Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 6, 145-159
Open Access Article
Кузнецова Інна
доктор економічних наук, професор, Одеський національний економічний університет, e-mail:oneu.oda@ukr.net
Відоменко Ірина
Одеська національна академія харчових технологій, e-mail:postmaster@onaft.edu.ua
Кузнецова Інна, Відоменко Ірина. Управління витратами в процесі маркетингової діяльності підприємства: методичний підхід. / І. Кузнецова, І. Відоменко // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 6(226). – С. 145-159.
Доведено істотне значення управління витратами в процесі маркетингової діяльності підприємства як головної складової збільшення його прибутку. Систематизовано методи планування витрат на маркетинг за групами: експертних оцінок, екстраполяції, нормативні, відповідності конкурентам, оптимізації. За результатами аналізу методів планування витрат на маркетинг визначено їх переваги та недоліки. До основних недоліків розглянутих методів віднесено: недостатня обґрунтованість розрахунку показників; відсутність об'єктивної вихідної інформації (узгодженої з цільовими показниками) для прийняття рішення та складність у її отриманні; нелогічність обраних взаємозв’язків між збутом та витратами на маркетинг; відсутність врахування особливостей товарних груп і сегментів ринку; агрегованість результатів. Доведено, що кошторисний метод усуває недоліки розглянутих методів та найбільш повно відповідає вимогам системи управління витратами підприємства. Розроблено послідовність формування витрат на маркетинг за кошторисним методом, яка надає можливість формалізувати дії менеджера з маркетингу.
управління витратами; маркетингова діяльність; витрати на маркетинг; методи планування; кошторисний метод; процес управління.
JEL classification: M31
УДК: 658.8