Научный вестник Одесского национального экономического университета 2015, 12, 97-108

Open Access Article

Оптимизация банковского дохода и затрат на рекламу депозитов

Керекеша Ольга
заведующая кафедрой иностранных языков, Одесский национальный экономический университет, e-mail:olik_k@ukr.ne

Поддубная Виктория
Публичное акционерное общество «Банк Південний», менеджер по внутринним коммуникациям, e-mail:poddubnaya.vika@gmail.com

Цитировать статью:

Керекеша О., Поддубная В. Оптимизация банковского дохода и затрат на рекламу депозитов<. / О. Керекеша, В. Поддубная // Научный вестник Одесского национального экономического университета: сб. науч. тр; под ред.: М.Д. Балджи (глав. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одесса: Одесский национальный экономический университет. – 2015. – № 12(232). – С. 97-108.

Аннотация

Актуальность исследования затрат на интернет-рекламу, как важного институционного фактора обеспечения конкурентоспособности банков в новых условиях ведения хозяйства обоснована усилением роли такой рекламы в системе маркетинговых коммуникаций, обусловленной ее преимуществами, возможностью быстрой замены содержания рекламных обращений, ориентацией на четко определенную целевую группу, совмещением оптической и акустической форм представления информации, двусторонней связью между рекламодателем и потребителем. Авторами проведено изучение как на практике различные виды рекламного инструментария ориентируют клиентов на услугу, действуют на продвижение банковского продукта, а в плоскости учета и контроля расходов на рекламу изучена структура затрат в зависимости от периода жизни рекламного инструмента на банковском рынке.

Ключевые слова

Информационные технологии, маркетинговые коммуникации, реклама, доход, продвижение банковских продуктов

JEL classification: G21

УДК: 336.717.22:659.1

Лицензия Creative Commons
Эта работа лицензируется согласно лицензии Creative Commons Attribution 4.0. Просмотреть копию этой лицензии можно по ссылке: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Литература

  1. Kotler, F.(2008).300 key marketing issues: Philip Kotler responsible. Moscow: ZAO "Olympus - Business".
  2. Mamontov, A.(2007).Mistrust of banks is not without reason. Kiev: Banking practice abroad №11 (107) P.14.
  3. Ogilvy,D.( 2007). Ogilvy on Advertising. Moscow: "Expo".
  4. Internet source(2013). (banker.ua/officialrating) Ofitsiflny rating of Ukrainian banks. Article: The amount of the deposit portfolio of individuals .
  5. Piddubna,V.( 2014).Choice of advertising tool for a bank product. Odessa: In the collection. «Scientific announcer» Departments of education and science of Ukraine, Odessa National Economic University and Allukrainian association of youths of scientists, 86-93, 214 P.
  6. Chembers,J.(2013).Comprehensive Internet as a future catalyst. Moscow: "Marketing and Advertising" №1 (96), 83 P.
  7. Vovk,V.J.(2013).Consumer finance market: problems and prospects of development in the post-crisis period. Kharkov: Collection of scientific works of the Kharkov Institute of Banking of the NBU №1 (14).
  8. Kraevaya,A.(2007).How to increase the loyalty of the Internet - customers. Kiev: Banking practice abroad. №8 (104).
  9. Varenik,V.A.(2007).The main aspects of the formation of the deposit bank's capital. Kiev: Scientific Bulletin№ 6(17).
  10. Grinchenko,A.V.(2012).Distinction between the concepts expenses, costs, expenses and losses / A.V. Grinchenko / / Economic Forum№ 3 / [Internet source]. - Mode of access: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/ekfor/2012.3/1.pdf
  11. Deriy,V.(2010).The term "costs" and its interpretation for the needs of accounting and control. Lviv: Galitsky Economic Bulletin № 1 (26). P. 154 - 160.
  12. Adamenko,T.M.(2009).Costs and expenses of the enterprise as an object of management / T.M. Adamenko. [Interent source] .Rezhimdostupa: http: //www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_ Gum / Emp / 21 / 63Adam.htm.
  13. Bezverkhy,K.V.(2007).Once again, the interpretation of the essence of the concepts of "costs" and "expenses", "production costs" and "cost of production" K.V. Bezverkhy. Kiev: Bulletin ZHDTU. № 2 (52). P. 222 - 228.
  14. Bondarenko,T.Y.(2011).Production costs as part of the formation and development of the economic mehanizma T.Y. Bondarenko "Economics". - A series of "Accounting and Finance". - Issue 8 (29). Ch 2. [Internet source] .Operation access: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/en.oif/2011.8.2/9.pdf.
  15. Zonova,A.V.(2003).Accounting for costs and expenses: base and differentiation technique accounting .A.V.Zonova Economy agricultural and processing enterprises. № 10. P. 34 – 36.
  16. Ilchenko,L.B.(2006).Recording and analysis of the cost of production (on materials of the food industry of Ukraine).Economy. Sciences: spec. 08.06.04 "Accounting and Audit" Kiev. P. 19.
  17. Skrypnik,M.I.(2013).Defining the essence of the concepts of "costs" and "costs" M.I .Kiev: International collection of scientific papers. № 2 (17). P. 308 - 312.
  18. Drury,K.(2003).Management and Cost Accounting: a textbook C. Drury. Trans. from English. Moscow: UNITY-DANA, 1071 P.
  19. Egertson,T.(2001).Economic behavior and institutions. Trauinn Egertson. Trans. from English. Moscow: Case, 408 P
  20. Bochulya,T.(2013).Registration-information aspect of goods movement in the e-commerce system. Kiev: Accounting and auditing. № 4, 57P.
  21. Gura,N.A.(2010).Accounting economic activities. Kiev: "Center of educational activity", 390 pp
  22. Piddubna,V.(2014).Increase of efficiency of accounting in internet trade of advertising expenses. Varna: International journal "Sustainable development" .ISSN: 1314-4138 (print) ISSN: 2367-5454 (online) .Vol: 20 august 144R.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->