Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 6, 160-175
Open Access Article
Кузьмін Олег
доктор економічних наук, професор, Національний університет «Львівська політехніка», e-mail:oleh.y.kuzmin@lpnu.ua
Мельник Ольга
Національний університет «Львівська політехніка», e-mail:olia_melnyk@ukr.net
Адамів Марта
Національний університет «Львівська політехніка», e-mail:marta_adamiv@i.ua
Кузьмін Олег, Мельник Ольга, Адамів Марта. Теоретико-методичні засади побудови системи ціноутворення на продукцію підприємств. / О. Кузьмін, О. Мельник, М. Адамів // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 6(226). – С. 160-175.
У статті обґрунтовано доцільність застосування системного підходу до розгляду та реалізації процесу ціноутворення на продукцію підприємств у сучасних умовах. Сформульовано трактування поняття «система ціноутворення на продукцію підприємства», в межах якого визначено уніфікований та завершений перелік її структурних елементів (технології, моделей, методів, стратегії, тактики, політики, суб’єктів, об’єктів, принципів, цілей, завдань, ресурсів). Розроблено та графічно інтерпретовано типову систему ціноутворення на продукцію підприємства на засадах відображення послідовності взаємодії та логічності взаємозв’язків між її структурними елементами. Запропоновано розглядати процес ціноутворення за технологічним підходом, що ґрунтується на виокремленні поетапної послідовності ціноутворення, поопераційної структури та ресурсного забезпечення кожного етапу. Надано сутнісно-видову характеристику елементів технології ціноутворення на продукцію підприємств.
система, ціноутворення, технологія, методи, моделі, фактори, ресурсне забезпечення.
JEL classification: L11
УДК: 338.5