Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2015, 7, 111-121

Open Access Article

Formation of system of marketing of cooperation between tourism enterprises

Onyshchuk Natalia
Vinnytsa Institute of Trade and Economics of Kyiv national university of trade and economics, E-mail:onivin@ukr net

Cite this article:

Onyshchuk N., (2015) Formation of system of marketing of cooperation between tourism enterprises. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 7(227), pp. 111-121.

Abstract

We consider a system of marketing cooperation (SMS) as an ideological, methodological and technological justification for the existence of the tourist centers (TC), it is proved that for the conditions of the scientific formation it should ensure mutually beneficial cooperation not only between the tourist operators and tourist agents (And), but between all the businesses, organizations and individuals who are interested in developing and promoting a competitive local tourism product (TPD). In this system, TC is considered as a source of future growth by creating a favourable environment for the development of inland TWP; as the limits and resource and infrastructure base for the formation of SMS; as a platform to strengthen the competitive position in the market TWP; as a system that provides the selected vector differentiation TWP range, and hence the position of the TP that they offer.

Keywords

marketing system of cooperation, elements of the system, the stages of preparation, algorithms implementation, expected results.

JEL classification: L83 M31

UD classification: 339.138:338.48 (045)

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Антонюк Л.Л. Інновації: теорія, механізм розробки та комерціалізація:монографія / Л.Л. Антонюк, А.М. Поручник, В.С. Савчук. – К.: КНЕУ, 2003. – 394 с.
  2. Ареф’єва О.В. Бізнес-процеси підприємств сфери послуг: фактори, формування, конкурентноспроможність: [монографія] / О.В. Ареф’єва, Т.В. Луцька; Європейський ун-т. – К.: Вид. Європейського ун-ту, 2009. – 96с.
  3. Бай С.І. Розвиток організації: політика, потенціал, ефективність: [монографія] / С.І. Бай; Київський національний торговельно-економічний ун-т. – К., Київ. нац. торг.-ек. ун-т, 2009. – 280с.
  4. Безверхнюк Т.М. Еволюція основних ідей та напрями розвитку ресурсного підходу в теорії регіонального управління / Т.М. Безверхнюк // Держава та регіони. – Запоріжжя – № 3. – 2010. – С. 119-127.
  5. Бистров А. Г. Особливості та зміст організаційно-управлінських інновацій [Електронний ресурс] / А. Г. Бистров // Управління проектами та розвиток виробництва . - 2011. - № 2. - С. 53-57.]).
  6. Момчева А. М. Управлінські інновації: сутність, види, особливості впровадження / А. М. Момчева // Вісник Дніпропетровського університету, Серія "Економіка". – 2013. – № 7/4. – С. 98–105.
  7. Шульгіна Л.М., Ткешелашвілі М.Л. Маркетингове управління туристичними підприємствами: монографія / Л.М. Шульгіна, М.Л. Ткешелашвілі; Нац. техн. ун-т України «КПІ», Київ. нац. торг.-екон. ун-т, Європейський ун-т. – Київ-Тернопіль: Астон, 2011. – 296 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->