Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2016, 1, 176-189

Open Access Article

EVALUATION OF STRATEGIC LEVEL OF INNOVATION MANAGEMENT ENTERPRISE

Khaustova Ksenya
Mucachevo State University, e-mail:khaustovaksy@mail.ru

Cite this article:

Khaustova, K., (2016) Evaluation of strategic level of innovation management enterprise. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 1(233), pp. 176-189.

Abstract

The scientific approaches to the definition of "strategic level of innovation management enterprise", its key features and methods of evaluation have been considered. The concept of innovation strategy and its role in ensuring the strategic development of the company was defined. The concept of a strategic approach to innovation management has been investigated. Aggregated indicators that can be used to assess the level of strategic innovation management of company have been systematized. It was revealed that benchmarking is one of the effective methods of evaluating strategic enterprise level. The approach to the integrated evaluation of strategic innovation management techniques based on benchmarking has been proposed. The basic stages of an integrated assessment of strategic innovation management and the method of calculation of key indicators are outlined.

Keywords

strategic level, innovation, innovation strategy, strategic goals, benchmarking, integrated evaluation.

JEL classification: R400

UD classification: 330.341.1

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Балабанова Л. В. Стратегічне маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств / Л. В. Балабанова, В. В. Холод. – К. : ВД «Профессионал», 2006. - 448 с.
  2. Верба В. А. Методичні рекомендації з оцінки інноваційного потенціалу підприємства / В. А. Верба, І. В. Новікова // Проблеми науки. – 2003. – № 3. – С. 22-31.
  3. Гончарук А.Г. Бенчмаркінг як метод управління ефективністю підприємства / А.Г. Гончарук// Труды Одесского политехнического университета. – 2007.- № 1(27).- С 253- 258.
  4. Гринько Т.В. Сутність інноваційної активності підприємства та її оцінка / Т.В. Гринько, Г.В. Єрмакова// Бізнес-інформ.-2011.-№ 11.- С. 62-64.
  5. Ефективність стратегічного управління підприємствами: сучасні проблеми та перспективи їх вирішення : монографія /Мікловда В.П., Брітченко І.Г., Кубіній Н.Ю., Дідович Ю.О. -Полтава: ПУЕТ, 2013. -218с.
  6. Звіт про конкурентоспроможність регіонів України/ Фонд ефективне управління [Eлектронний ресурс]. - Режим доступу: http://debaty.org/uploadfiles/ckfinder/files/reports/2013/FEG_report_2013_body_ukr_web.pdf
  7. Кіндрацька Г.І. Оцінювання рівня розвитку системи стратегічного менеджменту організації/ Г.І. Кіндрацька, М.С. Білик // Вісник Національного університету "Львівська політехніка "Проблеми економіки і управління". – 2009.- №640. - С.290-297.
  8. Кривов’язюк І. В. Теоретичні засади управління інноваційно-інвестиційною діяльністю підприємства/І. В. Кривов’язюк, Б.О. Кузьмінська // Економічний форум. – 2012. – №4. – С.288-297.
  9. Маслак І.О., Квятковська Л.А.. Основні етапи оцінювання стратегічного потенціалу організації/.О. Маслак, Л.А. Квятковська//Регіональна економіка.- 2012.- № 1.- С. 91- 97.
  10. Мізюк Б.М. Стратегічне управління підприємством: підручник/ Б.М. Мізюк// Львів: Вид-во "Магнолія Плюс", 2006. – 395 c.
  11. Федулова І.В. Дослідження інноваційної активності промислового підприємства / І.В. Федулова // Технічні та прикладні питання економіки. – 2010. – Вип. 26. – С. 121-127.
  12. Федулова І.В. Стратегічні напрямки інноваційного розвитку промислового підприємства/І. В. Федулова // Наукові праці НУХТ. -2009.- № 29. - С. 108-115.
  13. Шершньова З.Є.Стратегічне управління: Підручник. – 2-ге вид., перероб. і доп . – К.: КНЕУ, 2004. – 669 с.
  14. Camp R. C. (2006). Benchmarking: the search for industry best practices that lead to superior performance,New York, Productivity press — 299 p.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->