Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 11, 42-52
Особливості управління маркетинговою діяльністю в АПК
Загороднюк Оксана
Уманський національний університет садівництва, e-mail:zagor@bk.ru
Цитувати статтю:
Загороднюк Оксана. Особливості управління маркетинговою діяльністю в АПК. / О. Загороднюк // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 11(231). – С. 42-52.
Анотація
Метою дослідження є аналіз особливостей сучасного управління маркетинговою діяльністю в аграрних формуваннях, обґрунтування необхідності формування системи управління маркетинговою діяльністю та визначення шляхів впровадження системи агромаркетингу в АПК України. Розвиток маркетингової діяльності в агропромислових формуваннях як складна соціально-економічна система має ряд особливостей і значною мірою залежить від дії факторів зовнішнього та внутрішнього середовища, а також важелів державного регулювання аграрного виробництва. Сучасні економічні реалії вимагають розробки шляхів вдосконалення управління маркетинговою діяльністю аграрних підприємств. Впровадження у практичну діяльність сільськогосподарських товаровиробників маркетингового підходу здатне забезпечити швидку адаптацію підприємств аграрного сектору економіки до ринкового середовища і забезпечить його конкурентоспроможність і сталий розвиток.
Ключові слова
аграрні підприємства, управління маркетинговою діяльністю, шляхи вдосконалення, агромаркетинг, функції агромаркетингу, система агромаркетингу, поведінка споживачів.
JEL classification: М31
УДК: 658
Література
- Шульга Л.В. Особливості маркетингової діяльності підприємств АПК / Шульга Л.В. // Вісник Сумського національного університету. Серія „Фінанси і кредит”. – 2007. – №1. – С. 224 –225.
- Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Котлер Ф. – СПб.: Питер Ком, 1998. – 896 с.
- Данько Т.П. Управление маркетингом (методологический аспект): Учеб. пособие /Данько Т.П.– М.: ИНФРА-М, 1997. – 280 с. – (Серия “Высшее образование”).
- Цыпкин Ю.А., Агромаркетинг: учеб. пособие / Цыпкин Ю.А., Люкшинов А.Н. – М.: Колос, 1999. – 310 с.
- Мринська Т.С. Маркетингове формування малого бізнесу в АПК / Мринська Т.С. // Економіка АПК. – 1996. – № 1. – С. 43 – 46.
- Міщенко Д.А. Аграрний маркетинг в системі управління діяльністю підприємства на вітчизняному та продовольчому ринку / Міщенко Д.А. // Агросвіт. – 2008. – №13. – С. 27 – 29.
- Саблук П.Т. Розробка аграрної доктрини України / П.Т. Саблук , В.В. Юрчишин // Агропромисловий комплекс України: стан, тенденції та перспективи розвитку: інформ.-аналіт. зб. – К.: ІАЕ УААН, 2010. – С. 625.
- Організації маркетингової діяльності в АПК // Соловйов І.О. Науково практичні основи агромаркетингу : Наук.-метод. вид. / І.О. Соловйов, М.М. Степанова. – Херсон : Айлант, 2007. - С. 55-62.
- Маркетинг: Учебник / А.Н. Романов, Ю.Ю. Корлюгов, С.А. Красильников и др.; Под ред. А.Н. Романова. – М., 1996. – 560 с.
- Соловйов І.О. Формування системи маркетингу в аграрній сфері економіки / Соловйов І.О. // Економіка АПК. – 2006. – №2. – С.103-110.
- Красноруцький О. О. Розвиток маркетингу на ринку агропродовольчої продукції України [Монографія] / О. О. Красноруцький, Ю. І. Данько – Харків: «Міськдрук» 2009. – 262 с.
- Артімонова І.В. Формування та розвиток системи агромаркетингу [ Електронний ресурс ] / І.В. Артімонова. – Режим доступу: http://tezy.btsau.edu.ua/files/x_xrh1dzug.pdf.
- Митяй О.В. Маркетинговые инструменты повышения конкурентоспособности предприятий агропромышленного комплекса // Современные научные исследования и инновации. 2015. № 8 [Электронный ресурс]. URL: http://web.snauka.ru/issues/2015/08/57325 (дата обращения: 01.09.2015).