/uvelichenie-pribyli.html
  5. Донець Л.І. Управління формуванням прибутку підприємства в умовах ринкових формування господарювання: монографія [Текст]/ Л.І. Донець, С.М. Баранцева. – Донецьк : Вид-во ДНУЕТ, 2009.–255 с.
  6. Суботович Ю.Л. Прибуток в господарській діяльності підприємницьких структур [Текст] // Фінанси України. – № 12 . – 2010. – c. 96-102. Електронний ресурс – Режим доступу: http://masters.donntu.edu.ua/2012/iem/azarova/diss/indexu.htm.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->