Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2015, 4, 53-65

Open Access Article

The main stages of the formation of financial strategy of the enterprise

Goncharenko Olena
master`s student, Odessa National Economic University, E-mail:oneu.oda@ukr.net

Cite this article:

Goncharenko O., (2015) The main stages of the formation of financial strategy of the enterprise. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 4(224), pp. 53-65.

Abstract

Theoretical questions of formation of the financial strategy of the enterprise in modern conditions of economic development. It justified its place and importance in the overall strategy of the company, taking into account peculiarities of management decisions. It was determined that in the process of implementing the financial strategy should take into account the dynamics of macroeconomic processes, the development trend of domestic financial markets, the opportunities for diversification of the company. Summarizes the stages of formation of financial strategy. It is proved that the financial strategy is the basis for enterprise management and production and economic, financial activities in today's dynamic and competitive environment. The basic principles that are at the stage of implementation of financial strategies that can help to correct its direction, as well as other tasks that provide the enterprise to sustainable development.

Keywords

business strategy, financial strategy, strategic management, stages of formation of financial strategy.

JEL classification: L12

UD classification: 336.64

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Ансофф И. Стратегический менеджмент. Классическое издание / И. Ансофф; пер с англ. под ред. Петрова А. Н. – Спб. : Питер, 2011. – 344 с.
  2. Портер Е. М. Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей и конкурентов / Е. М. Портер.– М. : Альпина Бизнес Букс, 2006. – 454 с.
  3. Друккер П. Ф. Эпоха разрыва: ориентиры для нашего меняющегося общества / П. Ф. Друккер ; пер. с англ. – М. : И.Д.Вильямс, 2007. – 336 с.
  4. Бланк И.А. Финансовая стратегия предприятия / И.А. Бланк. – К.: Ника-Центр: Эльга, 2010. – 720 с.
  5. Довгань Л. Є. Стратегічне управління: навч. посіб. / Л. Є. Довгань, Ю. В. Каракай, Л. П. Артеменко. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 440 с.
  6. Кірейцев Г. Г. Фінансовий менеджмент: навч. посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 531 с.
  7. Міщенко А. П. Стратегічне управління: навч. посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 336 с.
  8. Гордієнко П. Л. Стратегічний аналіз: навч. посіб. / П. Л. Гордієнко, Л. Г. Дідковська, Н. В. Яшкіна. – К.: Алерта, 2008. – 478 с.
  9. Тридід О. М. Організаційно-економічний механізм стратегічного розвитку підприємства / О. М. Тридід. – Харків : ХДЕУ, 2002. – 363 с.
  10. Пономаренко В. С. Стратегія розвитку підприємства в умовах кризи: монографія / В. С. Пономаренко, О. М. Тридід, М. О. Кизим – Х.: ІНЖЕК, 2003. – 328 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->