Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2016, 9, 74-85

Open Access Article

Transactional component in the structure distribution expenses

Zelinskyy Andriy
Odessa National Economic University, E-mail:k.ep@oneu.edu.ua

Cite this article:

Zelinskyy, A. (2016). Transactional component in the structure distribution expenses. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 9 (241), pp. 74-85.

Abstract

The aim of the article is to examine the transactional component in the overall structure of the sales of enterprise costs from the perspective of their optimization and accounting. The objectives of the article implemented by using the following general and specific research methods: analysis and synthesis, systematization and generalization, dialectical approach. An approach to the identification of transaction costs in the structure of distribution costs from the perspective of the source of their origin, which will improve accounting, control and analysis of transaction costs and simplify management decision-making process. In the article the questions on the transactional component in marketing, analyzed approaches to the accounting reflection of transaction costs on the marketing expenditures. Main scientific article should be used in the management of enterprises.

Keywords

transaction costs, accounting reflection, expenditure pattern, distribution expenses, advertising costs, optimization, management.

JEL classification: R400

UD classification: 657.41:330.142.21

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Малахов С. Трансакционные издержки и макроэкономическое равновесие / С. Малахов // Вопр. экономики. – 1998. – № 11. – С. 78-96.
  2. За рік виробники ліків витратили 7,2 мільярда гривень на рекламу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.epravda.com.ua/news/2016/03/14/585194/ (відвіданий 10 квітня 2016 р.).
  3. Аузан А. А. Институциональная экономика. – М.: Инфра-М, 2011. – 447 с.
  4. Лоханова Н. О. Застосування методу моделювання в управлінні трансакційними витратами як інструмент впливу на стан економічної стійкості підприємства / Н. О. Лоханова// Ефективна економіка –2014. – № 6 – Режим доступу до журн.: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3093.
  5. Бардаш С. В, Осадча Т. С. Методологічні обмеження класифікації трансакційних витрат в бухгалтерському обліку/ Бардаш С. В, Осадча Т. С.// Облік і фінанси. – 2016. – № 1 (71). – С. 8-14.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->