Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 9, 70-80

Open Access Article

Геополітичний імідж країни

Дашевська Ольга
кандидат економічних наук, доцент, начальник економічного відділу Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля, e-mail:dashevskay@mail.ru

Цитувати статтю:

Дашевська Ольга. Геополітичний імідж країни. / О. Дашевська // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 9(229). – С. 70-80

Анотація

Стаття присвячена актуальній для України проблемі визначення її іміджу та місця на геополітичній мапі світу. Досліджено поняття «імідж країни», «політичний імідж країни» та їх характеристики. Визначаються усталені підходи до розуміння іміджу країни як стереотипного образу, сформованого у свідомості суспільства. Дослідження показало відсутність розгляду іміджу країни з точки зору геополітики. Запропоновано ввести в науковий обіг поняття «геополітичний імідж країни», під яким розуміється узагальнене уявлення в свідомості суспільства значення країни у міжнародних процесах. Автор виділив основні фактори, які характеризують геополітичний імідж країни: географічні, культурні та демографічні, економічні, політичні, інформаційно-комунікаційні, військово-оборонні, освітньо-інноваційні. Визначено напрями подальших досліджень, серед яких розробка моделей та методів оцінки геополітичного іміджу країни.

Ключові слова

імідж, політичний імідж, геополітика, країна, іміджеві фактори, бренд.

JEL classification: О50

УДК: 327:33

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Большой энциклопедический словарь, / Гл. ред. А. М. Прохоров. Изд. 2-е, перераб. и доп. М.; СПб., 2000 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.vedu.ru/bigencdic/23624/ . Дата обращения: 10.07.2015.
  2. Брянцева Е.А. Социология имиджа: методологические основы // Глобализация и социальные изменения: материалы научной конференции «Ломоносовские чтения – 2006»: сборник статей молодых ученых. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://lib.socio.msu.ru/l/library .- Дата обращения: 11.07.2015.
  3. Гурковський В.І. Захист іміджу Української держави в умовах інформаційної глобалізації / В.І. Гурковський // Державне управління: теорія та практика. - 2012. - № 2. – С.3-12.
  4. Краткий психологический словарь. — Ростов-на -Дону: «ФЕНИКС». Л.А.Карпенко, А.В.Петровский, М. Г. Ярошевский. 1998.
  5. Логвіна В.Л. Політологія. Навчальний посібник / В.Л.Логвина. - К.: Центр навчальної літератури, 2006. - 304 с.
  6. Пекониди А.Э. Конструирование политического имиджа России современными печатными средствами массовой информации США / А.Э. Пекониди. - Автореф. канд. диссерт. по спец. 23.00.02 – полит.инст., проц., технологии, Владикавказ, 2012. // Научная библиотека диссертаций и авторефератов disserCat [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.dissercat.com/content/konstruirovanie-politicheskogo-imidzha-rossii-sovremennymi-pechatnymi-sredstvami-massovoi-in#ixzz3fYK7iep2 .- Дата обращения: 11.07.2015.
  7. Почепцов Г.Г. Имиджмейкер паблик рилейшинз для политиков и бизнесменов / Г.Г. Почепцов. — К.: РА Губерникова, 1995. — С. 29.
  8. Семененко И.С. Образы и имиджи в дискурсе национальной идентичности / И.С. Семененко // Полис. — 2008. — № 5. — С. 7.
  9. Семченко О. Формування іміджу держави в контексті політичної модернізації України / О.Семченко // Освіта регіону, №2, 2013. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://social-science.com.ua/article/1031 . -Дата звернення: 10.07.2015.
  10. Словарь практического психолога. – М.: АСТ, 1998 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://psychology.academic.ru/775 . - Дата звернення: 10.07.2015
  11. Соловьев Э.Г. Международный имидж современной России: дефицит привлекательности или дефицит идей / Э.Г. Соловьев, А.Н. Смирнов // Полис. — 2008. — № 5. — С. 19.
  12. Социологический энциклопедический словарь на рус., англ., нем., фр., чеш. языках. / Редактор координатор академик РАН Г.В. Осипов.- М., 1998.
  13. Спичев Д.И. Феномен имиджа в современных научных исследованиях / Д.И. Спичев // Connect-Универсум МОУДОД ЦДОД, Томск, 2010. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://pr.tsu.ru/articles/139/ . – Дата звернення: 10.07.2015.
  14. Шведа Ю. Р. Політичні партії: Енциклопедичний словник. – Львів: Астролябія, 2004. – 500 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.lnu.edu.ua/faculty/Phil/Shweda_slovnyk.htm . - Дата звернення: 10.07.2015.
  15. Энциклопедия социологии. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://slovari.yandex.ru/dict/sociology/article/soc.- Дата обращения: 11.07.2015.
  16. Simon Anholt. COMPETITIVE IDENTITY:The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. PALGRAVE MACMILLAN – 2007. – P. 147.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->