Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2015, 11, 129-139

Open Access Article

Virtualization of economy as factor of development of e-commerce

Malovychko Svitlana
Candidate of Еconomic Sciences, Assistant Professor of of Department of Marketing and Management, Donetsk National University of Economics and Trade named after Mykhailo Tugan-Baranovsky, E-mail:svetlana.malovichko@mail.ru

Cite this article:

Malovychko S., (2015) Virtualization of economy as factor of development of e-commerce. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 11(231), pp. 129-139.

Abstract

On the basis of analysis of methodological positions in a today's scientific mind in relation to essence and maintenance of economic relations to educe the forms of display of new economy as a basic factor of development of e-commerce. The study used: methods of theoretical generalization and comparison, analysis and synthesis (for clarification of maintenance of concept "new economy"), methods of graphic visualization (for presentation of data), grouping. On the basis of undertaken a study it is grouped invariant of form of display of new economy. Certainly, that exactly a term "informative economy" is most universal by the concept, all-embracing, various after configurations of display, multicultural after essence. Considered existing going near the study of informative economy. Certain invariant of form of display of new economy. On the basis of analysis of the existent going near the study of informative economy it offers to carry out research of e-commerce, leaning on dialectical intercommunication of technocracy and humanitarian approaches. The features of transformation of consumption ("endemic", "temporal") are complemented by "motive". The got results are the managements sent to optimization electronic commerce of enterprises.

Keywords

virtualization of economy, informative economy, informative society, of informatively-communication technologies, e-trade, e-commerce.

JEL classification: F19

UD classification: 339.372

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Чернега О.Б. Глобальні проблеми сучасності та їх вплив на розвиток світового господарства /Чернега О.Б., Опалько В.В./ Вісник Східноєвропейського університету економіки і менеджменту. Серия Економіка і менеджмент. – Черкаси, 2010. - №2(8) - С. 31-46.
  2. Висоцька В.А Особливості проектування та впровадження систем електронної комерції / А.Ю. Висоцька // Вісник національного університету «Львівська Політехніка». Комп`ютерні науки та інформаційні технології, 2008. - №629. – С.34-45.
  3. Гальчинський А.С. Політична нооекономіка: начала оновленої парадигми економічних знань / А. С. Гальчинський. – К. : Либідь, 2013. – 472 с.
  4. Дятлов С.А. Информационно-сетевая экономика: структура, динамика, регулирование: монографія / С.А. Дятлов, В.П. Марьяненко, Т.А. Селищева. – М.:ИНФРА-М, 2015. – 414 с.
  5. Крымский И.А. Павлов К.В. Проблемы и перспективы развития электронной экономики в России / И.А. Крымский, К.В. Павлов . – Мурманск: Изд-во Кольского НЦ РАН, 2007 . – 200 с.
  6. Манахова І.В. Трансформация потребления в информационной экономике: автореф. дис. на соискание степени док. экон. наук : спец. 08.00.01 «Экономическая теория» / І.В. Манахова. - Москва. – 2014. – 39 с.
  7. Матвеев И.А. Электронная экономика: сущность и этапы развития [Електронний ресурс] / И.А. Матвеев// УЭкС. – 2012. – №6 (42). - Режим доступу: http: http://uecs.ru/makroekonomika/item/1427-2012-06-29-06-02-49
  8. Соколова И. В. Социальная информатика и социология: проблемы и перспективы взаимосвязи : монография. М. : Изд-во МГУ, 1999. 184 с.
  9. Сысоева С.В. Сущность категории «Информатизация» в постиндустриальной экономике [Электронный ресурс]/ С.В. Сысоева // Вестн. ом. ун-та, 2011. -№3. – С.330-335. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/suschnost-kategorii-informatizatsiya-v-postindustrialnoy-ekonomike
  10. Фридкин Л.Б. Налогообложение и Интернет /Л. Б. Фридкин// Электронная торговля в СНГ и восточноевропейских странах: Материалы VII междунар.науч.конф., 9 ноября 2005 г., Минск / Отв.ред. Б.Н. Паньшин. – Мн.: БГУ, 2001. – с. 38-48.
  11. Чекіна К.В. Інтернет та сучасні способи ведення електронного бізнесу [Текст] / Чекіна К.В., О. В. Орлик // Інформатика та інформаційні технології : студ. наук. конф., 20 квітня 2015 р.: матер. конф. —Одеса, ОНЕУ. —С. 36-39.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->