Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 7, 139-155
Open Access Article
Полтавська Ольга
аспірант, Український державний університет залізничного транспорту, e-mail:helga.poltavskaya@gmail.com
Полтавська Ольга. Проблеми розвитку швидкісного руху залізничного транспорту. / О. Полтавська // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 7(227). – С. 139-155.
Залізничний транспорт України є однією з найважливіших галузей виробничої інфраструктури національної економіки – основою транспортної системи України. Майбутнє залізничного транспорту України пов’язане з реалізацією стратегічних рішень, серед яких реформування галузі та впровадження великомасштабних інноваційних проектів. Найбільш актуальною сьогодні є організація швидкісного пасажирського руху. Майбутнє пасажирських перевезень на залізничному транспорті України залежить від подальшого розвитку і удосконаленню швидкісних магістралей, а у подальшому створенню високошвидкісних магістралей. Це допоможе підвищити конкурентоспроможність залізничного транспорту. Метою статті є дослідження зарубіжного досвіду впровадження швидкісного та високошвидкісного залізничного руху залізницями та перспективи його розвитку в Україні. Розглядається зарубіжний досвід країн Західної Європи Китаю і Японії. Розглядаючи світовий досвід для підвищення ефективності функціонування Українського залізничного транспорту на даний час потрібно забезпечити наступнє: 1.Створення на залізничному транспорті сприятливого інвестиційного клімату; 2.Удосконалення українського законодавства у сфері інвестиційно - інноваційного розвитку залізничного транспорту та механізми його реалізації; 3.Розвиток механізмів державних гарантій, підвищення координуючої ролі, а також збільшення обсягів державних інвестицій; 4.Створити ефективну систему управління інвестиційно - інноваційною діяльністю Укрзалізниці і розроблення програми інноваційного розвитку залізничного транспорту Укрзалізниці; 5.Розробка привабливих для потенційних інвесторів інноваційних проектів, , створення на рівні галузі додаткових стимулів для учасників інвестиційного процесу. 6.Оптимізування графіку руху швидкісних поїздів; 7.Зниження терміну подорожі для швидкісних поїздів; 8.Розширення мережі швидкісних магістралей по всій території України; 9.Оптимізування величини тарифів з метою залучення на швидкісні перевезення додатковихпасажирів. 10.Розвиток прискореного руху (до 160 км/год) на базі наявних шляхів. 11.Підвищити швидкість руху пасажирських поїздів до 200км/год, для цього необхідне технічне переоснащення колійного господарства, забезпечення подальшої механізації його технологічних процесів. 12.Впровадження високошвидкісного руху, для цього має бути побудована окрема нова колія, яка передбачає можливість руху пасажирських поїздів 200 – 350 км/год. Для цього мають бути задіяні потужності як підприємств залізничного транспорту, так і сторонніх організацій. 13.Розділити вантажні і пасажирські потоки. Головним напрямом розвитку залізничного транспорту України є розвиток прискореного руху.Створення, а у подальшому і удосконалення швидкісних, а згодом і високошвидкісних магістралей. Це створить ряд конкурентних переваг не лише для залізничного транспорту, а і всієї економіки країни за рахунок збільшення пасажирообігу.
прискорений рух, швидкісний рух, реформування залізничного транспорту, підвищення конкурентоспроможності.
JEL classification: L92
УДК: 656.027