Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 8, 70-83

Open Access Article

Організаційна культура як складова конкурентних переваг підприємства

Кравченко Віра
кандидат економічних наук, професор кафедри менеджменту організацій та зовнішньоекономічної діяльності, Одеський національний економічний університет, e-mail:oneu.oda@ukr.net

Цитувати статтю:

Кравченко Віра. Організаційна культура як складова конкурентних переваг підприємства. / В. Кравченко // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 8(228). – С. 70-83

Анотація

У статті досліджена роль організаційної культури в процесі формування конкурентних переваг підприємства. Проведено аналіз основних наукових праць із питань сутності організаційної культури та її ролі в процесі формування конкурентних переваг. Обґрунтована система заходів культурної адаптації, а саме: забезпечення прозорості й своєчасності інформації; усвідомлення значимості культурних і моральних цінностей працівниками; зростання ролі менеджменту й особисто головного керівника (лідера), що ініціює й очолює організаційні зміни; залучення працівників до прийняття управлінських рішень; формування системи заохочення ротації, безперервного навчання, кар'єрного просування; формування позитивного іміджу (репутації); заохочення творчої, інноваційної діяльності. Практичне впровадження системи заходів культурної адаптації буде сприяти формуванню конкурентних переваг.

Ключові слова

організаційна культура, конкурентоспроможність, конкурентна перевага, культурна адаптація, безперервне навчання, кар'єрне просування; іміджу.

JEL classification: М11

УДК: 339.137.2:334.716:005.73

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Семикіна М.В. Управління інноваційним процесом підприємства на засадах формування позитивної інноваційної культури / М. Семикіна, О. Масленко // Вісник нац. Ун-у «Львівська політехніка». Проблеми економіки та управління. – 2007. – С. 549-5543.
  2. Назарова Г.В. Формування та розвиток людського капіталу корпоративних підприємств / Г.В. Назарова, Н.Л. Гавкалова, Н.С. Маркова. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2006. – 240 с.
  3. Шейн Е. Организационная культура и лидерство: Пер. с англ. / Под ред. В.А. Сливка. – СПб: Питер, 2002. – 336 с.
  4. Камерон К., Куинн Р. Диагностика и изменение организационной культуры / [Пер. с англ. под ред. И.В. Андреевой]. – СПб: Питер, 2001. – 320 с.
  5. Хаєт Г.Л., Медведева О.А. Корпоративная культура и ценности человечества / Донбасская гос. Машиностроительная академия. – Краматорск: ДГМА, 2001. – 268 с.
  6. Колот А.М. Соціально-трудова сфера в умовах глобальних викликів: тенденції, проблеми, можливості стійкого розвитку. Формування ринкової економіки: зб. наук. праць. – Спец. вип.: у 3 т. Соціально-трудові відносини: теорія і практика. – К.: КНЕУ, т. 1, 2010 – 549 с.
  7. Данюк В.М., Чернушкіна О.О. Сучасне розуміння корпоративної культури. зб. наук. праць. – Спец. вип.: у 3 т. Соціально-трудові відносини: теорія і практика. – К.: КНЕУ, т. 1, 2010 – 549 с.
  8. Мильнер Б.З., Румянцева З.П., Смирнова В.Г., Блинникова А.В. Управление знаниями в корпорациях / Под. ред. д-ра эконом. наук, проф. Б.З.Мильнера. – М.: Дело, 2006. – 599 с.
  9. Нанака И. Компания – создатель знания. Зарождение и развитие инноваций в японских фирмах / И.Нанаеа, Х.Такеучи. Пер с англ. А. Трактинский. – М.: ЗАО «Олимп – Бизнес», 2003. – 384 с.
  10. Кузнецова І.О. Моніторинг як складова процесу управління підприємством хлібопродуктів: теорія та методологія: (Монографія) – Одеса: «Друкарський дім», 2009. – 228 с.
  11. Воронкова А. Е., Баб’як М. М. , Коренєв Е. Н., Мажура І. В. Корпорації: управління та культура. Монографія. / За заг. ред. док. екон. наук, професора Воронкової А. Е. – Дрогобич: Вимір, 2006. – 376с.
  12. Іванов Ю. Б. Управління конкурентоспроможністю підприємства. Ю.Б. Іванов, М.О. Кизим, О.М. Тищенко, О.Ю. Іванова, О.В. Ревенко, Т.М.Чечетова-Терашвілі. – X.: ВД «ІНЖЕК», 2010. – 319 с.
  13. Карлоф Б. Деловая стратегия: концепция, содержание, символи ; пер. с англ. / Б. Карлоф. – М.: Зкономика, 1991.- 239 с.
  14. Маркова В. Д. Стратегический менеджмент: Курс лекцій / В. Д. Маркова, С. А. Кузнецова.- М.: ИНФРА-М; Новосибирск: Сибирское соглашение, 2000 – 288 с.
  15. Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкуренток / М. Портер; пер. с англ.- М.: Альбина Бизнес Бук, 2006.- 454 с.
  16. Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированний на ринок ; пер. с англ. / Под ред. В. Б. Колчанова / Ж.-Ж. Ламбен. – СПб.: Питер, 2004.- 800 с.
  17. Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность: зкономика, стратегия, управление/ Р. Л. Фатхутдинов.- М.: ИНФРА-М, 2000.- 312 с.
  18. Шевченко Л. С. Конкурентное управление / Шевченко Л. С. - Харьков : Зспада 2004.- 520 с.
  19. Никифоренко В.Г., Кравченко В.О. Оцінка впливу організаційної культури на ефективність та конкурентоспроможність підприємства. «Бізнес Інформ». – 2012. – № 10. – С.260-263.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->