Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2015, 12, 97-108
Оптимізація банківського доходу і витрат на рекламу депозитів
Керекеша Ольга
завідувач кафедри іноземних мов, Одеський національний економічний університет, e-mail:olik_k@ukr.ne
Піддубна Вікторія
Публічне Акціонерне Товариство «Банк Південний», менеджер по внутрішнім комунікаціям, e-mail:poddubnaya.vika@gmail.com
Цитувати статтю:
Керекеша Ольга, Піддубна Вікторія. Оптимізація банківського доходу і витрат на рекламу депозитів. / О. Керекеша, В. Піддубна // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2015. – № 12(232). – С. 97-108.
Анотація
Актуальність дослідження витрат на інтернет-рекламу, як важливого інституційного чинника забезпечення конкурентоспроможності банків в нових умовах господарювання обгрунтована посиленням ролі такої реклами в системі маркетингових комунікацій, обумовлена її перевагами, можливістю швидкої заміни змісту рекламних звернень, орієнтацією на певну цільову групу, поєднанням оптичної і акустичної форм надання інформації, двостороннім зв'язком між рекламодавцем і споживачем. Авторами проведено вивчення як на практиці різні види рекламного інструментарію орієнтують клієнтів на послугу, діють на просування банківського продукту, а в плоскості обліку і контролю вивчена структура витрат на рекламу залежно від періоду життя рекламного інструменту на банківському ринку.
Ключові слова
інформаційні технології, маркетингові комунікації, реклама, доход, просування банківських продуктів.
JEL classification: G21
УДК: 336.717.22:659.1
Література
- Kotler, F.(2008).300 key marketing issues: Philip Kotler responsible. Moscow: ZAO "Olympus - Business".
- Mamontov, A.(2007).Mistrust of banks is not without reason. Kiev: Banking practice abroad №11 (107) P.14.
- Ogilvy,D.( 2007). Ogilvy on Advertising. Moscow: "Expo".
- Internet source(2013). (banker.ua/officialrating) Ofitsiflny rating of Ukrainian banks. Article: The amount of the deposit portfolio of individuals .
- Piddubna,V.( 2014).Choice of advertising tool for a bank product. Odessa: In the collection. «Scientific announcer» Departments of education and science of Ukraine, Odessa National Economic University and Allukrainian association of youths of scientists, 86-93, 214 P.
- Chembers,J.(2013).Comprehensive Internet as a future catalyst. Moscow: "Marketing and Advertising" №1 (96), 83 P.
- Vovk,V.J.(2013).Consumer finance market: problems and prospects of development in the post-crisis period. Kharkov: Collection of scientific works of the Kharkov Institute of Banking of the NBU №1 (14).
- Kraevaya,A.(2007).How to increase the loyalty of the Internet - customers. Kiev: Banking practice abroad. №8 (104).
- Varenik,V.A.(2007).The main aspects of the formation of the deposit bank's capital. Kiev: Scientific Bulletin№ 6(17).
- Grinchenko,A.V.(2012).Distinction between the concepts expenses, costs, expenses and losses / A.V. Grinchenko / / Economic Forum№ 3 / [Internet source]. - Mode of access: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/ekfor/2012.3/1.pdf
- Deriy,V.(2010).The term "costs" and its interpretation for the needs of accounting and control. Lviv: Galitsky Economic Bulletin № 1 (26). P. 154 - 160.
- Adamenko,T.M.(2009).Costs and expenses of the enterprise as an object of management / T.M. Adamenko. [Interent source] .Rezhimdostupa: http: //www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_ Gum / Emp / 21 / 63Adam.htm.
- Bezverkhy,K.V.(2007).Once again, the interpretation of the essence of the concepts of "costs" and "expenses", "production costs" and "cost of production" K.V. Bezverkhy. Kiev: Bulletin ZHDTU. № 2 (52). P. 222 - 228.
- Bondarenko,T.Y.(2011).Production costs as part of the formation and development of the economic mehanizma T.Y. Bondarenko "Economics". - A series of "Accounting and Finance". - Issue 8 (29). Ch 2. [Internet source] .Operation access: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/en.oif/2011.8.2/9.pdf.
- Zonova,A.V.(2003).Accounting for costs and expenses: base and differentiation technique accounting .A.V.Zonova Economy agricultural and processing enterprises. № 10. P. 34 – 36.
- Ilchenko,L.B.(2006).Recording and analysis of the cost of production (on materials of the food industry of Ukraine).Economy. Sciences: spec. 08.06.04 "Accounting and Audit" Kiev. P. 19.
- Skrypnik,M.I.(2013).Defining the essence of the concepts of "costs" and "costs" M.I .Kiev: International collection of scientific papers. № 2 (17). P. 308 - 312.
- Drury,K.(2003).Management and Cost Accounting: a textbook C. Drury. Trans. from English. Moscow: UNITY-DANA, 1071 P.
- Egertson,T.(2001).Economic behavior and institutions. Trauinn Egertson. Trans. from English. Moscow: Case, 408 P
- Bochulya,T.(2013).Registration-information aspect of goods movement in the e-commerce system. Kiev: Accounting and auditing. № 4, 57P.
- Gura,N.A.(2010).Accounting economic activities. Kiev: "Center of educational activity", 390 pp
- Piddubna,V.(2014).Increase of efficiency of accounting in internet trade of advertising expenses. Varna: International journal "Sustainable development" .ISSN: 1314-4138 (print) ISSN: 2367-5454 (online) .Vol: 20 august 144R.